Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zagadka dla serwisu - jesli nie aku to co?


Danthe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

już w innym wątku nt. wymiany i kodowania akumulatora podjąłem temat problemu z rozruchem w A4B8 1.8 polift.

Dwa tyg.temu zacząłem mieć problem z uruchomieniem auta - odpalał za 4tym razem ( po uruchomieniu kolejny rozruch juz normalnie)

Wymieniłem aku z pierwszego montażu Varta AGM 92Ah na najbardziej zbliżony pojemnością Varta AGM 95Ah 850A, kodowanie, ładowanie pod prostownikiem, niby wszystko ok.

Na nowym aku niestety problem się powtarza tj. po jeździe przez miasto i zostawieniu auta na ~4h mam ogromny problem z uruchomieniem - kręci ale nie odpala. Jak już się uda za 15tym razem to sypie błędami ale po skasowaniu jeździ normalnie jak złoto do następnego razu. Paradoksalnie auto zostawione na 3dni odpalilo od strzała, kolejnego poranka już nie.

Serwis rozkłada ręce, bo u nich działało a ja mam wciąż niesprawne auto i nawet nie wiem gdzie szukać.

Dostałem sugestie, że może to któryś z przekaźników (644, 645, 646, 651) - czy ktoś może podeslać info/rys. gdzie one są i czy są zamienne z np. vw/skoda (myślę tu o rynku wtórnym) i czy to jest dobry kierunek ?

Dziś doszedł kolejny objaw: po 10 min. próbie uruchomienia - "tętniące" obroty i kompletny brak mocy. Po ponownym uruchomieniu ustąpiło, a że nie miałem możliwości skasować błędów, to po 10min. pojawiła się ikona engine i przy redukcji biegów dziwnie szarpał.

Czy macie jakieś sugestie, bo sam ani serwis nie dajemy rady ?

Dla zainteresowanych logi:

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
2E-Media Player 3 -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CJEB) Labels: 06H-907-115-CAB.clb
Part No SW: 8K0 906 264 HW: 8K0 906 264
Component: 1.8l R4 TFSI H07 0009
Revision: --H07---
Coding: 12190032230401022000
Shop #: WSC 06208 000 00000
ASAM Dataset: EV_ECM18TFS0218K0906264 002008
ROD: EV_ECM18TFS0218K0906264.rod
VCID: EED95061318CA49

8 Faults Found:
15240 - ECM Power Relay Control Circuit (J271)
P0687 00 [032] - Short to Plus
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 102121 km
Date: 2016.11.19
Time: 14:49:15

15244 - Supply Voltage 1 for Engine Actuators
P0658 00 [032] - Too Low
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 102121 km
Date: 2016.11.19
Time: 14:49:04

15237 - System Voltage
P0562 00 [032] - Too Low
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 102121 km
Date: 2016.11.19
Time: 14:49:49

15349 - Throttle Body Actuator Bank 1 (J338)
P0638 00 [172] - Implausible Signal
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 102121 km
Date: 2016.11.19
Time: 14:52:07

15346 - Throttle Body Actuator Bank 1 (J338)
P0638 00 [036] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 102121 km
Date: 2016.11.19
Time: 14:49:38

15355 - Throttle Body Actuator Bank 1 (J338)
P0638 00 [036] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 102121 km
Date: 2016.11.19
Time: 14:49:16

15217 - Please Check Fault Codes in Control Module for Electrical Parking Brake
U1010 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 102121 km
Date: 2016.11.19
Time: 14:49:15

15146 - Throttle Valve Controller
P1545 00 [096] - Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 102121 km
Date: 2016.11.19
Time: 14:52:08

Readiness: 0010 0001

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 8K0-907-379.clb
Part No SW: 8K0 907 379 CH HW: 8K0 907 379 CH
Component: ESP8 front H09 0100
Revision: -------- Serial number: --------------
Coding: 031D44
Shop #: WSC 06334 000 00000
VCID: 81031BDD1812AB1

2 Faults Found:
00473 - Control Module for Elect. Park/Hand Brake (J540)
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101101
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 246
Mileage: 102121 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.19
Time: 14:49:15

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0080
Hex Value: 0x0782
Hex Value: 0x001A
Hex Value: 0x029B
Hex Value: 0x0000

01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101101
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 4
Reset counter: 246
Mileage: 102121 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.19
Time: 14:49:17

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0080
Hex Value: 0x0082
Hex Value: 0x000B
Hex Value: 0x468C
Hex Value: 0x0000


-------------------------------------------------------------------------------
Address 05: Acc/Start Auth. (J393) Labels: 8K0-907-064-05.clb
Part No SW: 8K0 907 064 FC HW: 8K0 907 064 FC
Component: BCM2 2.0 H10 0602
Revision: 00002001
Coding: 03A20000000000000000
Shop #: WSC 06335 000 00000
VCID: 76E9F801C1DC1C9

