Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomocy podczas otwarcia odsuwają się eszyby do połowy


Daro1003

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 Od około 6 miesięcy borykam się z problemem w samochodzie A4 B5 kombi 1.6 benzyna iż podczas otwierania centralnego z pilota odsuwają mi się do połowy dwie przednie elektryczne szyby (elektryczne szyby mam tylko z przodu z tył są korby). Zaglądałem do pompki od centralnego która jest ukryta w boku bagażnika nie wygląda na zalaną. Do wszystkich trzech wtyczek zastosowałem preparat Kontakt PR stosowany do potencjometrów. Sprawdzałem wiązkę przewodów pomiędzy drzwiami przednimi a karoserią oraz klapa a karoserią czytałem że w tych miejscach występują problemy u mnie przewody ok.

 Gdzie mogę jeszcze zaglądnąć ?

Rozważam również rozwiązanie aby odpiąć przewód od komfortu tylko nie wiem który ale to nie jest naprawa problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest w B6, ale ja osobiście bym podejrzewał sterownik centralnego zamka. Albo pilot. A jak jest z kluczykiem ? jak przekręca kolega wkładkę zamka w drzwiach to auto się tylko otwiera ? czy otwiera się auto i szyby także ? Jeśli przez wkładkę zamka otwierają się wszystkie drzwi a szyby nie to raczej albo wina sterownika centralnego zamka albo pilota. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcja komfortu z kluczyka działa w obie strony czyli otwieram kluczykiem auto przytrzymuje i odsuwam szyby nawet na maks identycznie z opcją zamykania.

Sterownika pilota raczej bum się nie czepiał bo on podaje tylko impuls masy na przewód zamknij i otwórz.

Możliwe że pompka siadła bo w niej jest cały sterownik. Ciekawe który przewód idący od pompki odpowiada za komfort wtenczas odcinając go pozbywam się funkcji komfortu ale i problemu otwierania szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A nie lepiej wykodować tą funkcję otwierania i zamykania szyb pilotem niż bawić się w cięcie przewodów

Edytowane przez salamon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Daro1003 napisał:

Funkcja komfortu z kluczyka działa w obie strony czyli otwieram kluczykiem auto przytrzymuje i odsuwam szyby nawet na maks identycznie z opcją zamykania.

Sterownika pilota raczej bum się nie czepiał bo on podaje tylko impuls masy na przewód zamknij i otwórz.

Możliwe że pompka siadła bo w niej jest cały sterownik. Ciekawe który przewód idący od pompki odpowiada za komfort wtenczas odcinając go pozbywam się funkcji komfortu ale i problemu otwierania szyb.

Przeczytałem u kolegi na profilowym B6 a jakoś umknęło mi że kolega napisał w opisie że to o B5 się rozchodzi. Kolego ja mam B5 z 1995r. i wiem że za otwieranie/domykanie szyb u mnie nie odpowiada na pewno pompka centralnego zamka (moduł komfortu), odczepiałem całą pompkę i auto mi domykało wszystkie szyby z kluczyka (z wkładki zamka). Jaki kolega ma rocznik tej B5 ? bo jak przed liftem to mam spis wszystkich kabli idących do pompki centralnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kodowanie pompki centralnego zamka


Przed dodaniem samych pilotów do centralnego zamka można ją jeszcze dowolnie zaprogramować. Zwłaszcza jeśli kupiliśmy nową pompkę a kodowanie w niej ma mniej lub więcej funkcji niż potrzebujemy.

Najlepszą metodą jest zrobić to od zera ponieważ nie jest to jakaś pracochłonna ani długotrwała operacja.

