Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycie na ssaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Mam taki problem ze swoim ADR.

Po całkowitym wystygnięciu auta, jak odpalam włącza się ssanie, obroty nie falują cały czas są na ok 1100. Problem jest taki, że auto bardzo głośno wyje i występują nieraz na ssaniu problemy z jazdą, jak ruszam bez wciśnięcia gazu, puszczę całe sprzęgło to na prostej drodze tarpie a po naciśnięciu pedału gazu jest "szarpnięcie" jakbym wcisnął najpierw hamulec a potem dopiero zaczyna przyspieszać. mam wtedy wrażenie jakby auto nie miało pełnej mocy.

Natomiast, gdy ssanie się wyłączy wycie i powyzsze objawy z tarpnięciami przy ruszaniu na samym sprzęgle ustają.

Dodatkowym objawem który nieraz występuje jest dławienie na 4-5 biegu pomiędzy obrotami (2500-3500)

Wymieniane m.in:

- czujnik temp cieczy

- termostat

- odma

- przepływka

Opublikowano

Nagraj jakiś filmik i udostępnij nam jak to wyje.

A po naciśnięciu gazu to pewnie jakieś wypadanie zapłonów masz jak większość z nas z tym silnikiem :D

Opublikowano

Wrzuciłem film na Yt czekam na aż się przetworzy.

a te wypadanie zapłonu czym wyeliminować ? Bo powiem szczerze, że jak nabyłem auto w 2013 w styczniu to wymieniłem 2x świece tylko jesli chodzi o układ zapłonowy, nie ruszałem kabli, cewek itp. Przelotu przez 3 lata miałem ok 50 tyś.

Opublikowano

I tu jest dobre pytanie, czym wyeliminować.. to jest przeklęcie ciężki temat, żeby zrobić na 0.

Opublikowano

Nagraj jakiś filmik i udostępnij nam jak to wyje.

A po naciśnięciu gazu to pewnie jakieś wypadanie zapłonów masz jak większość z nas z tym silnikiem :D

Uważaj żebyś jakoś z fotela nie wypadł zapłonie Ty jeden :decayed: Wypadać to zapłony mogą w 2.7bit a nie w starym wolnossacym 1.8. Broń boże nie jest to jakaś typowa usterka w tym silniku wręcz rzadkość. I na pewno u kolegi to nie jest to, nie te objawy.

Do autora tematu

Silnik pracuje dużo głośniej na ssaniu i tego niezmienisz, tak ma być i już. Te objawy które opisałaś wskazują na ślizgające się sprzęgło i ewentualnie padnięty dwumas(mega rzadkość) aczkolwiek jeśli ma dużo naciulane to już może być jego początek końca. Nie wierze, że po zejściu ze ssania te objawy szarpania mijają, coś ściemniasz kolego.

Opublikowano (edytowane)

@uszol

Mam dwie sztuki tego modelu, tylko że druga 1.6 i auto całkiem inaczej pracuje na ssaniu.

Dwa lata temu wymieniałem sprzęgło (dwumasy mechanik powiedział żeby nie ruszać bo jest w b.db stanie). Te wycie na ssaniu jest coś jak pogłos wiertarki :D

Tutaj jest filmik na samym początku słychać najlepiej.

Edytowane przez FLB
Opublikowano (edytowane)

Ja tu nic nie słyszę. 1.6 i 1.8 to dwa różne silniki i nie ma co ich porównywać. Raz 1.6 ma 8 zaworów brak systemu skracania dolotu, brak zmiennego skoku zaworów.. mam dalej wymieniać? Jeździj i przestań marudzić nic się nie dzieje. Pamiętajcie, że ta auta fabryke widzialy ponad 18 lat temu!!! Troche zdrowego rozsądku.

Coś rzeźbione miałeś przy silniku kolego masz w profilu ADR, który my aluminiowy kolektor ssący a masz plastikowy od ARG/APT z polifta.

Edytowane przez uszol

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...