przemek214 Posted November 4, 2016 Posted November 4, 2016 Witam, piszę na prośbę mojego znajomego, ma dokładniej mówiąc podobny problem co ja,uszkodzona gruszke podciśnienia, pytanie dotyczy z jakich silników będą pasowały gruszki? Jego silnik jest 1.8 20V AVV, z tego co czytałem i przeglądałem się to coś można zamienić ale nie jestem pewien, czy ktoś może potwierdzic że pozamieniał i wszystko pasowało?
Guest Posted November 6, 2016 Posted November 6, 2016 (edited) Jaki avv ma kolektor ssacy, alu czy plastik? Jesli alu to od adr jesli plastik to od arg i apt. Jesli mozesz i masz dostep do tego avv zrob mi prosze jego zdjecie bez osłon. Edited November 6, 2016 by uszol
Patryk Bielecki Posted November 6, 2016 Posted November 6, 2016 (edited) ADR wychodził w 3 wersjach: - bez zmiennych faz rozrządu(nie było gruszki podciśnienia) - z plastikowym kolektorem powinno być to samo co w AVV - z aluminiowym kolektorem (gruszka ma inne mocowanie) Padła Ci membrana czy cięgno ? Edited November 6, 2016 by Patryk Bielecki
Guest Posted November 6, 2016 Posted November 6, 2016 (edited) ADR wychodził w 3 wersjach: - bez zmiennych faz rozrządu(nie było gruszki podciśnienia) - z plastikowym kolektorem powinno być to samo co w AVV - z aluminiowym kolektorem (gruszka ma inne mocowanie) Padła Ci membrana czy cięgno ? ADR'y wychodziły w przedliftach tylko i wyłącznie z kolektorem aluminiowym i w dwóch wariantach z gruszką bądź bez. Zmienne fazy rozrządu to kolego są w hondach(vtec), podszkol się troche i nie pisz głupot. Gruszka odpowiada za zmiane geometrii dolotu(system skracania/wydłużania dolotu), ma to na celu maksymalne wydłużenie dolotu, a im dłuższy dolot na niskich obrotach tym niżej dostępny jest moment obrotowy. Plastikowe kolektory to domena apt i arg co do avv nie jest pewny bo nigdy tego silnika nie widziałem ale też raczej plastik. A za błędnie nazywane "zmienne fazy rozrządu" - czyli zmiane skoku zaworów odpowiada napinacza łancucha rozrządu. Edited November 7, 2016 by uszol
przemek214 Posted November 9, 2016 Author Posted November 9, 2016 Witam koledzy, u mnie kolektor odlotowy jest plastikowy, mam dwa zdjęcia samej gruszki, więc mogę wysłać, lecz jak ktoś by chciał z jakiegoś powodu zdjęcie silnika to też zrobię. Ta gruszka jest mocowana na dwie śruby imbusowe. http://www.directupload.net/file/d/4534/2zg7sa5v_jpg.htm http://www.directupload.net/file/d/4534/4ltsqe83_jpg.htm
Guest Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 (edited) Gruszka jest mocowana na dwie śruby typu torx, nie imbus. Gruszka podejdzie od APT/ARG Ja chcialem zdjecie silnika najlepiej bez pokryw plastikowych, ze wzgledu na to ze jest dość rzadki, i chcialem zobaczyc czy wizualnie sie czyms rozni wlasnie od apt/arg. Edited November 9, 2016 by uszol
przemek214 Posted November 10, 2016 Author Posted November 10, 2016 (edited) To fakt musi być dość mało spotykany, bo mało informacji o tym silniku jest w necie, czasem jak coś chce kupić to na 100% nie jestem pewien czy jest dobra ta część. Co uważacie o tym silniku? Jak będę miał tylko chwilę to zaraz zrobie kilka zdjęć, chciałbyś jakieś konkretne miejsca? Aaaa i czytałem że można te klapy wziąść i ustawić w jednym położeniu ( otwarty) ktoś sprawdzał i pisał że niema problemów z silnikiem,albo można klapy wyjąć z kolektor, bo o ile się nie myle by błędów nie było to sam sterownik musi być podłączony (elektronika) ? Bo reszta to już mechanika sama. A w zasadzie to usterka u znajomego ja miałem wymieniona. Ale silnik mamy takie same. Bardzo ciężko jest znaleźć gruszke od APT/ARG, znalazłem od ALT tylko że ten silnik jest 2.0, lecz gruszka wygląda identycznie, czy wiecie czym się różni? Jak nie z zewnątrz to pewnie połączeniem klap od środka kolektora? Elektronika? Podaję jeszcze link na allegro : http://allegro.pl/vw-audi-2-0-alt-gruszka-czujnik-podcisnienia-i6572019222.html Edited November 10, 2016 by przemek214
Guest Posted November 10, 2016 Posted November 10, 2016 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/328454-a4-b5-18-arg-gruszka-cisnieniowa/page-1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now