Jump to content
25 25
rom22

Pompa Wysokiego Ciśnienia - opiłki

Recommended Posts

Witam wszystkich. Myślę, że mam problem z pompą wysokiego ciśnienia. Gdyż po wyjęciu zaworu z listwy, na zaworze są minimalne opiłki. A bez zdejmowania pompy z silnika po odkręceniu zaworu od niskiego ciśnienia sitko jest czyste i bieżnia pompy jest idealna. Piezowtryskiwacze były już wymienione. Chciałbym dowiedzieć się jaki jest koszt kupna pompy wtryskowej używanej, ale sprawnej. Kod silnika CAGC BOSH CP4 0445010543. Czy konieczna jest też również wymiana zbiornika paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W serwisie (seata- ten sam silnik) mówią, że trzeba komplet wymieniać: pompa w baku, pompa wysokiego ciśnienia, bak, przewody paliwowe i wtryski. Kosz rzędu 40 000 zł w ASO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten koszt to chyba przesadzony ale ja nie chcę w aso nic robić tylko poza i szukam tylko kogoś kto ma dostęp do używanych pomp wys.ciśnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam fachowca od silników Diesla może on coś by powiedział. Jestem spod Gostynia więc miałbyś blisko z Środy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie to nie ten na pw wyślę

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak gadałeś z nim coś poradził?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W serwisie (seata- ten sam silnik) mówią, że trzeba komplet wymieniać: pompa w baku, pompa wysokiego ciśnienia, bak, przewody paliwowe i wtryski. Kosz rzędu 40 000 zł w ASO.

No bez jaj :decayed:, pompa wysokiego ciśnienia, wtryski ( i zasobnik ciśnienia z przewodami wysokociśnieniwymi jak nie ma sposobu by je dokładnie wypłukać ) to rozumię, ale pozostałe rzeczy dlaczego niby do wymiany ?


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie procedura ASiO o tym mówi. Jak chces porządnie to płacisz w serwisie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wymieniam pompę wysokiego ciśn.,pompę elektryczną przy zbiorniku i zbiornik no i chyba wystarczy, a zbiornik to by najlepiej pasował od benzyny bo na 100 procent jest bez opiłek no ale chyba nie pasuje a ten co mam to trudno wypłukać bo są to tak drobne opiłki poniżej 5 mikronów i przez to filtr ich nie wyłapuje no i tak sobie krążą po układzie. €

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli lekarstwo jest jedno nie wymieniac filtra paliwa jak bedzie przysyfiony to bedzie wylapywal opilki :decayed:


[sIGPIC][/sIGPIC]

było 1,9 TDi jest 2.0 TDi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śmiech śmiechem ale wiem po sobie,że chyba następne auto to będzie bezprlomemowa Dacia logan z wolnossącym benzyniakiem i LPG, a nie jakiś wypaśny TDI. Ważne dla mnie aby klima była, radio i min. 4 airbag'i. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli sa to opiłki metalu to magnezem wybierz

ppompe do baku nowa

przpłukac przewody paliwowe z baku do filtra i powrotny

nowy filtr paliwa i pompe wys.cisnienia...ale jak znam zycie zdazyło tez pujsc do wtrysków...


Powered by diesel inside - by Leo... (Szczecin)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ten co mam to trudno wypłukać bo są to tak drobne opiłki poniżej 5 mikronów i przez to filtr ich nie wyłapuje no i tak sobie krążą po układzie. €

Spotkałem sie z niezłym patentem na czyszczenie. Zbiornik z palstiku po wyjęciu postawiono w pionie nawiercono od góry w najwyższym punkcie tak by weszła lanca Karchera, i od dołu w najniższym punkcie tak by woda spłynęła. Kilka płukań pod ciśnieniem, przedmuchanie z grubsza kompresorem, odstawienie na słońcu by zbiornik wysechł a po tym zaspawanie dziur w palstiku w zakładzie zajmującym sie naprawą zderzaków. Miało być tanio bo auto było taksówkarza :decayed: ZTCW to wyszło elegancko.

Ale ja bym zbiornik przepłukał, z grubsza wyczyścił jakąś czystą szmatką przez otwór po pompie paliwa i zostawił. Nie wiesz w jakim stanie kupisz używkę a nówka kosztuje 4 tysie:facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy mam pytanie a zeby sprawdzic ta pompe wysokiego cisnienia trzeba ja zdemontowac??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście że trzeba zdemontować i sprawdzić na stole ,na takim którym się sprawdza wtryski,bo jak z góry rozbierzesz na silniku to widzisz tylko bieżnię pompy która jest najczęściej dobra,problemem tych pomp jest wałek który opiłkuje ale do tego musi być wymontowana pompa.

Witam wszystkich wyleczyłem się z 2.0 Tdi, kupiłem benzynę i jak narazie zero problemów tańsze obsługi itd. i no i najważniejsze mniejszy przebieg nie widzę narazie po swoich wydatkach żadnych plusów z diesla, brak stałych chorób typu dwumas ,egr,wtryski,pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zycze Ci z calego serca zebys nie musial takowac oleju razem z benzyna juz widzialem co potrafia silniki TFSI takze zycze bezawaryjnosci


[sIGPIC][/sIGPIC]

było 1,9 TDi jest 2.0 TDi

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze kolega nie kupił tfsi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Koledzy wczoraj zauważyłem że podczas dodawania gazu z komory silnika wydobywa się dziwne trykotanie które zwiększa swoją częstotliwość wraz ze wzrostem obrotów. Dzwięk ten wydobywa się z pompy wysokiego ciśnienia na 99%. Na wolnych obrotach nic nie słychać dopiero jak doda się troszkę gazu to ten dźwięk się pojawia, nie zauważyłem spadku mocy, ale na zimnym silniku podczas powolnego dodawania gazu na obrotomierzu widać dwa skoki koło 1600 obr i koło 1800 ob,r na ciepłym już tego nie ma.

