Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zastosowanie bandaża termicznego na kolektorze wydechowym, jest sens?


mariusz-jagi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio rozmyślałem na temat zasadności zastosowania bandaża termicznego na kolektorze wydechowym w Esce. Na pewno w jakimś stopniu ograniczyłoby to temperaturę w komorze silnika, jak również teoretycznie powinno podnieść sprawność ogólną układu wydechowego do opróżniania ze spalin. Oczywiście jeszcze nie spotkałem egzemplarza Esy, gdzie takie rozwiązanie jest zastosowane.

Z punktu widzenia termodynamiki, uzasadnione by to było, ale jak życie codzienne na ten temat - nie wiem.

Teraz moje pytanie czy ktoś z Was już stosował taki bandaż termiczny i podzieliłby się obserwacjami po jego zastosowaniu?

Ewentualnie jakie macie rozważania z tym związane?

Foto przykładowe bandaża (wiem, że kolektor w BBK jest zupełnie inny)

tasma-termiczna-50mm-x-2mm-10m-white-cer

Edytowane przez mariusz-jagi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sens jest :-) sam o tym myślałem... Gorzej z dostępem ;-)

Edytowane przez niebieski708
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak dokładnie jest w 4.2, ale w 2.7 o tym myślałem i odpuściłem, bo jeśli olej pocieknie spod dekli to może się taki bandaż zapalić jak trochu nasiąknie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bump.

Mariusz, bandaż można impregnować silikonem (odp. na wys. temp) w prayu. W czasie, olej też paruje od wys. temp. więc niefortunie musiałoby się złożyć, że bandaż byłby cały mokry i iskra by się tam dostała (do zapłonu jest potrzebna).

A sens bandażowania jest jak najbardziej wskazany w silnikach BBK. Ciepło pochodzące od wydechu (najbardziej od nieszczęsnego wstępnego katalizatora!) powoduje nierównomierne odkształcenia bloku pod wpływem temp. i stad mamy też porysowane gładzie cylindra.

I tak, jak piszesz - polepszenie dynamiki gazów wylotowych. Cieplejsze spaliny = większa objętość = większa prędkość przepływu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie konieczność wyjęcia silnika to pewnie bliżej zgłębie temat, bo wysokie temp w komorze przy tym silniku to kosmos.
Co prawda, przy tak słabym dostępie doradzają bandaż, a sugerują pokrycie tych gorących elementów ceramiką.
Bezpieczniejsze pod względem p. poż.
Z drugiej strony awarię układu smarowania łatwo ujawnić i nie zawsze musisz zakończyć się pożarem.

Wysłane z Notka 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też odkładam to na moment wyjecia silnika. Na tą chwilę, to chociaż downpipes chcę odkręcić i katalizator wstępny wywiercić, zabandażować. To powinno pomóc z ciepłem pod maską.

Bandaże chyba tańsze niż ceramika, ale trzeba by rozważyć za i przeciw.

Szkoda, że poza JHM, to nikt w Europie nie para się modyfikacjami dla B6/B7. Smutne to, o auto przecież europejskie. A nawet porządnego kolektora wydechowego nie można dostać. Marzy mi się coś takiego: JHM-B6-B7-S4-Mid-length-updated-headers-

Ciekawe ile skasowałby mnie jakiś polski zakład modyfikując oryginalne kolektory. Jak ktoś ma jakieś namiary na dobrą firmę ukł. wydechowych, to podeślijcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...