MarioMAX Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Witam, jutro stanę się, mam nadzieję szczęśliwym posiadaczem A4 B8 2008, a przesiadam się z A6 c5. Auto które mam zamiar zakupić, ma przejechane 138kkm w komputerze jedyny błąd jaki wyskakuje, to Nastawnik Klap P201500, przebieg wydaje się realny, książka serwisowa prowadzona do 79kkm w 2013 i od 2013 do teraz na historiapojazdu informacje się pokrywają, na dodatek od spodu zawieszenie półosie itp. oryginalne, nie wybite wszystkie amorki ponad 75%. W historii komputera był kiedyś problem z zapłonem, ilość błędów zapisanych w historii związanych z chyba wypadaniem zapłonu to około 4000 błędów na jednym cylindrze, i było to kiedyś naprawione, obecnie spokój został tylko błąd P201500 więc norma, poradził bym sobie z naprawą sam. Jednak mechanik zauważył osad z oleju na zbiorniczku płynu chłodzącego, i przyrządem stwierdził bardzo niewielką zawartość dwutlenku węgla w płynie chłodzącym i stwierdził że przy tym przebiegu to dziwne, ale możliwe, że to uszczelka pod głowicą. Sprzedawca auta powiedział, że to wina nagaru który osadza się w tych silnikach, a nie uszczelka ( czy może mieć rację ? ) mechanik stwierdził, że samochód warto kupić, i w silnik włożyć ok 3000zł na uszczelkę pod głowicą, wymienić wadliwe napinacze rozrządu na nowsze bez wady, zmienić łańcuch, i naprawić klapy ( mają tokarzy i frezarki do regeneracji klap ) i jeździć autem aż zgnije ;-) wg komputera katalizatory, turbo itp. w normie. Zdjęcie różnicy koloru.
David Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 a co ze zuzyciem oleju? moze sprzedajacy pozbywa sie auta bo juz pije np 1l/1000km
MarioMAX Opublikowano 2 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2016 Auto właśnie za mniej niż 40k i ze sprzedającym jestem wstanie się dogadać o obniżenie ceny o koszt naprawy. Mieszkamy od siebie niedaleko, i też nie chce, żebym psioczył na niego. Nawet wkładając te 3k w silnik wyjdzie mnie to auto dobrze, a będę wiedział, że mam wszystko porobione. Właściciel sam nie wie, jak pobór oleju itp. ma to auto 6 dni i dostał je w rozliczeniu za busa, i potrzebuje kasy. Nawet jak bierze litr oleju, to po remoncie kompletnym, uszczelniacze głowica pierścienie itp. będę miał jak nówkę, no tylko w tych 3k trzeba by się zmieścić. Wliczając w to części łańcucha i napinacza.
komoornik Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Nie ma takiej opcji, żebyś zmieścił się w 3k licząc razem z rozrządem.
MarioMAX Opublikowano 2 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2016 Nie ma takiej opcji, żebyś zmieścił się w 3k licząc razem z rozrządem. Mechanik powiedział, ze napinacz z wymiana i łańcuch to 1500zl z robotą, a żeby nie było nieszczelności czyli uszczelka pod głowicą to głowice ściągać i uszczelki itp to minimum 1500zl gdyby brała jeszcze olej to koszt jeszcze wyższy?
Gość Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 (edytowane) Jak bierze olej a bierze na pewno bo 2008 rok to poczatek produkcji b8, dopiero polifty mają poprawione silniki to albo stage 2 w aso i 20k albo frezowanie tlokow pod nowe pierscienie i 3-4k i tez jest tylko kilka warsztatow w pl ktore ci to dobrze zrobia odsylam tutaj http://a4-klub.pl/index.php?/topic/281311-panika-olejowa-bierze-olej-20-tfsi/page-12 zeby pozniej nie bylo placzu i zgrzytania zębów Edytowane 3 Grudnia 2016 przez uszol
MarioMAX Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 (edytowane) Jak bierze olej a bierze na pewno bo 2008 rok to poczatek produkcji b8, dopiero polifty mają poprawione silniki to albo stage 2 w aso i 20k albo frezowanie tlokow pod nowe pierscienie i 3-4k i tez jest tylko kilka warsztatow w pl ktore ci to dobrze zrobia odsylam tutaj http://a4-klub.pl/index.php?/topic/281311-panika-olejowa-bierze-olej-20-tfsi/page-12 zeby pozniej nie bylo placzu i zgrzytania zębówTzn olej niech tam sobie bierze, ale niech to jest w granicach normy 0,2-0,5 na 1000km jeszcze bym zrozumiał. 0,2l leje obecnie do mojego A6 c5 2.8 co ma przejechane 360 000 i żadnego remontu nie było.A wiec już wszystko wiem. 4 k zł trzeba wrzucić i zrobić klapy ( poradnik z forum ) napinacz, łańcuch, uszczelkę pod głowicą, przetoczyć tłoki pod inne pierścienie ( mam styczność z obróbką skrawaniem wiec nie problem ) wymienić wszystkie płyny. Dzisiaj się tylko dobrze policytować, robić i jeździć. Edytowane 3 Grudnia 2016 przez MarioMAX
zabiello Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Mechanik powiedział, ze napinacz z wymiana i łańcuch to 1500zl z robotą Kolego 1500 zł to kosztują same części które się wymienia 2x łańcuch, 2x napinacz i slizgi, chyba że liczył Ci na zamiennikach, a jeśli Ci mówił że wymienia się tylko jeden łańcuch i jeden napinacz to ja bym się zastanowił nad "znajomością" tego silnika przez twojego mechanika.
komoornik Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Ja się nie zgodzę. Rozrząd miałem robiony przez warsztat z autoryzacją grupy VAG. Poza ewentualną kwestią stwierdzenia, że rozrządu się nie wymienia. bo producent nie zaleca - jeśli już, za sam rozrząd odpowiada jeden łańcuch. Drugi łańcuch to niby zupełnie oddzielna kwestia.
