Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże spalanie.


Igor Słowiński

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,  chciałbym się was poradzić na temat wysokiego spalania w moim aucie. Auto jakie posiadam to audi a4 b5 2000 r. 1.8 avant.  Sprawa przedstawia się w ten sposób że spalanie w mieście wynosi 16l/100 km sprawdzone już nie jednokrotnie i to na paliwie z różnych stacji. Fakt w mieście jeżdżę  dość spokojnie ale krótkie odcinki. Co może być przyczyną tak wysokiego spalania co sprawdzić. Zaznaczę również że zauważyłem nie poruszającą się wskazówkę temp. płynu chłodniczego czy to może być przyczyna wysokiego spalania ? Proszę o pomoc. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu błędów trzeba na poczatek sprawdzić VCDSem czy czujnik temperatury jest OK, następnie termostat.  Jeżeli oba wykluczysz to przepływomierz i przepustnica.  Jezeli nie masz VCDSa albo czegoś podobnego to zostaje Ci jedynie wizyta w zakładzie. 

Tak, niedogrzewający się silnik będzie wpływał na duże spalanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, edraven napisał:

Po sprawdzeniu błędów trzeba na poczatek sprawdzić VCDSem czy czujnik temperatury jest OK, następnie termostat.  Jeżeli oba wykluczysz to przepływomierz i przepustnica.  Jezeli nie masz VCDSa albo czegoś podobnego to zostaje Ci jedynie wizyta w zakładzie. 

Tak, niedogrzewający się silnik będzie wpływał na duże spalanie. 

Może być jeszcze sonda :), odpowiada za mieszankę paliwową. (paliwo-powietrze) Sondę też powinno wywalić jako błąd, o ile jest uszkodzona.

Edytowane przez A4CCH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, A4CCH napisał:

Może być jeszcze sonda :), odpowiada za mieszankę paliwową. (paliwo-powietrze)

Właśnie ostatnio zapaliła mi się kontrolka na desce podjechałem do mechanika sprawdził i była to właśnie ta sonda usunął błąd i powiedział że jak raz jeszcze się zapali to będzie do wymiany ale jak na razie nic nie świeci na desce a spalanie takie zostało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co nie wiem jakie oznaczenie błędu było, ale mówił że to "Sonda Lambda" i że jak jeszcze raz wyrzuci błąd to będzie do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak naprawde nic nei wiemy:P ogarnij temat nagrzewania ie silnika. termostat itp, potem zobaczysz co ejst, nie zagrany sillnik bedzie palił mase paliwa,no i sąda moze dac sygnał o złej mieszance, o krytycznej wartosci

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ogarnąć temat masz na myśli podpiąć pod komputer ? Bo na kompie nic nie wychodzi czy może znasz jakiś sposób na ogarnięcie termostatu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Igor Słowiński napisał:

Hmm ogarnąć temat masz na myśli podpiąć pod komputer ? Bo na kompie nic nie wychodzi czy może znasz jakiś sposób na ogarnięcie termostatu ?

Jak na kompie nic nie widać, to wydaję mi się że może to być wina termostatu, tak jak kolega wyżej pisał niedogrzany silnik dużo więcej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, A4CCH napisał:

Jak na kompie nic nie widać, to wydaję mi się że może to być wina termostatu, tak jak kolega wyżej pisał niedogrzany silnik dużo więcej pali.

Kolego idzie w jakiś prosty sposób sprawdzić działanie termostatu ?

Edytowane przez Igor Słowiński
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzej silnik i sprawdź dolny waz od chłodnicy, jeśli zimny to się nie otwiera, a jeśli ciepły to puszcza wodę na chłodnice i działa.
Jeśli nie możesz rozgrzać silnika wówczas termostat jest cały czas otwarty.

Wydaje mi się że tak można to zweryfikować, no ale dokładnie czy działa prawidło od *C i tak raczej się tego nie oceni w ten sposób, no i dochodzi czujnik temp. u mnie jak dwa razy pokazywało poniżej 90*C, był to termostat, ale to jeszcze w poczciwej 80-tce. Wujek raz miał w drugą stronę też w 80-tcę, gotowało mu wodę :)

Edytowane przez A4CCH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś wyraźnie w 1 poście,że nie rusza Ci sie wskazówka temp. A więc do wymiany na 1 rzut idzie czujnik temp, później będziemy myśleć dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.01.2017 o 15:25, k232 napisał:

Napisałeś wyraźnie w 1 poście,że nie rusza Ci sie wskazówka temp. A więc do wymiany na 1 rzut idzie czujnik temp, później będziemy myśleć dalej.

+1 za spostrzegawczość bo to nie termostat a czujnik podaje sygnał do zegarów i jeśli wskazówka ani drgnie to należy sprawdzić działanie termostatu w sposób jaki opisał  A4CCH czy podaje na duży obieg jeśli wsio ok winowajcą jest prawdopodobnie czujnik.

Wg mojego widzimisie... Silnik fizycznie się nagrzewa, a że ecu tego nie widzi ponieważ odczyty z czujnika czteropinowego g62 są błędne to podaje więcej paliwa niż powinien i tu tkwi prawdopodobnie problem w zbyt dużym spalaniu a błąd lambdy to efekt domino. Niedogrzany silnik wg ecu dostaje cały czas zwiększoną dawke paliwa lambda to wyłapuje, idzie sygnał do ecu odnośnie korekt ale że ecu od g62 ma nadal nie prawidłowe odczyty uważa iż silnik jest niedogrzany, dawka paliwa pozostaje bez zmian lambda świruje wyskakuje błąd i mamy błędny loop.

Podsumowując do wymiany jest na pierwszy ogień czujnik temp cieczy chlodzącej g62 - tylko i wyłącznie nowy i tylko i wyłącznie oryginalny

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...