kami050 Posted November 7, 2016 Posted November 7, 2016 Witam Ostatnio zauważyłem w moim audi a4 b6 , że podczas jazdy od 140km w góre lekko skręcając na autostradzie po łuku występują drgania na kierownicy dość irytujące , nie występują przy jeździe na wprost lub sa minimalne ale przy lekkim skrecie dziwnie to wygląda, dodam , że auto ma świeżo wyważone koła , ustawioną zbieżność oraz sprawdzone dokładnie zawieszenie i nie ma w nim luzów, wycieków na maglownicy również brak , co to Panowie może byc?
wyzyk83 Posted November 7, 2016 Posted November 7, 2016 miałem podobne objawy okazały się źle wyważone koła . mało tego byłem je wyważyć gość wyważył jadę na próbę to samo. mówię tarcze pojechałem na tokarkę czujnik i brak bicia. okazało się że jednak koła pojechałem do innego wulkanizatora sprawdził opony czy siatki całe czy nie ma guzów, potem sprawdził felgi i wyszło ok. wrzucił koła na maszynę wyważył i jak ręką odjął. nie wiem czy poprzedni miał źle skalibrowaną wyważarkę
Wojtaz Posted November 7, 2016 Posted November 7, 2016 Jeżeli przy jeździe na wprost nie są mocno wyczuwalne, a już przy skręcie zaczyna wibrować, ja bym obstawiał łożyska kół kolego, podnieś sobie przód i pokręć kołami, powinno być słychać, jeżeli to łożyska.
kami050 Posted November 8, 2016 Author Posted November 8, 2016 Ale lozyska w ogole nie szumia, gosc kola rozpedzal jakas maszyna i byla cisza
Wojtaz Posted November 8, 2016 Posted November 8, 2016 (edited) To pozostaje jeszcze sprawdzić luz na przegubach, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych. W moim przypadku wibracje były przez łożyska, a dodatkowo przeguby zewnętrzne były już wywalone, ale wszystko siedziało jeszcze ori, przelot 230 tys. Po wymianie przegubów i łożysk nastała cisza Edited November 8, 2016 by Wojtaz
wyzyk83 Posted November 8, 2016 Posted November 8, 2016 (edited) kolego sprawdź od najtańszych rzeczy czyli od wyważenia kół a skąd wiesz że jakiś ciężarek się nie odkleił albo gość miał źle maszynę skalibrowaną auto masz teraz na zimówkach? masz letnie na drugich felgach? co za problem przełożyć i sprawdzić przyczyna faktycznie może być inna ale życie i doświadczenie nauczyło mnie że zaczyna się od najprostszych i podstawowych rzeczy Edited November 8, 2016 by wyzyk83
kami050 Posted November 8, 2016 Author Posted November 8, 2016 na letnich było to samo , teraz sa zimowe wyważone u innego wulkanizatora i dalej jest to samo , chyba to jednak nie koła... tylko dziwi mnie fakt , że sprawdzało dwóch mechaników zawieszenie i nic nie wykryli
wyzyk83 Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 to sprawdź czy nie ma bicia na piastach i sprawdz czy tarcze masz proste za nim cokolwiek zaczniesz wymieniać
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now