Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klapki (cieplo zimno)


tomaszu

Rekomendowane odpowiedzi

Myslalem, ze mam zepsuty climatronic, bo dmucha tylko cieplym powietrzem. Pojechalem do warsztatu, gdzie sprawdzili i okazalo sie, ze klima sprawna. Skierowali mnie do elektryka z podejrzeniem, ze uszkodzone sa silniczki sterujące klapkami z nagrzewnicy.

Przyjmijmy, ze wlasnie to jest uszkodzone w moim aucie. Zaczne od pytania, czy jest od tego osobny bezpiecznik??

Czy naprawa/wymiana silniczkow jest trudna, tzn czy mozna w warunkach garazowych samemu je wymienic?

Czy moze ktos zna koszt takich silniczkow (tak pi razy drzwi oczywiscie)??

Swoja droga to chcialbym kupic ksiazke o A4. Czy w takich ksiazkach mozna znalezc instrukcje typu jak wymienic, gdzie szukac, np. takich silniczkow?[/center]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od kodow klimatronica. Powinien Ci wyskoczyc blad od regulacji klapy. Albo silnik jest zapetlony albo cos tam. Juz nie pamietam. Gdzies czytalem ze da rade taki silniczek wyczyscic i smigac. Co do ksiazki to sa przydatne rzeczy w niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem, ze mam zepsuty climatronic, bo dmucha tylko cieplym powietrzem. Pojechalem do warsztatu, gdzie sprawdzili i okazalo sie, ze klima sprawna. Skierowali mnie do elektryka z podejrzeniem, ze uszkodzone sa silniczki sterujące klapkami z nagrzewnicy.

Przyjmijmy, ze wlasnie to jest uszkodzone w moim aucie. Zaczne od pytania, czy jest od tego osobny bezpiecznik??

Czy naprawa/wymiana silniczkow jest trudna, tzn czy mozna w warunkach garazowych samemu je wymienic?

Czy moze ktos zna koszt takich silniczkow (tak pi razy drzwi oczywiscie)??

Swoja droga to chcialbym kupic ksiazke o A4. Czy w takich ksiazkach mozna znalezc instrukcje typu jak wymienic, gdzie szukac, np. takich silniczkow?[/center]

miałem podobną sytualcje w C4

tylko ze u mnie było cały czas zimno , brak cieplego nadmuchu

wymontowałem silniczek klapy, przeczysculem komutator, zamontowalem i wszystko wrociło do normy

pewnie u Ciebie tez bedzie to samo :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdeniu, a powiedz gdzie mam szukac tego silniczka? Gdzies pod maska, czy moze pod deska??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdeniu, a powiedz gdzie mam szukac tego silniczka? Gdzies pod maska, czy moze pod deska??

w C4 bylo to pod maską

myślę ze w A4 tez powinno byc pod maską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem cos takiego. Rozumiem, ze to moze byc to i ze silniczek w moim audi jest tylko jeden.

Dziekuje bardzo za pomoc, duzo mi pomoglo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w opisie aukcji jest napisane, ze to siliczek od zamknietego obiegu powietrza, lepiej skontaktuj sie ze sprzedawca, bo z opisu wynika, ze on steruje tylko zamknietym obiegiem powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie zamowilem sobie ksiazke "Sam naprawiam swoj samochod". Ksiazka oczywiscie dotyczy tylko A4 B5. Zabiore sie do tego silniczka po zapoznaniu sie z ksiazka :grin:

Mam nadzieje, ze w tej ksiazce bedzie cos o tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem cos takiego. Rozumiem, ze to moze byc to i ze silniczek w moim audi jest tylko jeden.

Dziekuje bardzo za pomoc, duzo mi pomoglo..

co do aukcji to tak jak napisał pet3r, jest on przy dmuchawie czyli pod schowkiem :cool:

czyli to nie to czego szukasz :???:

co do ksiązki to tez tego tam nie znajdziesz , mam knige i sprawdzilem :cry:

[ Dodano: 2006-05-14, 14:45 ]

Znalazlem cos takiego. Rozumiem, ze to moze byc to i ze silniczek w moim audi jest tylko jeden.