Subsystem 1 - Part No SW: 8T0 959 754 D HW: 8T0 959 754 D
Component: FBSAUDIB8 IDG H60 0072

Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 905 852 E HW: 8K0 905 852 E
Component: J764 ELV MLB H40 0046

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: None
Part No SW: 8K1 820 043 L HW: 8K1 820 043 L
Component: KLIMA 1 ZONE H02 0036
Revision: A1000000 Serial number: 01140320120958
Coding: 642002C000
Shop #: WSC 06335 000 00000
VCID: 31630B1D68327B1

1 Fault Found:
03220 - Stop Valve for Coolant for Climatronic (N422)
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 246
Mileage: 102121 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.19
Time: 14:49:14


-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 8K0-907-063.clb
Part No SW: 8K0 907 063 DD HW: 8K0 907 063 AD
Component: BCM1 1.0 H14 0103
Revision: 04014001 Serial number: 00000391897702
Coding: 29000030813400C00081000300001F1F0F1C060826080401000004000000020000000020000000
Shop #: WSC 77372 146 88411
VCID: 74EDC209D7A00E9

Subsystem 1 - Part No SW: 8K1 955 119 A HW: 8T1 955 119 Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: WWS 160312 H07 0070
Coding: 00FD11

Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 941 531 AR HW: 8K0 941 531 AR
Component: E1 - LDS H03 0031

Subsystem 3 - Part No SW: 4G0 907 658 A HW: 4G0 907 658 A
Component: Humidity_Sens H03 0002

Subsystem 4 - Part No SW: 8U0 955 559 HW: 8U0 955 559
Component: G355_FeuchteS H06 0001

No fault code found.

.....

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. (J393) Labels: 8K0-907-064-46.clb
Part No SW: 8K0 907 064 FC HW: 8K0 907 064 FC
Component: BCM2 2.0 H10 0602
Revision: 00002001 Serial number: 0172315938
Coding: 0100062020B900408330023680000000
Shop #: WSC 06335 123 12345
VCID: 76E9F801C1DC1C9

1 Fault Found:
00473 - Control Module for Elect. Park/Hand Brake (J540)
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101101
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 246
Mileage: 102121 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.19
Time: 14:50:09

-------------------------------------------------------------------------------
Address 53: Parking Brake (----) Labels: 8K0-907-801.clb
Part No SW: 8K0 907 801 J HW: 8K0 907 801 J
Component: EPB-4 H01 0001
Revision: -------- Serial number: 30000000031078
ASAM Dataset: EV_ParkiBrake 001022
ROD: EV_ParkiBrake.rod
VCID: 36693801895C5C9

2 Faults Found:
983552 - Clutch Position Sensor
C10BF 15 [008] - Open or Short to Plus
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 246
Mileage: 102121 km
Date: 2016.11.19
Time: 14:49:14

464384 - Function Restriction due to Received Malfunction Value
U1113 00 [008] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 5
Reset counter: 246
Mileage: 102121 km
Date: 2016.11.19
Time: 14:49:17

Edytowane przez Danthe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwne ze tak sie dzieje skoro tyle błedów w silniku 01

do sprawdzenia pierwsze sterowanie przepustnica J338 ( okablowanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niskie napięcie stawialbym na słabe połączenia na plusie. Bo jak napięcie na ECU siada to też walnie tyloma błędami niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyles napięcie ładowania?

Mierzyłem, napięcie 14,7V zas.po uruchomieniu, po postoju na mrozie 12,2 - 12,5V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dużo. Elektrolit będzie gazował już lekko. Chyba że miernik tani to może być mniej realnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w podszybiu masz przekaznik do wymiany jeszcze

D czwarty od lewej

od komory silnika po lewej stronie ?

Trochę dużo. Elektrolit będzie gazował już lekko. Chyba że miernik tani to może być mniej realnie ;)

miernik Fluke więc b.realny pomiar. Aku AGM i podobno tyle jest dopuszczalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjalbym na Twoim miejscu, jeśli wsio z przekaźnikami będzie ok, rurę od turbo z przepustnicy i komuś kazał zapalić i zobaczył jak się przepustnica zachowuje. Bo może faktycznie się przycina i dławi silnik.

Sprawdź też styki na bezpiecznikach w podszybiu, bo może korozja wzięła złącza.

Edytowane przez olinek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej zastanawia blad czujnika pedalu sprzegla w sterowniku hamulca postojowego ,jesli cos by bylo nie halo z nim to chyba najpierw powinno sypnac bledem w silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli siada zasilanie podczas rozruchu to błędów może być masa losowych. Więc póki nie sprawdzisz tych rzeczy to nie ma co przesadzać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w podszybiu masz przekaznik do wymiany jeszcze

D czwarty od lewej

czyli kierunkiem jest wymiana kazdego z przekaźników aż ustąpi problem ? masz może rys/schemat gdzie są te przekaźniki bo mam dostęp tylko do B6/7 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź napięcie na ECU podczas rozruchu.

