Skocz do zawartości

Redus23

Pasjonat
  • Postów

    86
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Redus23

Informacje

  • Imię
    Wojciech
  • Miasto
    Złotów

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAHA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

2026 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Redus23

1

Reputacja

  1. Witam.Jestem po montażu aktywnego układu wydechowego w przedlifcie. Wszystko funkcjonuje jak należy. Zrobiłem to jak najtańszym kosztem. Wiązkę zrobiłem sam na 2 puszki . Moduł znalazłem w de za 400 ziko 8T0. Moduł wzmacniający kufatec za 229 euro oraz 2 puszki eberspacher z Maserati Ghilbi za 800 zł. Z racji tego że mam zamontowany wydech z 3.0TDI zamontowałem puszki głośnikami w bagażniku. Maserati ma taki sam układ rur jak SQ5.Jeden głośnik okazał się uszkodzony.Trzeba było rozciąć puszkę na spawie i odkręcić głośnik. Cewka spaliła się i została zamówiona na wymiar (cewka basowa wymiar wew 25,4, zew 27,6, wysokość 34, szerokość uzwojenia 14 mm, oporność 2x2 Ohm.) dostępna na Allegro,często z powodu wody odklejają się membrany, u mnie są jak nowe.Można też kupić głośnik nowy, ale tylko i wyłącznie GLADE lub narawić oryg. Próbowałem również dać inne głośniki, po wielu próbach seryjny głośnik gra 2 razy głośniej. Koszt naprawy głośnika, z wymiana membran itd oscyluje w ok 80 zł. Koszt głośników porównywalnych typu glade czy morel ccc to od 500-800 zł.W bagażniku zostały wywiercone 2 otwory po lewej i prawej stronie otwornicą 65mm. Do tego dorobiłem adaptery ze sklejki wodoodpornej aby zamocować je do podwozia. Wszystko dodatkowo zostało uszczelnione sylikonem i przykręcone. Dużo firm typu kufatec, maxhaust czy thor również tak montuje.Jezeli chodzi o podłączenie to w gateway pin 6 i 16. Koszt wiązki ok 5 dyszek. Moduł wzmacniający przeznaczony do A4 B8 ma 1 profil dźwiękowy bez możliwości obsługi przez aplikację. Na dniach będę wysyłał moduły do aktualizacji za 89 euro gdzie trzeba zakupić w kufatecu aktualizacje i wysłać im 2 moduły czyli oryg Audi HW09 oznaczenie i moduł kufatec niebieski z wyjściem na USB. Po tej aktualizacji będę miał 6 profili dźwiękowych oraz możliwość konfiguracji profili, według własnego upodobania. Jezeli macie jakieś pytania to piszcie tu. W tamtym roku montowałem u wujka wydechy tyle, że zakupił oryg puszki z wydechami i końcówkami. Śmiga do dzisiaj jak należy a podłączenie było proste. UWAGA sprawa dotycząca drugiego modułu i głośnika wibrującego pod maską w gateway przedlift nie będzie działał ale jest sposób na to! Głośnik podłączony pod moduł audi i kufateca zamiast puszki,funkcjonuje prawidłowo!Maxhaust oferuje moduły na 4 puszki w tym na głośnik pod maską z jednego modułu. Mam podłączone w wydechy w bagażniku i z lewego jest zrobione rozgałęzienie na głośnik pod maską, a wiązka jest podciągnięta z bagażnika przez próg do komory silnika, a głośniczek przykręcony przy grillu. Czyli wszystko gra jak należy, buczy wyśmienicie, moduł do B8 ma tylko dźwięk rasowej V8, bardzo niski ton, natomiast moduł do np A6 C7 z 6 profilami dźwięku brzmi zupełnie inaczej niŻ w A4
  2. Najgorsze jest jak rolka się obróci wtedy już będzie wałek strugany cały czas. Jeżeli jest ułożone wszystko prawidłowo to z biegiem lat nagromadzą się drobne pyłki metalu. Na wielu forach wyczytałem, że jest to normalny proces zużycia tych pomp. Jeżeli ta pompa pracowała by w oleju to zużycie było by zupełnie mniejsze. A jak ktoś zatankuje benzynę to pompa odrazu wysiada.
