Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Brak stabilności toru jazdy


weksla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam problem z układem kierowniczym.

Od pewnego czasu zaobserwowałem dziwne zachowanie mojej A4.

Autko zaczyna lekko ściągać na prawą stronę, trzeba minimalnie kontrować kierownicą o około 2 stopnie.

Ciśnienie w kołach wyrównane. Autko ma przejechane 150000 km.

Czy to już pierwsze objawy zużycia zawiasów?

Dziękuję za podpowiedzi i rady

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki niedawno wymieniałem na zimowe i zaraz po wymianie było ok.

założyłem je co prawda na felgi używane, ale było dobrze . Drgań żadnych nie czuć.

W miarę dobrze sie prowadzi tylko kierownicę trzeba lekko kontrowac w lewo, i to mnie bardzo denerwuje bo przypuszczam że i pompa wspomagania ma przez to więcej roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zamienić koło, lewe na prawe a prawe na lewe.. Zobaczysz czy będzie różnica. No chyba że masz opony kierunkowe, wtedy nic z tego :decayed:... To przód na tył..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie zaczyna się wyjaśniać. Podjechałem do serwisu na kontrolę geometrii i się okazuje że nie ma możliwości ustawienia kątu. Panowie fachowcy pozapinali jakieś kosmiczne aparaty i stwierdzili że wsio jest ok. Tak jak kolega

pawelc kazali zamienić koła. Oponki są asymetryczne i rys bieżnika na pierwszy rzut oka wydaje się identyczny ale po dokładniejszej analizie wynika że coś nie gra. Wygląda jakby jedna przednia opona zbierała wodę inaczej niż pozostałe trzy. Nie znam sie na tym więc nie zwracałem uwagi. Nasuwa sie więc pytanie czy opony asymetryczne mają kierunek toczenia go żadnych znaków nie widzę. Podjechałem do serwisu opon ale dziś niestety zamknięte -będzie otwarte dopiero w poniedziałek. Dam znac o moich poczynaniach.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci ,jak ja mialem-troszke ciagnelo auto w lewo,nie zwrocilbym na to szczegolniejszej uwagi,ale zlapalem ''gume'' i podczas zamiany kola zobaczylem ,opone bardziej starta od drugiej,podjechalem na warsztat,panowie umowili mnie na spotkanie i pojechalem,podlaczyli-jak to nazwales-kosmiczne urzadzenia i poustawiali...odjechalem autem i ciagnelo dalej,jakby mniej ,ale wciaz... zamienilem kola-tyl na przod,ale to niewiele daje,bo tyl sciera sie inaczej i tylko nowe opony wyjasnily sytuacje,teraz wszystko jest ok-jak ustawianie zbierznosci-to tylko z nowymi oponami bedzie pozadany efekt... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie zaczyna się wyjaśniać. Podjechałem do serwisu na kontrolę geometrii i się okazuje że nie ma możliwości ustawienia kątu. Panowie fachowcy pozapinali jakieś kosmiczne aparaty i stwierdzili że wsio jest ok. Tak jak kolega

pawelc kazali zamienić koła. Oponki są asymetryczne i rys bieżnika na pierwszy rzut oka wydaje się identyczny ale po dokładniejszej analizie wynika że coś nie gra. Wygląda jakby jedna przednia opona zbierała wodę inaczej niż pozostałe trzy. Nie znam sie na tym więc nie zwracałem uwagi. Nasuwa sie więc pytanie czy opony asymetryczne mają kierunek toczenia go żadnych znaków nie widzę. Podjechałem do serwisu opon ale dziś niestety zamknięte -będzie otwarte dopiero w poniedziałek. Dam znac o moich poczynaniach.

Pozdrawiam

Opony asymetryczne mają oznaczenie jak powinny być założone. Na oponach jest napis autsaid i insaid( czy jakoś tak :)), czyli do środka i na zewnątrz.. Ale plus jest tego że jak opony na felgach są dobrze obsadzone to można je założyć na każde koło bez konieczności obracania jej na feldze :naughty:... Czyli można śmiało założyć lewe koło pa prawe i odwrotnie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się auto zachowuje w koleinach?? Bo latem tego roku wymieniałem kpl. zawias z przodu i miałem ustawianą zbieżność. Robiłem to dzień przed wyjazdem na urlop więc nie miałem za bardzo czasu aby rozeznać czy wszystko jest ok. Generalnie jak auto było załadowane to prowadziło się git. Jak jechałem pusty, to rzucało mnie jak krzakiem na dzikim zachodzie. Raz nawet miałem kontrolę policji :cool1: bo myśleli, że jadę na podwójnym gazie.

Miałem jeszcze raz ustawianą zbieżność, zamieniane opony i wszystko było :good:

Jak się okazało wywalone były tuleje metalowo-gumowe tylnej belki. A zbiegło się to w czasie z wymianą przedniego zawieszenia, ponieważ mechanik jak zaglądał mi na podnośniku do przedniego zawieszenia również brechą sprawdził tylną belkę - to się okazało przysłowiowym gwoździem do trumny tulei (guma z tuleją się odwarstwiły). No ale 311 tys. km wytrzymały.

Spróbuj na zaciągniętym ręcznym ruszyć - jak mocno dupsko przysiądzie, to może być oznaka zużytych tulei.

Wytrwałości życzę !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...