Freeze frame nie pokazuje Ci błędu z napięciem na ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjalbym na Twoim miejscu, jeśli wsio z przekaźnikami będzie ok, rurę od turbo z przepustnicy i komuś kazał zapalić i zobaczył jak się przepustnica zachowuje. Bo może faktycznie się przycina i dławi silnik.

Sprawdź też styki na bezpiecznikach w podszybiu, bo może korozja wzięła złącza.

Popraw mnie jeśli się mylę ale gdyby to była przepustnica, to prócz braku zapłonu nie wywalało by podczas próby uruchomienia problemu z ESP, ciśnienia opon etc. jak ma to miejsce teraz

myślę, że problem może być gdzieś po stronie elektrycznej

Masz może rys. lokalizacji przekaźników z B8 ?

Edytowane przez Danthe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam w tym momencie przy sobie.

Sprawdź te połączenia bo tyle błędów masowo to właśnie rezystancje połączeń robią jak napięcie siada. Btw to w b8 odpięcie przepływki generuje też niezłą choinkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej zastanawia blad czujnika pedalu sprzegla w sterowniku hamulca postojowego ,jesli cos by bylo nie halo z nim to chyba najpierw powinno sypnac bledem w silniku ?

Przy niesprawnym czujniku sprzęgła nie zakręciłby rozrusznikiem. Tu jest coś nie tak z układem podawania paliwa (chyba). Jeżeli dobrze zrozumiałem to przy zimnym jest ok, jak odpali to kolejna próba też jest ok. Więc problem dotyczy sytuacji kiedy temperatura silnika spada do ok 50 stopni, a efekt jest taki jak by się zapowietrzał lub podaje nie właściwą dawkę paliwa. Zacząłbym o sprawdzenia czujników temperatury, bo najprościej. Przekaźniki?? Do sprawdzenia, ale chyba bym wykluczył, jeżeli już to działałby losowo niezależnie od czynników temperatury, a zwłaszcza po 3 dniach przy niskim napięciu by nie łapał. Auto jest dość młode więc sprawy korozji na masie czy plusie raczej go nie dotyczą.

Trzeba sprawdzić ECU, wtryskiwacze, pompę paliwa jako podstawowe elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej zastanawia blad czujnika pedalu sprzegla w sterowniku hamulca postojowego ,jesli cos by bylo nie halo z nim to chyba najpierw powinno sypnac bledem w silniku ?

Przy niesprawnym czujniku sprzęgła nie zakręciłby rozrusznikiem. Tu jest coś nie tak z układem podawania paliwa (chyba). Jeżeli dobrze zrozumiałem to przy zimnym jest ok, jak odpali to kolejna próba też jest ok. Więc problem dotyczy sytuacji kiedy temperatura silnika spada do ok 50 stopni, a efekt jest taki jak by się zapowietrzał lub podaje nie właściwą dawkę paliwa. Zacząłbym o sprawdzenia czujników temperatury, bo najprościej. Przekaźniki?? Do sprawdzenia, ale chyba bym wykluczył, jeżeli już to działałby losowo niezależnie od czynników temperatury, a zwłaszcza po 3 dniach przy niskim napięciu by nie łapał. Auto jest dość młode więc sprawy korozji na masie czy plusie raczej go nie dotyczą.

Trzeba sprawdzić ECU, wtryskiwacze, pompę paliwa jako podstawowe elementy.

Rozrusznik kręci nawet i za 14tym razem, ale nie odpala. Jeśli układ podawania paliwa, jak sam myślałem na początku, to skąd efekt choinki na blacie (błąd TPMS, ESP, etc.) ?

Jedyną jak dotychczas powtarzalność widzę, że jak rano uruchomię to za 6-10h mogę o tym zapomnieć. Ot klasa premium..

Edytowane przez Danthe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy jakbyś przeplywkę odpiął ;) jeśli chodzi o choinkę.

Sprawdź te napięcia, połączenia i przekaźniki. Potem będziemy dalej wróżyć ;). Jak coś to można się ustawić we Wro w ostateczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2016 o 23:00, Danthe napisał:

Rozrusznik kręci nawet i za 14tym razem, ale nie odpala. Jeśli układ podawania paliwa, jak sam myślałem na początku, to skąd efekt choinki na blacie (błąd TPMS, ESP, etc.) ?

Jedyną jak dotychczas powtarzalność widzę, że jak rano uruchomię to za 6-10h mogę o tym zapomnieć. Ot klasa premium..

Mam ten sam problem w audi S4 udało ci się go może rozwiązać bardzo potrzebuje z tym potrzeby 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...