kami050 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Witam Ostatnio zauważyłem w moim audi a4 b6 , że podczas jazdy od 140km w góre lekko skręcając na autostradzie po łuku występują drgania na kierownicy dość irytujące , nie występują przy jeździe na wprost lub sa minimalne ale przy lekkim skrecie dziwnie to wygląda, dodam , że auto ma świeżo wyważone koła , ustawioną zbieżność oraz sprawdzone dokładnie zawieszenie i nie ma w nim luzów, wycieków na maglownicy również brak , co to Panowie może byc?
wyzyk83 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 miałem podobne objawy okazały się źle wyważone koła . mało tego byłem je wyważyć gość wyważył jadę na próbę to samo. mówię tarcze pojechałem na tokarkę czujnik i brak bicia. okazało się że jednak koła pojechałem do innego wulkanizatora sprawdził opony czy siatki całe czy nie ma guzów, potem sprawdził felgi i wyszło ok. wrzucił koła na maszynę wyważył i jak ręką odjął. nie wiem czy poprzedni miał źle skalibrowaną wyważarkę
Wojtaz Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Jeżeli przy jeździe na wprost nie są mocno wyczuwalne, a już przy skręcie zaczyna wibrować, ja bym obstawiał łożyska kół kolego, podnieś sobie przód i pokręć kołami, powinno być słychać, jeżeli to łożyska.
wyzyk83 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 mi się przy skręcie właśnie nasilało
kami050 Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Opublikowano 8 Listopada 2016 Ale lozyska w ogole nie szumia, gosc kola rozpedzal jakas maszyna i byla cisza
Wojtaz Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) To pozostaje jeszcze sprawdzić luz na przegubach, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych. W moim przypadku wibracje były przez łożyska, a dodatkowo przeguby zewnętrzne były już wywalone, ale wszystko siedziało jeszcze ori, przelot 230 tys. Po wymianie przegubów i łożysk nastała cisza Edytowane 8 Listopada 2016 przez Wojtaz
wyzyk83 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) kolego sprawdź od najtańszych rzeczy czyli od wyważenia kół a skąd wiesz że jakiś ciężarek się nie odkleił albo gość miał źle maszynę skalibrowaną auto masz teraz na zimówkach? masz letnie na drugich felgach? co za problem przełożyć i sprawdzić przyczyna faktycznie może być inna ale życie i doświadczenie nauczyło mnie że zaczyna się od najprostszych i podstawowych rzeczy Edytowane 8 Listopada 2016 przez wyzyk83
kami050 Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Opublikowano 8 Listopada 2016 na letnich było to samo , teraz sa zimowe wyważone u innego wulkanizatora i dalej jest to samo , chyba to jednak nie koła... tylko dziwi mnie fakt , że sprawdzało dwóch mechaników zawieszenie i nic nie wykryli
wyzyk83 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 to sprawdź czy nie ma bicia na piastach i sprawdz czy tarcze masz proste za nim cokolwiek zaczniesz wymieniać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się