Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy przy jeżdzie 140km/h i lekkim skręcie na autostradzie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio zauważyłem w moim audi a4 b6 , że podczas jazdy od 140km w góre lekko skręcając na autostradzie po łuku występują drgania na kierownicy dość irytujące , nie występują przy jeździe na wprost lub sa minimalne ale przy lekkim skrecie dziwnie to wygląda, dodam , że auto ma świeżo wyważone koła , ustawioną zbieżność oraz sprawdzone dokładnie zawieszenie i nie ma w nim luzów, wycieków na maglownicy również brak , co to Panowie może byc?

Opublikowano

miałem podobne objawy okazały się źle wyważone koła . mało tego byłem je wyważyć gość wyważył jadę na próbę to samo. mówię tarcze pojechałem na tokarkę czujnik i brak bicia. okazało się że jednak koła pojechałem do innego wulkanizatora sprawdził opony czy siatki całe czy nie ma guzów, potem sprawdził felgi i wyszło ok. wrzucił koła na maszynę wyważył i jak ręką odjął. nie wiem czy poprzedni miał źle skalibrowaną wyważarkę

Opublikowano

Jeżeli przy jeździe na wprost nie są mocno wyczuwalne, a już przy skręcie zaczyna wibrować, ja bym obstawiał łożyska kół kolego, podnieś sobie przód i pokręć kołami, powinno być słychać, jeżeli to łożyska.

Opublikowano

mi się przy skręcie właśnie nasilało

Opublikowano

Ale lozyska w ogole nie szumia, gosc kola rozpedzal jakas maszyna i byla cisza

Opublikowano (edytowane)

To pozostaje jeszcze sprawdzić luz na przegubach, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych. W moim przypadku wibracje były przez łożyska, a dodatkowo przeguby zewnętrzne były już wywalone, ale wszystko siedziało jeszcze ori, przelot 230 tys. Po wymianie przegubów i łożysk nastała cisza :)

Edytowane przez Wojtaz
Opublikowano (edytowane)

kolego sprawdź od najtańszych rzeczy czyli od wyważenia kół a skąd wiesz że jakiś ciężarek się nie odkleił albo gość miał źle maszynę skalibrowaną

auto masz teraz na zimówkach? masz letnie na drugich felgach? co za problem przełożyć i sprawdzić

przyczyna faktycznie może być inna ale życie i doświadczenie nauczyło mnie że zaczyna się od najprostszych i podstawowych rzeczy

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano

na letnich było to samo , teraz sa zimowe wyważone u innego wulkanizatora i dalej jest to samo , chyba to jednak nie koła...


tylko dziwi mnie fakt , że sprawdzało dwóch mechaników zawieszenie i nic nie wykryli

Opublikowano

to sprawdź czy nie ma bicia na piastach i sprawdz czy tarcze masz proste za nim cokolwiek zaczniesz wymieniać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...