Mateusz Mochocki Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Witam, (autko audi a4 b6 1.8t 2001r) mam problem z przednim lewym kołem tzn. w trakcie jazdy czuć, że trzyma hamulec (mniej lub bardziej/ różnie bywa). Po przejechaniu x Km czuć na metr klocki, koło ciepłe lub gorące. Dzieję się tak tylko z tym jednym kołem, reszta zimna, nic nie czuć. Raz jest okey wszystko i auto płynie nic mu nie jest, po pewnym czasie i kilku hamowaniach znów zaczyna trzymać, dusić go mocniej lub słabiej. Ostatnio w trakcie jazdy zauważyłem również, że gdy go nie trzymało nic i nie używałem hamulca nagle szarpnęło nim tak jakbym się mijał z tirem i znów trzymało ale dość mocno ponieważ kierownica zaczęła drgać. Podjechałem do znajomego żeby sprawdzić go Vag'iem, efekt? 17887 - P1479 System próżniowy, hamulce- błąd mechaniczny. Po usunięciu błędu i ponownym odpaleniu klocki puściły tarcze i przez pare km było okey, błąd nie wrocił. Po nocy jednak problem powrócił, znów trzyma/puszcza, błędu nie ma, bezpiecznik sprawdzałem tez okey. Z problemem walczę już rok, co zostało zrobione: rok temu -klocki, wszystko wyczyszczone (tłoczki prowadnice itd), nasmarowane niby cacy, w/w błąd pojawił się i został tez wtedy usunięty, przepalony bezpiecznik nr9 (wspomaganie ukladu hamowania/ jakoś tak). ostatnio -klocki (ponieważ ten lewy zdarło znowu), wymieniony tłoczek, gumki, przewód hamulcowy, płyn hamulcowy. 2 dni było dobrze i problem wrócił a później już to szarpnięcie, Vag itd Co jeszcze zaobserwowałem, jeżeli trzyma koło i używam hamulca to rzadko kiedy odpuszcza ale gdy włączy się ABS w trakcie hamowania (idealnie na śniegu) to klocki odpuszczają i znów jest przez chwile dobrze. Czytałem inne tematy o problemie 17887, wymieniali przewody, odme, eżektor itp pomagało ale błąd dalej sie wyswietlał, czyli jakaś nieszczelność układu. Do problemu z hamulcem doszło jeszcze falowanie na obrotach (+/- 50) w przedziale 1500-2000, standardowa diagnoza to przepustnica do czyszczenia lecz innym pomagała wymiana nieszczelnego elementu w pobliżu odmy i wyczyszczenie co łączyło by się z błędem z Vag'a, Pytanie czy doszczelnienie układu podciśnienia i pozbycie się falowania na obrotach mogłoby pomóc również jakimś cudem dla hamulca (układ chyba wpięty do serwa?). Jakieś pomysły co z hamulcem? Jest to uciążliwe bo męczy auto, do tego automat więc czesto musi redukować, spalanie znacznie wyższe, Nie jestem mechanikiem i nie znam sie zbytnio na tym dlatego proszę o wyrozumiałość, starałem się napisać wszystko co zauważyłem w trakcie jazdy i użytkowania. W warsztacie też rozkładają ręce. Wymiana pompy/serwa podobno bez sensu bo problem wyglądałby inaczej i dotyczył więcej niż 1 koła. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Mati_23 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Opublikowano 27 Stycznia 2017 ten sam problem mam u siebie również to samo koło :/ tylko że u mnie swap 320 bylo wszystko ok jakieś 6 miesięcy, obecnie wymieniłem tłoczek nasmarowałem wszystko i się okaże błędów nie mam
Gość Opublikowano 29 Stycznia 2017 Opublikowano 29 Stycznia 2017 (edytowane) I ja sie podlaczam do tematu bo mam ten sam problem, walcze z tym (trzy miesiace) juz od zakupu auta i nadal trzyma mi to lewe przednie kolo tak jak opisal to autor tematu jutro bede wymienial pompe z serwem, zakupilem od B7, dam znac czy pomoglo wymiana pompy z serwem rozwiazalo problem :-) Edytowane 24 Kwietnia 2017 przez Gość
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się