Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pojedyncze szarpnięcie przy przyspieszaniu 2.0 TFSI B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jak w temacie, podczas przyspieszania w zakresie 2-3 obr. pojawia się sporadycznie pojedyncze szarpnięcie, najczęściej po ok.2h ciągłej jazdy w tasie, na krótkich odcinkach zjawisko nie występuje. Niezależnie od wybranego biegu (skrzynia manualna), paliwo Verva 98 - jakieś pomysły, gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano (edytowane)

Witam,

jak w temacie, podczas przyspieszania w zakresie 2-3 obr. pojawia się sporadycznie pojedyncze szarpnięcie, najczęściej po ok.2h ciągłej jazdy w tasie, na krótkich odcinkach zjawisko nie występuje. Niezależnie od wybranego biegu (skrzynia manualna), paliwo Verva 98 - jakieś pomysły, gdzie szukać przyczyny?

Ja też czasem czuję podobne szarpnięcie w tym zakresie (też na Pb98), ale błędów w systemie nie wykrywa. W tym silnikach CDNB/CDNC masz zamonotowany AVS Audi Valvelift System, który przy przechodzeniu przez ok. 3000 przesuwa wałek wydechowy w poziomie, żeby zawory pracowały na większych krzywkach, aby uzyskać większe otwarcie zaworów. W necie gdzieś jest manual na ten temat (szukaj pps_922903_2l_tfsi_caeb_enigine_w_acs_eng.pdf). Jak nie ma błędów to może to być działanie tego systemu albo.... cokolwiek innego? Może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły? ;)

Edytowane przez indiapapa
Opublikowano

Najbardziej dziwi mnie to, że zjawisko występuje tylko po dłuższej jeździe... na krótkich odcinkach problemu nie ma.

Opublikowano

A nie będzie to problem ze świecami ? już było pisane o tym. Sprawdź świece, czasem są zalane olejem jak auto lubi łykać.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Taki sam objaw wystąpił w moim audi A4 B8 2,0TFSI/180 CDNB 2009r podczas długiej jazdy autostradą ze średnią prędkością 150 km/h w dniu wczorajszym. W sumie silnik zrobił to 4 razy...krótkie szarpnięcie...jakby wyłączenie zapłonu na ułamek sekundy.

W dniu dzisiejszym ten sam objaw wystąpił kilka razy już podczas jazdy miejskiej...zawsze podczas przyspieszania. Auto w zeszłym roku w serwisie miało wymianę tłoków,pierścieni,odmy i oprogramowania. Oleju nie bierze teraz nic.

Przebieg auta to niepełna 80 tys km.

Proszę o sugestie i ew. pomoc w diagnozie. W sumie wolałbym kupić cztery cewki ,cztery świece ( ale może przyczyną jest coś innego?) niż zapłacić w serwisie kilka stówek za poszukiwanie usterek usłyszeć może to może to może to....wymienimy to.....zobaczymy......wymieniliśmy to ale doszło jeszcze to itd.

Czy ktoś spotkał się oprócz ww z podobną usterką?

Pozdrawiam.

 

Edytowane przez Jack25
Opublikowano

Mam dokładnie ro samo jeszcze nie wiem co to

Opublikowano

Też tak miałem. Problem rozwiązała wymiana świec na nowe.

Opublikowano

Mam to samo w 1.8 TFSI 3gen. Pojedyncze szarpnięcie przy szybszym napędzaniu. Dodatkowo jak popuszczę gaz w zakresie 2-3tys to auto wyrwie jakby dostało zastrzyk mocy na ułamek sekundy. Cewki świece odma są nowe. Nie wiem co to może być, błędów nie ma. Doładowanie idzie równo te skoki nie są widoczne na wykresie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...