MarioMAX Opublikowano 4 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2016 Auto ma przejechane 134kkm raczej realnego przebiegu dekodowalem VIN i informacje się potwierdziły. Błędów silnik nie rzuca oprocz klap. No i bez przesady, żeby wymieniać wszystkie łańcuchy, w tej audi co mam są 3 łańcuchy i dwa napinacze i jakoś ślizgi i napinacze nie były ruszane a wyglądają idealnie. Potrzeba w tej 1.8tfsi wymieniać więcej części oprócz tego łańcucha rozrządu i napinacza ?
David Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Mario te auto moze brac np 1 litr na 1000 km... ja w zyciu bym nie kupil tfsi przedlifta jezeli nie mialbym pewnosci czy zostala naprawiona wada olejowa, moja akurat miala stage 2 w aso w Niemczech policz sobie rozrzad czesci 1500 plus robocizna min 500 a temat olejowy to z 4 k takze na start 6 k
MarioMAX Opublikowano 6 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2016 Mario te auto moze brac np 1 litr na 1000 km... ja w zyciu bym nie kupil tfsi przedlifta jezeli nie mialbym pewnosci czy zostala naprawiona wada olejowa, moja akurat miala stage 2 w aso w Niemczech policz sobie rozrzad czesci 1500 plus robocizna min 500 a temat olejowy to z 4 k takze na start 6 k Samochód kupiłem. Na razie nie pluje olejem z wydechu, ani nie kopci na niebiesko. Ja może mam taniego mechanika, jak będę z tym robił to dam znać. Jak na razie auto ma 135kkm dekodowałem VIN sprawdzilem na historiapojazdu.gov.pl i mam książkę, i historia się zgadzała, w vinie po zdekodowaniu ostatni przebieg wbity 78kkm z groszami w książce podobnie ale róznił się o parę km, niewiele, ale rozbieżność była. Na historiapojazu.gov.pl również wskazania wiarygodne. Lepiej się chyba przebiegu nie da sprawdzić. Kierownica lekko przetarta u góry, to jest ta jaśniejsza, więc może miała prawo przy 135kkm ? Co sądzicie ? W A6 c5 również tylko te jasne kierownice miały podatność na przebarwienia. Mogę podesłać zdjęcie. Reszta wygląda rewelacyjnie. No i co do remontu. Mechanik powiedział tak, napinacz i łańcuch 1200zł z ASO, 300zł robocizna jeśli to będzie robione razem z głowicą. 2000zł max za uszczelkę pod głowicą i wszystkie uszczelki dookoła, i wgl full opcja w jego wykonaniu, wraz z ceną innych pierścieni olejowych ok 300zł pierścienie ale tłoki przerabiam sam ( jak już mówiłem mam styczność z obróbką skrawaniem, i tolerancje rzędu 0.01mm to dla mnie nie nowość wrzucę na CNC bądź na konwencjonalną tokarkę ) Taki plan jest jak już pojeżdżę samochodem, obecnie dobrze rokuje, że źle nie ma, bo oleju w wydechu nie znalazłem, suchy jak pieprz. Teraz jest 135kkm i przy 150kkm chcę zrobić łańcuch i napinacz, więc dla mnie to rok jazdy samochodem.
zabiello Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 (edytowane) Mechanik powiedział tak, napinacz i łańcuch 1200zł z ASO, 300zł robocizna jeśli to będzie robione razem z głowicą. Twój mechanik przy wymianie rozrządu chce ściągać głowicę? Po co? Wie o tym że potrzebne są też blokady, czy na znaki tylko chce ustawiać? Widzę że nie liczysz ewentualnej wymiany podstawy rozrządu, czyżby mechanik o tym nie wspominał? Co do rozrządu to wyraziłem tylko swoje zdanie, równie dobrze możesz sobie wymieniać np klocki w jednym kole a w drugim zostawić bo przecież jeszcze polatają, czy wymieniać jeden amortyzator a nie parę, to twój samochód i rób jak uważasz. Edytowane 6 Grudnia 2016 przez zabiello
MarioMAX Opublikowano 6 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2016 Mechanik powiedział tak, napinacz i łańcuch 1200zł z ASO, 300zł robocizna jeśli to będzie robione razem z głowicą. Twój mechanik przy wymianie rozrządu chce ściągać głowicę? Po co? Wie o tym że potrzebne są też blokady, czy na znaki tylko chce ustawiać? Widzę że nie liczysz ewentualnej wymiany podstawy rozrządu, czyżby mechanik o tym nie wspominał? Co do rozrządu to wyraziłem tylko swoje zdanie, równie dobrze możesz sobie wymieniać np klocki w jednym kole a w drugim zostawić bo przecież jeszcze polatają, czy wymieniać jeden amortyzator a nie parę, to twój samochód i rób jak uważasz. Ściągał by głowicę bo mówiłem mu, że gdyby silnik brał olej to robię cały silnik, i wtedy on mówi że ma lepsze dojście, i że cena za robociznę tego elementu będzie mniejsza bo ma lepsze dojście, a jak robię sam rozrząd to więcej. Powiem ,tak ja się na tym nie znam, znam tylko cenę, ale robił nie jeden taki silnik. Ważne, żeby najważniejszy łańcuch nie przeskoczył. I tak jestem zaskoczony jak można zepsuć taką konstrukcję, przecież stosują łańcuchy od dawna i nigdy nie było problemów. No chyba, że już auta miały 400kkm np. 4.2 v8
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się