Skocz do zawartości
IGNOROWANY

potencjometr gazu czy multi ?


nightwish80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Jak widzicie jestem świeżutkim użytkownikiem tego forum , tak samo jak czarnej a4 b6 1.8T cabrio . Tyle na wstępie, zaczynamy. Dwa dni temu kupiłem wyżej wymienione auto w deszczowy dzień . Do domu było do przejechania 320km. Podczas jazdy , po krótkim odcinku już zauważyłem pewne niepokojące objawy , mianowicie kiedy jechałem równą prędkością ok 120km/h i miałem obroty prawie 2000rpm auto lekko skakało na obrotach 200rpm w gore lub w dół, wiec postanowiłem jechać szybciej. Kiedy obroty przekraczały 2000rpm wszystko było w normie , wiec się tym zbytnio nie przejąłem i kontynuowałem podroż. Po kolejnych przejechanych 200km auto już zaczęło trochę bardziej wariować z obrotami, mianowicie naciskając gaz żeby zwiększyć prędkość nie reagował a jak puszczałem to wtedy obroty się zwiększały tak jakby z opóżnieniem. Potrafiły nagle wskoczyć z 2000 na 4000 , ale jak jechałem ze stalą prędkością to było ok , wiec jechałem dalej , po kolejnych 70km podświetliły mi się na stałe PRND , a że już posiadam jedno audi w muli wiedziałem co to oznacza , wiec zatrzymałem się. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu PRND przestało świecić ale auto prawie wcale nie reagowało na gaz i nie chciało ruszyć z miejsca , dodam ze nawet po wrzuceniu D bądź R nie ruszał sam a jak dodałem gazu to nagle zrywał z miejsca aż koła buksowały i gasł . po kolejnych próbach i kilku zrywach ruszył i już jechał wiec nie kombinowałem za bardzo tylko jechałem spokojnie ok 100km/h autostradą do domu , auto zachowywało się poprawnie czyli przyspieszało i nie szarpało , jak ręcznie zmieniałem biegi również nic nie szarpało , redukował normalnie . W końcu autostrada się skończyła i dojechałem do ronda na którym musiałem się zatrzymać , i niestety znów auto podczas próby ruszenia zerwało z miejsca i zgasło jak dałem pol gazu , ponowna próba gaz wciśnięty do dechy ....auto zrywa i do 2000rpm kreci powoli później jedzie bez problemu ....i tak już dojechałem pod dom gdzie stoi do dziś . Dodam ze napis PRND podświetlił się tylko raz i po zgaszeniu auta zgasł i nigdy się nie zaświecił ponownie. Teraz auto również nie reaguje na gaz ...tzn jak go naciskam i to nieważne czy pól czy do dechy obroty zwiększają się nieznacznie ok 200rpm i opadają i tak w koło . Kolejnego dnia próbowałem ruszyć z miejsca ale dalej zrywa i gaśnie wiec go zostawiłem w spokoju , teraz czekam na kabelek i niebawem podpinam się pod kompa....zobaczymy.

Jeżeli ktoś z was miał podobne problemy proszę o porady ,sugestie , wiem ze mógł paść tylko potencjometr albo multi zdechło ehhh, bez kompa nic nie zrobimy , trzeba czekać.

Dziękuję że to przeczytałeś :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał gazu podlega samodiagnozie i gdyby był uszkodzony to zapaliłaby Ci się kontrolka EPC na szafie, moim zdaniem problemy które opisałeś powoduje skrzynia.


Jakie błędy wyskoczyły po podpięciu kabla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...