Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania,falowanie obrotów, strzelanie po odpaleniu


Redus23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od pewnego czasu falują mi obroty na zimnym silniku. Co jakiś czas strzelało mi z silnika 2-3 razy na zimnym. Teraz powtarza się to coraz częściej, jak ruszę od razu na zimnym silniku to auto strzeli oraz zgaśnie. Odpalając auto muszę poczekać 40 sekund, wtedy normalnie mogę ruszyć bez żadnych wariacji. W vagu zero błędów, sprawdzałem na świecach NGK i Beru, filtr paliwa wymieniony. Po 40 sekundach chodzi jak żyleta,silnik potem pracuje równo, bez żadnych stuków itd itd. Pomożecie?


Dodam również, że jak odpalę silnik na zimnym to przy lekkim przydławieniu na początku trzęsie całą przepustnicą przez ok 3 sec, w okolicy przepustnicy cały czas słychać takie jak by syczenie, to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego.


Witam kolego.

Jestem co prawda Świeżakiem na tym forum ale posiadam a4 b6 2,0 benzyna 130 km alt 2000 rok. Auto mam od roku a włożyłem już ok. 5000 koła. We wszelkich awariach mam już niezłe doświadczenie (było ich juz dosyć sporo). Jedną z usterek było falowanie obrotów (marzec 2016). Po odpaleniu falowanie w wysokim zakresie, telepanie budą i strzelanie pod maską. Diagnoza wstępna przestawiony wałek rozrządu rząd pierwszy.

Z racji braku kasy naprawę zleciłem w sierpniu 2016 r. Po zdjęciu rozrządu oraz wałków diagnoza - zużyty wariator wałków (kółko zmiennych faz rozrządu) brak zamienników oryginalny wariator audi 2100 zł brutto. Zamówione i założone. Przy okazji zdjętych wałków z racji tego iż w moim audi ubywa oleju (wycieku żadnego nie ma) wymienione zostały uszczelniacze zaworów. 3100 zł kosztowała cała operacja. Falowanie ustało silnik chodził równo pobór oleju zmniejszył się o 200 ml/1000 km. W październiku powrót falowania obrotów. Szlag mnie trafił. Objawy - po odpaleniu silnika załączał się wentylator chłodnicy na najwyższych obrotach, brak utrzymania obrotu jałowego silnik prawie gasł, wzrosło spalanie, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła obroty falowały i targało buda. Wczoraj pojechałem na komputer - następująca diagnoza - błędy dwóch czujników czujnik chłodnicy na wężu odczyt -45 stopni, czujnik temperatury silnika różnica wskazań 15 stopni. Czujniki zostały zamówione, dzisiaj jadę je wymienić . Przy okazji błędy zostały skasowane. Wczorajsze i dzisiejsze odpalanie silnik chodzi i pracuje równo , wentylator normalna praca, Mam nadzieje iż choć trochę pomogłem

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie szukałem nie miałem czasu, a po drugie to zbyt ważny element by kupować jakiś szajs i przepłacać przy ponownym rozbieraniu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki szajs skoro zregenerowany i sporo osób na tym jeździ i nie narzeka. Ale z drugiej strony kto bogatemu zabroni kupić w serwisie... Ja bym w życiu tyle za wariator nie dał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam moją A4 od 4 lat, i w ciągu ostatnich dwóch lat żona z rachunków wyliczyla 8.5k i to tylko elementy eksploatacyjne, i od sierpnia remonty silnika w sumie 6240zł. Nie ładnie oczerniać nie mając pojęcia na dany temat... Kiepska regeneracja zaraz by wyszła na jaw

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiemu bogatemu czlowieku uciulalem to chcialem miec dobrze zrobione dzisiaj wymienialem cxujniki temperatur i co i sie okazalo iz walnela sprezarka klimy nowa ze wszystkim 3000 uzywana 600 w ciagu roku wydalem juz 6000 kola nie bogaty ale trzeba zrobic by jezdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od remontu również występuje drganie silnika i minimalne falowania obrotów. Nieszczelności wykluczylem, wszystko było rozbierane, nowa kompletna odma z wszystkimi wezami, uszczelkami, ezektorem, gruszką, czwornik poprawiony z końcówką Q. Nowy układ podcisnienia, również kompletny. Nowa ori sonda lambda i przepływomierz. Powodem takiego zachowania jest uboga mieszanka i zbyt długie czasy wtryskow. Po rozgrzaniu powinien mieć 2-3 ms, natomiast otwarcie wynosi 4.18-4.26. Może być zapchany filtr paliwa, uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, zaklejone lub niewydajne wtryski. Oto zdjęcie moich platynowych świec beru, przebieg 50 tkm110b3de561dc9b6aa8a60bc35820b4ac.jpg

Trzeba ogarnąć, jest to bardzo szkodliwe dla silnika

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po wymianie czujników dalej jest lekkie falowanie przy zatrzymywaniu sie na skrzyzowaniu, na trasie jest okay, dodam ze po zakupie wymienilem swiece, wszystkie filtry i wiele innych mechanik przy wymianie czujnikow dojrzal peknieta harmonijke rury dolotu wstepnie zaklejony tasma trzeba bedzie to uszczelnic, panowie wymienialiscie moze juz sprezarke klimy? jak wyglada pobor oleju w waszych autach?

Edytowane przez byla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprezarke klimy wymieniałem 4 lata temu, kup używany z gwarancją i do specjalisty. W alt sprężarka pracuje cały czas, dokładne płukanie układu jeśli się zatarł, nowy osuszacz i filtr kabinowy

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec 3 lata temu placił koło 400zl z robocizną za regenerowaną z gw do B7

Sprężarka regenerowana z gwarancją i montażem koło 400 zł? [emoji4] gdzie takie promocje mają, z natury nie wierzę w bajki i schodzimy coraz bardziej z tematu... Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...