Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Awaria 2.0 tfsi CDNB


iwan997

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy i koleżanki ,jako że moje doświadczenie z samochodami polega głownie na kierowaniu nimi to mam nadzieje że ktoś z bardziej doświadczonych forumowiczów mi pomoże .Dzisiaj rano żona poszła do garażu samochód (A5 silnik CDNB przebieg 254 tys) tylko zagrzechotał i nie odpalił ,więc wiadomo wsiadła do mojego i pojechała do pracy :-).Poszedłem do garazu wciskam kluczyk a on nic tak jak by sie rozrusznik zablokował no wiec włączyłem bieg i próbuję go popchnąć ,do przodu nie idzie do tyłu tylko trochę i stop .Tak sobie myślę coś silnik blokuje a ze miałem dzień wolny to zacząłem rozbierać .Zajęło mi to połowę dnia ale sie okazało że rozrzad przeskoczył ,a jak przeskoczył to poszukałem jakichś zdjęć na necie i ustawić postanowiłem (i tak zepsuty więc nic do stracenia nie miałem) przyznam że bez blokad i z kompletem narzedzi z marketu nie jest to sprawa prosta.no ale koniec końców jakoś to ustawiłem .Chcąc sprawdzić czy wszystko ok niestety okazało się że i tak nie da się wałem obrócić .I teraz najważniejsze pytanie dlaczego dalej coś blokuje i po drugie co było przyczyną przeskoczenia ?? Tak mi się wydaje że napinacz mam mocno wysunięty ale nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć więc załączam zdjęcie jak to u mnie ( mojej żony :-)) wygląda.Z góry dziękuję za porady i sugestie

snzcp0.jpg

Edytowane przez iwan997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak założyłeś z powrotem łańcuch to wiadomo że ciężko obrócić jak zawory są pokrzywione. CDNB to silnik kolizyjny...zostaje Ci mechanik i ściagnięcie głowicy albo zabawa samemu :> Ciekawe co tam znajdziesz. Keep us posted!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2llk2ag.jpg

No to myślę że już dalej nie muszę rozbierać :-)

254k km?

To jakiś rocznik 2008? I rozrząd nigdy nie był ruszany?

Rocznik 2011 ,wszystko w rozrządzie oryginalne (niewymieniane od nowości) tylko materiały ekspoloatacyjne wymieniałem.

Edytowane przez iwan997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz jest sporo wysunięty, łańcuch musiał się nieźle wyciągnąć.

W tych silnikach profilaktycznie w okolicach 200k km trzeba się interesować rozrządem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie silnik wywalony z auta ,Audi czeka na prezent od sw mikołaja.Jak podczas wkładania silnika radzicie sobie z rozrusznikiem ?I jeszcze jedno jak silnik z tak wyciągniętym łańcuchem pracował normalnie ?


Przeglądałem dzisiaj ofertę tłoków do CDN czy ktoś wstawiał tłoki MAHLE a jeśli tak czy problem spalania oleju zniknął ?Swoją drogą nie mam pojęcia skąd biorą się "kosmiczne " ceny za naprawę tych silników skoro nowy rozrząd (z ASO) tloki pierścienie uszczeliki itp to wydatek ok 5 tys zł.

Edytowane przez iwan997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...