 

Cytuj
############################################
1. Wchodzimy na auta,
2. Zamykamy drzwi,
3. Wyjmujemy popielniczkę z tyłu,
4. Wpinamy kabel do gniazda,
5. Podpinamy kabel do kompa,
6. Uruchamiamy VAG lub VCDS,

7. Wchodzimy w moduł centralnego zamka - 35,
8. Przekręcamy klucz na zapłon,
9. Program czyta ID pompki centralnego zamka i kilka innych wartości. Tutaj możemy upewnić się jaki numer pompki mamy.
############################################
10. W najniższym polu mamy wartość np. 12900. Zapisujemy ją sobie na kartce,
11. Wchodzimy w zakładkę PRZEKODOWANIE (RECODE) gdzie program prosi o wpisanie jakiejś wartości,
12. Wpisujemy 0. Usunie to aktualnie kodowanie i spowoduje, że centralny zamek nie wykrywa żadnych pilotów ani innych funkcji jakie realizował do tej pory.
############################################
13. Wychodzimy z VAG,
14. Wyłączamy zapłon,
15. Wychodzimy z auta i sprawdzamy czy piloty działają. W tym momencie samochód nie powinien reagować na żadnego pilota.
############################################
16. Wchodzimy znowu do auta.
17. Powtarzamy czynności od 1-9.
17. Następnie wpisujemy kod będący sumą opcji jakie chcemy aby pompka realizowała. Jest w sieci plik (excel), który ładnie nam doda i poda całą liczkę (kod), ale możemy zrobić to też kalkulatorem. Dodajemy do siebie wszystkie wartości funkcji, które chcemy mieć i wpisujemy w pole gdzie wcześniej wpisaliśmy 0.
Z doświadczenia przekonałem się, że najlepiej wpisać całą sumę, ale czasem jakiejś nie daje się wpisać z jakiegoś niewyjaśnionego powodu, ale podejrzewam, że chodzi o to, że nie daje się wpisać np. kodu na sygnał syreny alarmu przy zamykaniu drzwi jeśli nie aktywowaliśmy pierw samego alarmu. Chodzi o "logiczny krok po kroku". Najlepiej od razu wpisać sumę. Gdy mamy pełną wersję programu to same kody są podane w "chmurce" po najechaniu na okno.

KODY:

+00001 - otwieranie bagażnika pilotem (u mnie działało nawet bez tego kodu, więc podejrzewam, że to chodziło o wcześniejszy brak alarmu. Teraz go mam i dało się dopisać ten kod)
+00002 - DWA - Potwierdzenie kierunkami aktywacji alarmu, zamknięcia drzwi (DWA - to fabryczny alarm),
+00004 - selektywny centralny zamek (1 naciśnięcie otwiera drzwi kierowcy, 2 naciśnięcia otwierają wszystkie drzwi),
+00008 - DWA - aktywacja alarmu (Da się dodać jeśli jest zamontowany),
+00016 - zamknięcie pokrywy bagażnika po przekroczeniu 5km/h,
+00032 - zaryglowanie drzwi po przekroczeniu 15km/h, otwarcie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki,
+00064 - zamykanie i otwieranie szyb/szyberdachu pilotem,
+00128 - kierownica po prawej stronie (Wielka Brytania i inne kraje z ruchem po "niewłaściwej stronie drogi")
+00256 - logika tylnej klapy (Trunk Logic (Anti-Theft)), (daje się wpisać tylko jak posiadamy alarm),
+00512 - sygnał kierunkowskazami [1x] potwierdzenie zamknięcia drzwi,
+01024 - DWA - zamknięcie drzwi potwierdzone przez sygnał alarmu,
+02048 - po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki i otworzeniu drzwi nie można opuszczać/podnosić szyb
+04096 - sygnał kierunkowskazami [2x] potwierdzenie otwarcia drzwi
+08192 - Zdalne sterowanie radiowe. Wyłączenie funkcji SAFE - po zamknięciu drzwi pilotem można odryglować je od wewnątrz,
+16384 - Side Windows with Insulated Glass. Nie wiem co to jest, ale podejrzewam, że to funkcja dla alarmu w przypadku gdy posiadamy boczne czyby z zatopionym w nich przewodem, który przerywa się przy wybiciu szyby i aktywuje alarm.

