Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ładowanie


zwalowy

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu mam duze problemy z akumulatorem(wiem ze jest zima).Coprawda aku ejst o polowe za maly(50Ah) ale nie w tym problem bo chodzi mi o prad ladowania z altka.

Odnosze wrazenie jakby ladowanie w aucie bylo zbyt slabe bo kiedy odpale auto na TOTALNIE rozladownym aku(nie swieca z niego nawet lampy) na dopieetym prostowniku przez 3-4 minuty to po pomiarze napiecia na zaciskach aku(ladowanie juz z alternatora) to wynosi 14,5V

Po zalaczeniu lamp,tylniej szyby,nawiewu,swiatel przeciwmglowych i sprzetu audio( a nie jest z lasu) to napiecie na aku opada do 14.1 wiec wydaje sie byc wszystko w pozadku

Po odlaczeniu aku na pracyjacym silniku i wspomnianym obciazeniu napiecie nadal wynosi 14,5V.Silnik nadal pracuje jak trzeba a oswietlenie nie zmienia barwy co by wskazywalo na bardzo dobry alternator ale.....zdziwil mnie fakt ze podpinajac kleme znow nie poleci nawet mikro iskierka.Kiedy sprawdzilem prad ladowania wynosil ledwo 2A na przypominam totalnie wyjepanym aku

 

 

pytanie-to normalne ze prad wynosi tylko 2A?bo moim zdaniem to stanowczo za malo przy totalnie wyladowanym aku i napieciu ladowania 14.5 V

 

winne uszkodzenie aku czy ktorys przewod od ladowania z altka?

ja stawiam na uszkodzony aku(zasiarczony a to izolator dlatego tak maly prad ladowania). kiedy sie przejade autem np kilometr po odpaleniu z prostownika(szczesliwie dysponuje bardzo silnym prostownikiem) to auto odpala bez wiekszego problemu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpinanie aku podczas pracy to nie jest dobry sposób na sprawdzenie alternatora. Powinieneś sprawdzać na podłączonym aku i najlepiej po rozgrzaniu dobrze auta. U mnie spadek napięcia następował właśnie po rozgrzaniu i aku po 2-3 dniach stania już ledwo odpalało. Winne były szczotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.02.2017 o 12:51, mszark napisał:

Odpinanie aku podczas pracy to nie jest dobry sposób na sprawdzenie alternatora. Powinieneś sprawdzać na podłączonym aku i najlepiej po rozgrzaniu dobrze auta. U mnie spadek napięcia następował właśnie po rozgrzaniu i aku po 2-3 dniach stania już ledwo odpalało. Winne były szczotki.

ja uwazam ze jest dobrym pomyslem (keidy altek w aucie) bo skoro altek ejst w stanie wydac dziesiatki amper na wszystkie uklady a pamietajmy ze sam uklad zaplonowy plus ecu tez nie ciagnie 3 amper tylko duuuuuuuuuzo wiecej plus szyba od diabla plus wszystkie swiatla plus przeciwmglowe plus awaryje plus pelna moc dmuchawy to wrecz niemozliwe zeby altek byl uszkodzony skoro bez zajakniecia wszystko idealnie zasila......no LOGIKA.. napiecie nadal wynosilo 14 V

 

przyczyna wydaje  mi sie jedna- aku ma zbyt duza rezystancje wewnetrzna z powodu zasiarczenia z powodu zlej eskploatacji(nie raz go wyjepalem do zera kiedy chlalilm wode w lesie z ziomkami przy otwartym bagaziolu i fulll audio a mam spory zestaw(kiedy na full to jalowe az lekko opadaja takie obziazenie dostaje silnik)

Zawartość dodana 7 minutes later

aaaa kolejna sprawa......rozgraznie auto nie ma zupelnie nic do tego (a wrecz potrafi oslabic ladowanie bo nie ma juz 1000 obr tylko 850...logika)

chodzi tu raczej o zjawisko powstawania uszkodzenia regulatora napiecia kiedy jego temp wzrosnie do pewnej temperatury a kiedy zimny pracuje niby poprawnie....

wzielem to pod uwage ale u mnie nie moze to wystepywac bo wczoraj przejechalem 400KM jazdy ciaglej to ejst jakies 5 godzin jazdy w tych warunkach na altku wiec aku powinien jak kolwiek byc naladowany...przyjechalem do domu o 00:20 a dzis o 15 juz wogle nie zakrecil....wiec gryby regulator byl uszodzony to po takiej ejzdzie na bank bylby juz mocno goracy i najzwyczajniej w swiecie bym stanol bo przestal by zasilac instalacje w aucie....ale mimo wszystko do niego zagladne bo moze to sa dopiero oiawy padajacego regulatora(pamietajmy ze tutaj sztoki sa jedncozesnie z regulatorem wiec psianie szczotki jest zbyt ogolnikowe.....wywale go bez zwania altka czy jednak trzeba altka wyjepywac?

 

Edytowane przez zwalowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty silnika nie maja tu nic do tego, czy będziesz miał 850 czy 2,5tyś, napięcie powinno się utrzymać, od tego jest regulator i sprzęgło altka, które zwiększy obciążenie przy wzroście poboru prądu. Szczotki można wymienić same, trochę zabawy z lutownicą. U mnie właśnie winne były szczotki i nie ważne ile bym pojeździł, aku padał aż się zasiarczył. U mnie w AEB udało się bez wyjmowania alternatora, odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy i wąż dolotu z przepustnicy aby dwie ręce włożyć. W dziale zrób to sam masz foto story z wymiany łożyska w altku valeo do wykorzystania.

Aku możesz spróbować odsiarczyć. Ładuj go prądem 1-2A aż napięcie na zaciskach dojdzie do 16.2V. Przy 62Ah zajęło to 2 dni, ale aku odżył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...