Dziekuje bardzo za pomoc, duzo mi pomoglo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomaszust, u mnie też to przerabiałem. Wyświetlał się błąd 8.7/8.5. Wyjmujesz schowek (chyba 5 śrub klucz 8 ). Po lewej stronie na dole zobaczysz dwa silniczki. Ten o którym piszesz to prawdopodobnie ten wysunięty w kierunku prawy przód (w moim przypadku tak było) :) Podczas zmiany temp na klimatroniku sprawdź czy steruje klapą. Jeśli nie demontujesz (przymocowany na 3/4 śruby chyba 6 lub 7). Rozbierasz obudowę i wyjmujesz silniczek. Wyjmij szczotki i przeczyść. Warto przeczyścić też komutator. Składasz do kupy i podłączasz kostkę. Jeśli regulując temp na klimatroniku silniczek reaguje prawidłowo - składasz wszystko w całość i zakładasz schowek :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomaszust, u mnie też to przerabiałem. Wyświetlał się błąd 8.7/8.5. Wyjmujesz schowek (chyba 5 śrub klucz 8 ). Po lewej stronie na dole zobaczysz dwa silniczki. Ten o którym piszesz to prawdopodobnie ten wysunięty w kierunku prawy przód (w moim przypadku tak było) :) Podczas zmiany temp na klimatroniku sprawdź czy steruje klapą. Jeśli nie demontujesz (przymocowany na 3/4 śruby chyba 6 lub 7). Rozbierasz obudowę i wyjmujesz silniczek. Wyjmij szczotki i przeczyść. Warto przeczyścić też komutator. Składasz do kupy i podłączasz kostkę. Jeśli regulując temp na klimatroniku silniczek reaguje prawidłowo - składasz wszystko w całość i zakładasz schowek :mrgreen:

Zdjalem schowek i walnąłem fote. Tak to u mnie wyglada.

HPIM0882.jpg

Przeczytalem teraz jeszcze raz Twojego posta i ide teraz kombinowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze. Szczerze mowiac nie wiem do czego tam sie dobrac. Czy powinienem zdjac ta plastikowa obudowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Travis, no niby tak, tylko, ze jakos ciezki mi sie polapac w tych kodach. Niby wiem jak je wywolac, ale dane w niektorych przypadkach nie sa nawet podobne do tych z listy kodow podanych na tym forum.

Sprobuje teraz jeszcze raz na spokojnie.

P.S. Cieplo sie robi i musze sie spieszyc z ta klima. :mrgreen:

EDIT: Pobawilem sie teraz tymi kodami i juz myslalem, ze mi sie udalo...

Gdy wywolywalem specjalne wartosci potencjometru silnika klapy centralnej, silnika klapy nogi/odszraniacz, wartosc klapy przeplywu powietrza (czyli nr12, 14, 16) to pokazywala mi sie cyfra "7". Intuicyjnie zwiekszylem w kazdym przypadku do 25.1 (bo dalej sie nie dalo) i mialem chlodek w samochodzie. No ale pozniej wylaczylem te kody i slyszalem jak te klapki znow sie przestawiaja i zaczelo leciec gorace powietrze. Wnioskuje z tego, ze silniczki sa dobre tylko jest jakis inny problem. Ale jaki..??

[ Dodano: 2006-06-08, 23:18 ]

Halo Pan Travis. Odpisac prosze, co o tym sadzisz... :mrgreen:

[ Dodano: 2006-06-09, 19:01 ]

tomaszust, zanim cokolwiek rozbierzesz sprawdź :arrow: Kody Klimatronika

Bo z tego co tu wyczytałem nie wiesz jeszcze co zawiniło ;)

Halo. Pan Travis, albo ktos inny. Pomocy... :mrgreen:

Nie chce jechac do ele4ktryka. Chce, zeby forum mi pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomaszust, wejdź w kanał 1 tzn. Diagnostic Trouble Code i powiedz czy tam się coś wywala czy jest tylko .0 ? Ten kanał pokazuje najważniejsze błędy... Bo nie bardzo rozumiem już co jest grane :( Ja tymczasem sprawdze jakie są wartości u mnie na klimatroniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Traviz

Na kanale 1 wyskakuja mi 3 wartosci na przemian: 11.5; 62.1; 6.3.

Wiec teraz Ty jako specjalista (bo takie sprawiasz wrazenie) powiedz mi czy da sie to naprawic w warunkach garazowych, czy z tym to raczej do elektryka?

(Nie opisuje kolejno tych wartosci, bo licze na to, ze masz kartke z kodami przed soba.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...