KONIEC, Klikamy SAVE czy DO IT! i już. Można sprawdzić czy wszystko działa zaraz po dodaniu pilotów.

############################################
18. Wkładamy jeden klucz w stacyjkę obojętnie jaki żeby tylko sterownik dostał prąd - więc przekręcamy na zapłon,
19. Otwieramy szybę kierowcy,
20. Zamykamy auto kluczem od zewnątrz nie wysiadając.
21. Klikamy w przycisk otwarcia raz i trzymamy przez 5 sekund,
23. Klikamy jeszcze raz i trzymamy przez około 15 sekund,
25. Centralny zamek powinien się otworzyć.
26. Wyjmujemy klucz ze stacyjki i z drzwi,
27. Zamieniamy kluczyki miejscami i robimy to samo jeszcze raz,
28. Wszystko powinno śmigać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledzy za rady.

Mój rocznik to 1997 ale przed liftem.

 Piloty były oryginalne ale nie działały tz. był jeden i nie działał nawet go już nie posiadam bo 5 lat temu jak zakupiłem to auto to ten pilot nie działał więc zamontowałem dodatkową centralkę od pilotów wpinając się w przewody idące do pompki (starą centralkę wypiąłem) i przez 5lat mi to wszystko fajnie działało aż do teraz.

Wiec mając dodatkowy sterownik od pilotów jakie parametry powinienem zakodować aby centralny realizował tylko zamykanie i otwieranie bez żadnych dodatkowych bajerów.

Edytowane przez Daro1003
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe centralki pilotów mają często możliwość zaprogramowania czasu impulsów otwarcia i zamknięcia. Standardowo są one ustawione na 0.7 sek. i wtedy jest ok.  Sprawdź, czy centralka z jakiegoś powodu nie przestawiła się na drugą możliwą wartość - 3.5 sek. Jeżeli tak, to będzie się działo dokładnie jak u Ciebie - szyby po otwarciu auta zdążą się otworzyć do połowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewno masz racje kolego bolo73 tymbardziej że wpinałem sterownik z wtyczki mógł się rozkodować tylko teraz jak to zmienić sterownik to "mini master plus" czytam instrukcję i niestety nie udaje się mi wejść w opcje programowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że nie masz podłączonego szarego przewodu do krańcówek drzwi - jeżeli tak, to podłącz go do masy i postępuj zgodnie z instrukcją. po programowaniu odłącz szary przewód od masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bolo73 ma racje. U siebie miałem to samo. Z jakiegoś powodu zmienił się czas impulsu i po otwarciu szyby idą na dół. W mojej centralce ustawia się ten czas zworką nie wiem jak jest u Ciebie. Spróbuj przestawić czas a może chociaż odpiąć centralke może się coś "zresetuje". Chyba że po prostu zakończyła swój żywot... W instalacje raczej bym nie ingerował skoro przez 5 lat wszystko było ok...

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc kabelek szary odpadł właśnie sprawdziłem lecz dopiero jutro zrobię go z powrotem i podejrzewam że trzeba będzie z mienić czas i finał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i fajnie że usterka zlokalizowana :)

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelek szary podłączyłem i od razu udało się wejść w opcje programowania. Kilka krotnie powtarzałem czynność programowania bo nie chciało załapać ale chyba po 3 razie załapało i szyb już nie otwiera. Opcja dozbrajania również działa poprawnie. Więc usterka usunięta. Pytanie tylko dlaczego sterownik się przestawił ? Poprzez odłączenie zasilania czy poprzez wypięcie go całkowicie z wtyczki ? W instrukcji pisze iż zapamiętuje ustawienia na czas odłączenia zasilania. Ale nie ważne, ważne że działa a gdy np po wymiania akumulatora lub odłączeniu zasilania będzie to samo będę wiedział jak szybko usunąć defekt.

Dziękuje koledzy za dobre rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...