  3. Witam. Zapoznałem się dokładnie z padającymi pompami i wnioskuje, że główna przyczyna tego wszystkiego jest obrócenie się tłoczka z rolką która pracuje w poprzek wałka. Na zagranicznych forach jest masa zdjęć wyżłobienia w wałku właśnie przez obroconą rolkę, wtedy powstają duże opiłki metalu. Pompa z biegiem lat zużywa się i zawsze zobaczy się jakieś drobne pyłku metalu w filtrze paliwa. Dlatego najlepiej wymieniać filtr przy każdej zmianie oleju. Jeżeli zauważycie pojedyncze grubsze opiłki po odkręceniu zaworka na pompie, warto zdjąć czarną pokrywkę i odkręcić kopułkę na 4 torxy gdzie jest tłoczek z rolką oraz sprężyną dociskową. Wtedy można ocenić czy rolka była położona prawidłowo. Jak nie będzie najmniejszych wyżlobień to nie ma sensu wymieniać pompy.Na moim przykładzie wymieniłem pompę z 2009 przebieg 265 tys km na nowszą z 11.2018r o numerze 04L 130 755 E, dokładnie z tiguana. Mam silnik CAHA i wszystko chodzi jak należy. Postanowiłem rozebrać starą pompę, która w środku jest idealna. Poniżej fotki.Oczywiscie wyżłobienia będą widoczne na 2 punktach wałka.
  4. Witam. Jestem w trakcie manuala, brakuje mi tylko modułu. Problem polega na tym, że chcę w najbliższym czasie zakupić moduł i wszystko podłączyć, ale niestety do bramy wjazdowej na posesję jest kilka garaży i każdy ma pilot do głównej bramy. Z tego co czytałem na temat kodowania pilotów, trzeba wykasować piloty z bramy a następnie przystąpić do kodowania pilotów w samochodzie.Czy wykasuje wszystkim piloty jak przystąpie do tego etapu? Posiadam 2 bramy hormanna, według tabeli odpalą bez problemu, ale jedna brama ma 868MHz z aktualizacją 7, oznacza to, że moduł musi mieć aktualizację 7 ?
  5. Miałem ten sam problem, byłem gotowy kupić wszystkie 4 zamki poliftowe. Wystarczy wyjąć zamki i oczyścić silniczki elektryczne razem ze szczotkami. Mnie to kosztowało 0 zł i 2 poświęcone popołudnia. Warto też zrobić sobie fotki od środka jak zamek jest poskładany, żeby sprężyny źle nie pozakładać. Warto też oczyścić tryby środkiem do czyszczenia elektroniki i wszystko przesmarować smarem. U mnie działają już rok czasu, wszystkie musiałem ręcznie otwierać od środka, najgorzej było w zimę, to wszystkie zdychały.
  6. Wystarczy rozebrać zamek drzwi i wyjąć silniczki oraz je wyczyścić. U mnie padły wszystkie, po czyszczeniu minął rok i nadal wszystko działa. Ten sam problem był z siłownikiem wlewu paliwa, tam zacisna się sprężyna z trybami, ponieważ jest mało smaru, to też naprawiłem. Jedyne rozwiązanie to czyszczenie, używki nie ma co brać, bo problem wróci, a drzwi i tak trzeba rozbierać.
  7. Witam. Posiadam 2.0 TDI BRD 170KM. Według informacji od poprzedniego właściciela został wywalony DPF. Jak mogę dokładnie to zdiagnozować na Vagu?
  8. Teraz może ja sie wypowiem na temat. Już parę razy robiłem takie rzeczy i podsyłam fotki. Zestaw do czyszczenia Soft lub Strong
  9. Z tego co widać to dużo ludzi stosuje oryg z aso
  10. Więc tak panowie, ostatnio wymieniałem płyn Febi 6161 w zielonej butelce norma G004000M2, wszystko się zgadza, ale to jest syntetyk. Po wymianie pompa popiskuje na max skręcie i teraz mam takie pytanie. Zakupiłem teraz oryg płyn VW/AUDI i chciał bym się całkowicie pozbyć tego syntetyka i wlać mineralny. Mogę wypłukać układ płynem Febiego, ale 6162? Czy płyn z ASO jest mineralny czy syntetyczny bo sam już nie wiem.
  11. Redus23

    Chłodnica oleju

    Głowica A jest.
  12. Redus23

    Chłodnica oleju

    Witam. Wiecie jak sprawdzić chłodnicę oleju czy jest szczelna?
  13. Ja zmieniłem płyn na Febi czerwony i po zmianie piszczy pompa podczas max skrętu na wstecznym biegu Wcześniej tego nie było. Najlepiej chyba zainwestować z oryg płyn, który kosztuje tyle samo
  14. Witam. Zamontowałem sobie zderzak w wersji S line, niestety wloty powietrza do Intercoolera nie pasują ze zwykłej wersji zderzaka. Aktualnie były to wloty 8E0 117 335/336 J. Jakich potrzebuję pod 2.0 TDI BRD? Z końcówką Q,N czy K?
  15. Jest umieszczony pod taśmą/zwijakiem. Spróboj przełożyć ze swojej starej taśmy do nowej, bo może jest felerny.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...