Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Webasto MMI 2G


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Podpowiedzcie proszę bo jakoś nie ogarniam, mam B8 1.8TFSI z fabrycznym webasto i nie mogę go włączyć po podłączenia do kompa pojawia się taki błąd:

01414 dmuchawa powietrza spalania , zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą , zablokowana lub brak napięcia , zbyt duża różnica liczby obrotów - Przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.

Była też informacja, że względu na stale powtarzający się błąd ogrzewanie postojowe zostało zablokowane. Odblokowaliśmy ale też nie zadziałało.

Jakaś podpowiedź co powinienem przejrzeć albo ewentualnie może macie namiary na jakiś warsztat w warszawie ?

Edytowane przez seb100
Opublikowano

Jeśli jest jakikolwiek błąd w webascie to nie odpalisz jego :hi:

odezwij sie do niego http://a4-klub.pl/index.php?/user/10908-mario/

Błąd jest jak niżej:

01414 dmuchawa powietrza spalania , zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą , zablokowana lub brak napięcia , zbyt duża różnica liczby obrotów - Przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.

Była też informacja, że względu na stale powtarzający się błąd ogrzewanie postojowe zostało zablokowane. Odblokowaliśmy ale też nie zadziałało.

Opublikowano

Jeśli jest jakikolwiek błąd w webascie to nie odpalisz jego :hi:

odezwij sie do niego http://a4-klub.pl/index.php?/user/10908-mario/

Błąd jest jak niżej:

01414 dmuchawa powietrza spalania , zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą , zablokowana lub brak napięcia , zbyt duża różnica liczby obrotów - Przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.

Była też informacja, że względu na stale powtarzający się błąd ogrzewanie postojowe zostało zablokowane. Odblokowaliśmy ale też nie zadziałało.

to normalka ze je zablokuje :wink:

Piec do wyciagniecia i sprawdzenie dwuchawy ( ewentulanie okablowanie)

Opublikowano

Jeśli jest jakikolwiek błąd w webascie to nie odpalisz jego :hi:

odezwij sie do niego http://a4-klub.pl/index.php?/user/10908-mario/

Błąd jest jak niżej:

01414 dmuchawa powietrza spalania , zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą , zablokowana lub brak napięcia , zbyt duża różnica liczby obrotów - Przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.

Była też informacja, że względu na stale powtarzający się błąd ogrzewanie postojowe zostało zablokowane. Odblokowaliśmy ale też nie zadziałało.

to normalka ze je zablokuje :wink:

Piec do wyciagniecia i sprawdzenie dwuchawy ( ewentulanie okablowanie)

Możesz kogoś polecić w Warszawy lub okolić żeby to sprawdził?

Opublikowano

ok,

juz ci pisałem :hi:

odezwij sie do niego Mario - Przeglądanie profilu - Audi A4 Klub Polska

ok, już do niego napisałem na PW czekam na informację zwrotną.


ok,

juz ci pisałem :hi:

odezwij sie do niego Mario - Przeglądanie profilu - Audi A4 Klub Polska

ok, już do niego napisałem na PW czekam na informację zwrotną.

A powiedz z Twojego doświadczenia czy większym pewniakiem jest uszkodzenia wiatraka w piecu czy okablowania dochodzącego do pieca?

Opublikowano

Tak czy inaczej piec do wyciagniecia.

W wiazce glownej nie ma osobnego sygnalu do dmuchawy ,dmuchawa sterowana jest przez sterownik i zarowno jedno jak i drugie jest zintegrowane z piecem.

Opublikowano

Ale mnie chodziło bardzie o informację co jest bardziej prawdopodobne, że usterka jest gdzieś w zaśniedziałe wtyczce, uszkodzonym kablu, wtyczce a nie bezpośrednio w zatartym lub uszkodzonym wentylatorze?


Panowie wracając do tematu mam do wymiany cały piec do ogrzewania postojowego, czy jeśli kupie inny używany z innego audi muszę go w jakiś sposób zakodować do podłączeniu do mojego auta?Czy będzie działał normalnie bez zakodowywania? A jeśli trzeba zakodować to jak to zrobić przez VCDS-a?

