Skocz do zawartości

Hoogon

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Hoogon

Informacje

  • Imię
    Hubert
  • Miasto
    Toruń

Auto

  • Model
    S4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    4.2 V8
  • Kod silnika
    BBK
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

354 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Hoogon

1

Reputacja

  1. Hoogon

    S4 B6 S4 4.2 pytanie o spalanie

    macintosh, udało się jechać 90km/h, bo to była Anglia i tam ludzie przestrzegają przepisów, plus nikt się nie spieszy. U nas w kraju, to generalnie jest dzicz, wszyscy zapierdalają i jeszcze mają pretensje, że ktoś jedzie w mieście 50km/h, bo za wolno, itd. Dobra, do puenty. Jechałem równiutko 90km/h aż mnie noga bolała, bo nie jest to komfortowe jechać i ciągle co 5s regulować dodaj/odejmij gaz. Po co to zrobiłem? I tak musiałem jechać do znajomego a Shell był idealnie na wjeździe na autostradzie i na zjeździe. Nigdy nie bazuję na tym, co ludzie piszą, więc sprawdziłem sam. Ja wiem, że to wszystko zależy od opon (ja miałem 235) i czy Avant (relingi na dachu) i czy pod wiatr czy z wiatrem i czy masz dobrą kompresje w cylindrach i dobre łożyska (tarcie), bla bla bla, więc każdy musi sobie sam sprawdzić. Obecnie posiadam drugie S4 B6, ale już w Polsce i ten pali więcej. Przy jeździe 70% eko, i 30% pałowanie pali 17,7L/100km, więc z takiej perspektywy to 9,8 to było mało...
  2. Hoogon

    S4 B6 S4 4.2 pytanie o spalanie

    Zrobiłem test spalania przy prędkości równe 90km/h zgodnie z nawigacją. Zatankowałem do pełna, jechałem 150km po autostradzie w jedną stronę do kumpla, a później 150km w drugą aby zniwelować różnicę wznoszenia/spadku terenu. Po zjeździe od razu na stacje i kalkulacja wlanego paliwa do zrobionych kilometrów. Wynik: 9.8L/100km - niezbyt mało jak na płynną jazdę, ekonomiczną prędkością.
  3. Też odkładam to na moment wyjecia silnika. Na tą chwilę, to chociaż downpipes chcę odkręcić i katalizator wstępny wywiercić, zabandażować. To powinno pomóc z ciepłem pod maską. Bandaże chyba tańsze niż ceramika, ale trzeba by rozważyć za i przeciw. Szkoda, że poza JHM, to nikt w Europie nie para się modyfikacjami dla B6/B7. Smutne to, o auto przecież europejskie. A nawet porządnego kolektora wydechowego nie można dostać. Marzy mi się coś takiego: Ciekawe ile skasowałby mnie jakiś polski zakład modyfikując oryginalne kolektory. Jak ktoś ma jakieś namiary na dobrą firmę ukł. wydechowych, to podeślijcie.
  4. Hoogon

    Faztor

    Jak nie ma opcji? W Audi jakoś to wykonali
  5. Bump. Mariusz, bandaż można impregnować silikonem (odp. na wys. temp) w prayu. W czasie, olej też paruje od wys. temp. więc niefortunie musiałoby się złożyć, że bandaż byłby cały mokry i iskra by się tam dostała (do zapłonu jest potrzebna). A sens bandażowania jest jak najbardziej wskazany w silnikach BBK. Ciepło pochodzące od wydechu (najbardziej od nieszczęsnego wstępnego katalizatora!) powoduje nierównomierne odkształcenia bloku pod wpływem temp. i stad mamy też porysowane gładzie cylindra. I tak, jak piszesz - polepszenie dynamiki gazów wylotowych. Cieplejsze spaliny = większa objętość = większa prędkość przepływu.
  6. Bez jaj, szukam Oil Spray Valve (079115540A) z godzinę już i tylko amerykańskie strony wyskakują. Nie będę przecież $50 za przesyłkę płacił. Gdzie kupiliście ten zawór?
  7. Dzięki, a powiedz mi jeszcze, bo JHM sprzedaje "kit" z dodatkowymi uszczelkami (jak w załączniku) - te też wymieniałeś? No i nie mogę znaleźć Oil Spray Valve (079115540A), pamiętasz skąd zamawiałeś? H.
  8. Hej Piotr, masz na myśli podkładka = ta największa uszczeka płaska (jak poniżej)?
  9. Witajcie! Pierwszy post po długim czasie przeczesywania forum, yada, yada, yada . Dużo informacji i duża wiedza. Bardzo wiele wyników wyszukiwania na Google prowadzi właśnie tutaj. Porównując fora angielskie to tam sugerują kupić te zaworki, ale też zestaw uszczelek. W załączniku dla porównania cały zestaw z cenami amerykańskimi (o wiele drożej niż u nas). Czy Wy te uszczelni też kupowaliście czy wykorzystaliście stare? Wydaje się, że lepiej wydać 100zł i nie ryzykować wkładania starych uszczelek, ale z drugiej strony Amerykanie to panikarze i kupują wszystko, jak leci bo jakaśfirma wypuści "repair kit". A swoją drogą, czy ktoś kupował tą przekładkę izolacytyjną firmy JHM? Nie wiem czy można linki wklejać, jakoś że to mój pierwszy post i mogę zostać uznany za bota, więc wpiszcie sobie w Google: "JHM Intake Spacers". Nie jest to tania impreza (koszty przesyłki, bo nie widziałem tego w Europie, więc dochodzi cło 3.5% i VAT!), ale niby trzyma niskie temperatury zasysanego powietrza - izoluje ciepło z bloku silnika przewodzone na obudowę kolektora. Dajcie znać co o tym myślicie. Dodano: Bartek, swoją drogą wspaniały post. Ciężko jest znaleźć takie instruktażówki. +1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...