Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kąt i dawka


Jacek31

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie , mam szybkie pytanie

mam silnik 1Z w Audi a4B5

była niedawno wymieniana pompa wtryskowa , mechanik niby ustawił kąt wtrysku i dawkę

niepokoi mnie to że trochę po tym zabiegu silnik zaczął bardziej twardo pracować

kupiłem kabelek ,podłączyłem i Vag Com sprawdziłem ustawienia

dawka paliwa na temp 90st wynosi 3,2 3.4 mg

a kąt wynosi 43,44

czy jest potrzebna regulacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to kąt powinien wynosić w granicach 49-54.

A jak Ci za twardo chodzi to dawkę można obniżyć, bo ta u Ciebie jest wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zwiększał dawkę bo była za mała(nie powiedział jaka ) , i samochód nie jechał na wysokich obrotach

i ustawił na 3,2 3,4 mg

teraz moc wróciła tylko trochę za głośno

Może to jednak kąt wtrysku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zwiększał dawkę bo była za mała(nie powiedział jaka ) , i samochód nie jechał na wysokich obrotach

i ustawił na 3,2 3,4 mg

teraz moc wróciła tylko trochę za głośno

Może to jednak kąt wtrysku ?

Jak poprawisz kat na + to jeszcze twardziej będzie chodził

W sumie nie ma wielkiej tragedii jak pali Ci ok to nie koniecznie musisz przestawiać ...ale możesz .... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zwiększał dawkę bo była za mała(nie powiedział jaka ) , i samochód nie jechał na wysokich obrotach

i ustawił na 3,2 3,4 mg

teraz moc wróciła tylko trochę za głośno

Może to jednak kąt wtrysku ?

Jak poprawisz kat na + to jeszcze twardziej będzie chodził

W sumie nie ma wielkiej tragedii jak pali Ci ok to nie koniecznie musisz przestawiać ...ale możesz .... ;)

na tą chwilę , auto pali prawie na dotyk ,,

czy po regulacji odczuł bym różnice ? chodzi mi o przestawienie kąta wtrysku na np 50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zwiększał dawkę bo była za mała(nie powiedział jaka ) , i samochód nie jechał na wysokich obrotach

i ustawił na 3,2 3,4 mg

teraz moc wróciła tylko trochę za głośno

Może to jednak kąt wtrysku ?

Jak poprawisz kat na + to jeszcze twardziej będzie chodził

W sumie nie ma wielkiej tragedii jak pali Ci ok to nie koniecznie musisz przestawiać ...ale możesz .... ;)

na tą chwilę , auto pali prawie na dotyk ,,

czy po regulacji odczuł bym różnice ? chodzi mi o przestawienie kąta wtrysku na np 50

Według mnie jak sobie to zrobisz sam to mozesz skorygować kat na 50-51 i zobaczysz ...ale raczej różnicy nie będzie nooooo i miękcej pracował też nie bedzie ....możesz troszke dawke obnizyć (3,8-4,0 ) i zobaczysz czy bedzie lepiej i jak bedzie jechał ...Ale jeśli za to masz płacić to ja bym od puścił ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie bede płacił , , tą regulacje kąta i dawki zrobił bym sam

wcześniej robił mi mechanik bo nie miałem VAGa

kurcze nie wiem , bo samochód lekko pali ,nie dymi , przyspiesza ok

Edytowane przez Jacek31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie bede płacił , , tą regulacje kąta i dawki zrobił bym sam

wcześniej robił mi mechanik bo nie miałem VAGa

kurcze nie wiem , bo samochód lekko pali ,nie dymi , przyspiesza ok

Ja po wymianie rozrządu miałem podobne wartosci kata co masz Ty obecnie . Zrobiłem korektę i nic nie odczułem na + czy na -..jedynie satysfakcję ze mam tak jak powinno być ... :decayed: Jeśli lubisz dłubać to mozesz sobie poprawić ten kąt .... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj się trochę pobawiłem i ustawiłem dawkę przy 90st na 3,6 3,8 jest ok ?

a kąt wtrysku skacze od 48 do 52

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku koledzy dobrze piszą najlepiej 49-51 wtedy wzorowo. Dawka hmm ja mam 2.2mg wiem że mechanicy ustawiają na 3.6 około, ale uwierz przy poniżej 3 moc zauważalnie wzrasta. Mi na dawce 2.2 spalanie wynosi 6-7l w mieście czyli różnica około 0.5l na 100km przy wzroście mocy myśle że warto. jednak niżej niż 2.0 nie dawaj może silnikiem szarpać oraz podbijać obroty czyli np przy wciśnięciu sprzęgła obroty lecą o 200-400obr wyżej i spadają. Bezpieczna dawka 2,8-4.0. Miałem kilkanaście tdi i w każdym latam na dawce 2.2-2.4 zrobione mnóstwo kilometrów i żadnych złych objawów odnośnie pompy czy wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...