Opublikowano

Panowie wracając do tematu mam do wymiany cały piec do ogrzewania postojowego, czy jeśli kupie inny używany z innego audi muszę go w jakiś sposób zakodować do podłączeniu do mojego auta?Czy będzie działał normalnie bez zakodowywania? A jeśli trzeba zakodować to jak to zrobić przez VCDS-a?

spisz stare kodowanie a nastepnie porownaj czy jest takie samo w nowym piecu

Pozniej oczywiscie sciagniecie CP ( OCHRONA KOMPONENTU ) w ASO

Opublikowano

Panowie wracając do tematu mam do wymiany cały piec do ogrzewania postojowego, czy jeśli kupie inny używany z innego audi muszę go w jakiś sposób zakodować do podłączeniu do mojego auta?Czy będzie działał normalnie bez zakodowywania? A jeśli trzeba zakodować to jak to zrobić przez VCDS-a?

spisz stare kodowanie a nastepnie porownaj czy jest takie samo w nowym piecu

Pozniej oczywiscie sciagniecie CP ( OCHRONA KOMPONENTU ) w ASO

A gdzie jest to kodowanie które muszę spisać i co mam zrobić jeśli będzie inne? Czy bez sciągnięcia tego CP będzie to działało? A jaki to koszt sciągnięcie tego CP w ASO?

Opublikowano

Kodowanie jest w sterowniku Webasto.

Jak będzie inne, to trzeba je podmienić.

Bez ściągnięcia CP, żaden komponent nie działa w pełni.

CP w ASO od 250 PLN.

Opublikowano

Ok,

Kodowanie jest w sterowniku Webasto.

Jak będzie inne, to trzeba je podmienić.

Bez ściągnięcia CP, żaden komponent nie działa w pełni.

CP w ASO od 250 PLN.

ale w jaki sposób podmienić to kodowanie, mogę prosić o jakąś instrukcje (tak dla laika)? Czy jest możliwe, że piec od ogrzewania nie ma CP bo znalazłem na forum A6 informację, że ten element jest bez Cp, czy jest jakaś baza które elementy w naszym audi są bez cp?

Opublikowano

Podłączyć się do obecnego sterownika, wejść w Long Coding i skopiować kodowanie.

Potem wkleić w zmienionym sterowniku i zaakceptować kodowanie.

Opublikowano (edytowane)

Podłączyć się do obecnego sterownika, wejść w Long Coding i skopiować kodowanie.

Potem wkleić w zmienionym sterowniku i zaakceptować kodowanie.

A jak tego nie zrobiłem, a piec jest już wymontowany i był rozłożony dla zdiagnozowania usterki?

Edytowane przez seb100
Opublikowano

Jak był VCDSem robiony jakiś scan, to powinien być log.

Opublikowano

Nawet jak nie ma spisanego kodowania ze starego pieca i tak da sie to ogarnac ,tam jest raptem 3 Bajty a VCDS ma podpowiedzi (ori ,nie wiem jak klony).

Koduje sie typ paliwa ,typ pilota ,model auta ,zawor N279.

Albo ,skoro webasto jest fabryczne ,to ASO przy usuwaniu CP moze zakodowac sterownik przez SVM.

Opublikowano (edytowane)

Panowi temat ogarnięty wszytko śmiga ale ma jeszcze dwa pytania:

1. jak się ma używanie webasta do kondycji akumulatora, bo u mnie jak działa webasto to można powiedzieć, że sprawność akumulatora na wyświetlaczu MMI ginie w oczach?

2. Na MMi mam w opcji AC takie pozycje:

- wyj. ogrzewane wył/wł

- wyj, wentulacji wył/wł

- czas pracy

- stoper

- taimery od 1 do 3

Pytanie mam takie, żeby podczas pracy ogrzewania działał równieź nadmuch do środka auta muszę wybrać obie pierwsze funkcje? (bo jak wybiorę tylko wyj, ogrzewanie to webasto chodzi ale nadmuch do środka nie dział a webasto działa jakby dogrzewacz płynu chłodzącego).

Edytowane przez seb100

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...