Jump to content
IGNORED

Gruszka podciśnienia Audi 1.8


Recommended Posts

Posted

Witam, piszę na prośbę mojego znajomego, ma dokładniej mówiąc podobny problem co ja,uszkodzona gruszke podciśnienia, pytanie dotyczy z jakich silników będą pasowały gruszki? Jego silnik jest 1.8 20V AVV, z tego co czytałem i przeglądałem się to coś można zamienić ale nie jestem pewien, czy ktoś może potwierdzic że pozamieniał i wszystko pasowało?

Posted (edited)

Jaki avv ma kolektor ssacy, alu czy plastik? Jesli alu to od adr jesli plastik to od arg i apt. Jesli mozesz i masz dostep do tego avv zrob mi prosze jego zdjecie bez osłon.

Edited by uszol
Posted (edited)

ADR wychodził w 3 wersjach:

- bez zmiennych faz rozrządu(nie było gruszki podciśnienia)

- z plastikowym kolektorem powinno być to samo co w AVV

- z aluminiowym kolektorem (gruszka ma inne mocowanie)

Padła Ci membrana czy cięgno ?

Edited by Patryk Bielecki
Posted (edited)

ADR wychodził w 3 wersjach:

- bez zmiennych faz rozrządu(nie było gruszki podciśnienia)

- z plastikowym kolektorem powinno być to samo co w AVV

- z aluminiowym kolektorem (gruszka ma inne mocowanie)

Padła Ci membrana czy cięgno ?

ADR'y wychodziły w przedliftach tylko i wyłącznie z kolektorem aluminiowym i w dwóch wariantach z gruszką bądź bez.

Zmienne fazy rozrządu to kolego są w hondach(vtec), podszkol się troche i nie pisz głupot. Gruszka odpowiada za zmiane geometrii dolotu(system skracania/wydłużania dolotu), ma to na celu maksymalne wydłużenie dolotu, a im dłuższy dolot na niskich obrotach tym niżej dostępny jest moment obrotowy.

Plastikowe kolektory to domena apt i arg co do avv nie jest pewny bo nigdy tego silnika nie widziałem ale też raczej plastik.

A za błędnie nazywane "zmienne fazy rozrządu" - czyli zmiane skoku zaworów odpowiada napinacza łancucha rozrządu.

Edited by uszol
Posted

Witam koledzy, u mnie kolektor odlotowy jest plastikowy, mam dwa zdjęcia samej gruszki, więc mogę wysłać, lecz jak ktoś by chciał z jakiegoś powodu zdjęcie silnika to też zrobię. Ta gruszka jest mocowana na dwie śruby imbusowe.

http://www.directupload.net/file/d/4534/2zg7sa5v_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4534/4ltsqe83_jpg.htm

Posted (edited)

Gruszka jest mocowana na dwie śruby typu torx, nie imbus. Gruszka podejdzie od APT/ARG

Ja chcialem zdjecie silnika najlepiej bez pokryw plastikowych, ze wzgledu na to ze jest dość rzadki, i chcialem zobaczyc czy wizualnie sie czyms rozni wlasnie od apt/arg.

Edited by uszol
Posted (edited)

To fakt musi być dość mało spotykany, bo mało informacji o tym silniku jest w necie, czasem jak coś chce kupić to na 100% nie jestem pewien czy jest dobra ta część.

Co uważacie o tym silniku?

Jak będę miał tylko chwilę to zaraz zrobie kilka zdjęć, chciałbyś jakieś konkretne miejsca?

Aaaa i czytałem że można te klapy wziąść i ustawić w jednym położeniu ( otwarty) ktoś sprawdzał i pisał że niema problemów z silnikiem,albo można klapy wyjąć z kolektor, bo o ile się nie myle by błędów nie było to sam sterownik musi być podłączony (elektronika) ? Bo reszta to już mechanika sama.

A w zasadzie to usterka u znajomego ja miałem wymieniona. Ale silnik mamy takie same.

Bardzo ciężko jest znaleźć gruszke od APT/ARG, znalazłem od ALT tylko że ten silnik jest 2.0, lecz gruszka wygląda identycznie, czy wiecie czym się różni?

Jak nie z zewnątrz to pewnie połączeniem klap od środka kolektora? Elektronika?

Podaję jeszcze link na allegro :

http://allegro.pl/vw-audi-2-0-alt-gruszka-czujnik-podcisnienia-i6572019222.html

Edited by przemek214

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...