Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Na zimnym silniku po odpaleniu przez 2-3 sekundy słychać bardzo głośno łańcuszek. Z tego co sprawdziłem mam niestety już sterowany elektronicznie.. 98 rok 1.8 ADR. 

Czeka mnie niebawem wymiana rozrządu, pompy i płynów. Nie chciałbym się pchać jeszcze w takie dodatkowe koszta. 

Czy jazda z luźnym łańcuchem wpływa jakoś znacząco na pracę silnika? Czym skutkuje odłożenie tematu ? - Przepraszam za głupie pytanie:) 

Opublikowano

A skąd wiesz, że to napinacz ? Jak przy odpalaniu słychać klekot to raczej zawory, sprawdź ciśnienie oleju manometrem i będziemy wiedzieć czy pompa oleju daje dobre ciśnienie.

U mnie w ADR przy odpalaniu było słychać, bez zastanowienia wymieniłem pompę oleju i teraz jest cisza.

Opublikowano

2 lata temu siadła mi pompa, wymieniłem na nową FEBI lekko klepią przez to szklanki na ciepłym. 

Opublikowano

 

Jak na ciepłym słychać to nie jest dobrze, zmierz ciśnienie oleju.

Opublikowano

słychać szklanki. A ciśnienie jest takie jak powinno być. 

Opublikowano

To coś nie tak, skoro słychać szklanki a ciśnienie dobre, to o co chodzi?

Opublikowano (edytowane)
Dnia 28.01.2017 o 18:13, k232 napisał:

A skąd wiesz, że to napinacz ? Jak przy odpalaniu słychać klekot to raczej zawory, sprawdź ciśnienie oleju manometrem i będziemy wiedzieć czy pompa oleju daje dobre ciśnienie.

U mnie w ADR przy odpalaniu było słychać, bez zastanowienia wymieniłem pompę oleju i teraz jest cisza.

Na pewno bez zastanowienia? Nauczyłeś się formułki sprawdź cisnienie, to napewno pompa i gwiazdorzysz :decayed:

Do rzeczy, łańcuch to tam luźny nigdy nie będzie. Najwyżej słabiej napięty, generalnie rzecz biorąc ma on ogromny wpływ na prace silnika a przede wszystkim moc jaką generuje.

Pompe oleju febi zostawmy w spokoju i jej nie obwiniajmy za stukanie szklanek czy napinacza (a właściwie łańcucha), febi sam w sobie jest dobrym zamiennikiem i nie ma z nim problemów, przy sprawych szklankach/napinaczu nic nie ma prawa hałasować.

Przechodząc do meritum... jeśli to stukanie pojawia sie tylko i wylacznie przy porannym rozruchu to nie ma co sobie zawracac glowy, nim do hydrauliki naleci oleju to troszke musi pohalasowac. Jesli jednak halas wystepuje przy odpalaniu rozgrzanego silnika to juz warto zrzucic pokrywe i przyjrzec sie napinaczowi oraz lancuchowi w drugiej kolejnosci szklankom. Można zniwelować w jakims stopniu a wlasciwie skrocic czas kiedy gorna magistrala sobie stuka/puka w rytm poloneza zmieniajac olej na 5w40 motula badz liqui moly jesli juz takowy nie jest zalany.  

Najlepiej jakbyś zapodał krótkie filmy tego stukania przy rozruchu i pracy silnika na jałowym biegu na rozgrzanym oleju wtedy kiedy uważasz, że te szklanki coś tam hałasują i będzie można cokolwiek powiedzieć. 

PS. Żartowałem Grzesiu :grin:

Edytowane przez uszol
Opublikowano

Uszol, ale u mnie przed wymianą pompy też słychać było zawory na gorącym silniku przy odpalaniu, aż uszy bolały, także... :D

Opublikowano (edytowane)

Powiem tak. 

Chcę zainwestować w rozrząd i przelatać tym max 2 lata. Robię rocznie max 25k km. Potem biorę coś z salonu. Więc nie wiem czy jest sens robić łańcuch szklanki i co tam przy tym wyjdzie.. 

Czy szklanki i luźny łańcuch pokrzyżują mi plany? 

Edytowane przez FLB

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...