Link do filmu:

Edited by kobuzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strasznie sie przebija cykanie wtryskow, zaloz wszystkie oslony jak ma byc i nagraj jeszcze raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postaram sie dzisiaj po pracy cos nagrac i wrzucic. Ktos mial taki objaw (trykanie) u siebie jak pompa siadala? Na VCDS brak bledow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa CR (a dokladnie jej zawor) wydaje specyficzny dzwiek - to jest normalne, a co slychac na tym filmiku to ciezko powiedziec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten zawor jest pod taki czarnym, okraglym, plastikowym deklem? Bo wlasnie trzymajac za niego czuc te cykanie. Podczas jazdy w srodku nie slychac tego tylko na postoju przy uchylonym oknie jak delikatnie gazu sie daje. Moze to wlasnie ten zawor tyka tylko wczesniej jakos nie zwracalem uwagi na to.

Problem rozwiazany, jest to praca zaworu ZME na pompie wysokiego cisnienia. Zawor pracuje troche glosniej (mozliwe ze to objaw zuzywania sie) niz u kolegi w tym samym silniku. Mozliwe ze z czasem bedzie trzeba dac do regeneracji ta nieszczesna CP4. Dzisiaj jeszcze zapytam sie o to zaprzyjaznionego mechanika i zobacze co mi powie w tym temacie.

Edited by kobuzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tak samo jak u Ciebie? Zdiagnozowano to już?

Ten zawor jest pod taki czarnym, okraglym, plastikowym deklem? Bo wlasnie trzymajac za niego czuc te cykanie. Podczas jazdy w srodku nie slychac tego tylko na postoju przy uchylonym oknie jak delikatnie gazu sie daje. Moze to wlasnie ten zawor tyka tylko wczesniej jakos nie zwracalem uwagi na to.

Problem rozwiazany, jest to praca zaworu ZME na pompie wysokiego cisnienia. Zawor pracuje troche glosniej (mozliwe ze to objaw zuzywania sie) niz u kolegi w tym samym silniku. Mozliwe ze z czasem bedzie trzeba dac do regeneracji ta nieszczesna CP4. Dzisiaj jeszcze zapytam sie o to zaprzyjaznionego mechanika i zobacze co mi powie w tym temacie.

Mam tak samo jak u Ciebie zdiagnozowano to już?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazdy ma to cykanie, to normalna praca tej pompy.

Edited by kuebk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazdy ma to cykanie, to normalna praca tej pompy.

A mozliwe ze dzwonienie moze słychać z dwumasy ? Tak jakby jakas śrubka była w środku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie drodzy forumowicze :decayed:

To mój 2 post i temat na forum więc jak coś robie nie tak proszę o info :kox:

Wiem, że tematów tego jest multum ale mam kilka nietypowych pytań.

A4 b8 avant 2008 170KM CAHA 208tys km.

a więc .... Stało się : i47136_IMG20150807062644.jpg

Padła pompa paliwa - oczywiscie opiłki w calym układzie, wtryski wszystkie do wymiany(!), nowy bak, pompa w baku i ogólnie czyszczenie.. Mechanik chce robić wszystko na nówkach i mowi mi zę około 10000 mam liczyć :angry:

Otóż teraz mam do Was kilka pytań:

1.Czy jeśli już zmieniam wtryski mogę się pokusić o jakies w większe ?? Zeby kilka KM przybyło? Czy warto? Czy po takim czymś trzeba shamować samochód? Czy potrzebny jest inny IC i inne ?

2. Mechanik mowił, że po znajomości potrafi załatwić wtrysk oryginalny za 1050zl/szt..Nówka. Czy nie jest to za tanio? / Jest pewność ze są to ori części a nie jakis bubel chinski ?

3. Z tego co wiem pompa wysokiego ciśnienia jest na rozrządzie - i od razu pytanie - "IMBUSIK" czy można przy okazji tam coś podłubać? Jak to wygląda - gdzie to jest? Co wymienić?

4. Co mam na przyszłość lać do baku ? Jakies srodki smarujące na pompę? Tankuje paliwko głownie w Niemczech..

Auto jeździ sporo na trasach a nalatane ma już 208tys. więc od razu wolę sie zabezpieczyć, porobić co trzeba bo miałem niezle przygody z niemieckim ADAC na czeskich drogach..A turbina i dwumas narazie w dobrej kondycji chociaż przy tym przebiegu ...

A więc proszę o porady

Jeśli macie jakies pytania do mnie - piszczie.

Pozdro :banan::facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przebieg masz pewny czy nie do końca wiadomo?


A4 b6 1.9 TDI AVF, A4 b8 2.0 TDI CAGB+, Q5 2.0 TDI CGLC stronic Q

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak,Kolega sprawdzal w Aso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
25 25

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...