djcj10 Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Witam! Od pewnego czasu, a mianowicie od piątku po wymianie łańcuszka rozrządu,który terkotała na nowy, a także oleju na półsyntetyczny dręczą Moją Audiczke problemy z odpalaniem, a po dłuższym kręceniu gdy silnik odpali nierówno pracuje na biegu jałowym nie ma falujących obrotów ale ewidentnie słychać, że coś jest nie tak i dolegliwość odpalania występuje na zimnym jak i na ciepłym silniku, do tego pojawia się check enigne z błedem 17748 - bład czujnika obrotów silnika - zbyt mała oporność. Co już zostało zrobine:czujnik Halla wymieniony na nowy oryginalny, czujnik wału korbowego też został wymieniony na nowy oryginał a bład nadal występuje jak i problem z odpalaniem, planuje też wymiane świec zapłonowych na nowe ale czy to coś da :/(?) i stąd pytanie do Was co mógłbym jeszcze zrobić gdzie szukać przyczyny bo już naprawdę ręce opadają Liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k232 Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 A czujnik temp zmieniałeś ? Temperatury Ci nie okłamuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djcj10 Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Czujnik temperatury jak i termostat nówki sztuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k232 Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Sprawdzałeś napięcie akumulatora przy rozruchu silnika? Jak długo kręci i odpala to albo akumulator słabnie przy porannym rozruchu silnika albo okładziny do wymiany przy alternatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djcj10 Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Nie nie, akumulator tez jest nowy i napięcie w nim jest takie jak być powinno, czasem jest tak, że na kilka razy trzeba odpalać, a zdarzy się też, że odrazu odpali, ta dolegliwość występuje od piątku wcześniej na dotyk palił bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k232 Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Może na jakimś podciśnieniu zrobiła się dziurka i łapie lewe powietrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djcj10 Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 No słychać takie syczenie w okolicach kolektora ssącego na jednym wężyku, a pod kolektor nie za bardzo zajrzeć bez rozkręcania, a nie wiem czy wogóle to miałoby jakiś kolwiek sens go rozkręcać, ale wydaje Mnie się, że jest to normalny przepływ powietrza w wężyku bo gdy scisne ten wężyk od którego dochodzi dźwiek syczenia to syczenie ustaje, a gdy puszcze to znowu słychać powietrze, a wężyki szczelne nie poszarpane. Jutro rano jeszcze sprawdze tą opcje z akumulator chociaż wiem, że jest nowy ale sprawdzić nie zaszkodzi, tylko jak sie do tego wszytskiego ma się ten bład, który wywala check enigne 17748 błąd czujnika obrotów silnika - zbyt mała oporność, Ja na prawdę już nie mam pomysłu jakby można to auto wyleczyc :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k232 Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Zmień ten czujnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian1727 Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Albo czujnik albo może rozrząd źle złożony ? skoro problem się pojawił po zmianie łańcucha ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k232 Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 (edytowane) Sprawdź rozrząd. Edytowane 21 Lutego 2017 przez k232 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djcj10 Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2017 Witam ponownie! Rozrządy posprawdzane i więc tak problem lezy najpewniej po stronie wariatora ma on tam luz około 1cm stąd ten błąd i ciągle paląca się lampka "check enigne" i stąd pytanie do Was nie orientujecie się gdzie można zregenerować wariator bądź kupić po regeneracji i jak to się odbywa czy zdaję sie stary wariator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaldar Opublikowano 25 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2017 Z wariatorem najlepiej do kolegi Beny a4 ma swoją aukcję na allegro albo tu na prv .Stary wariator na zamianę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djcj10 Opublikowano 27 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Czy spory luz na wariatorze może mieć wpływ na problemy z odpalaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dajmon Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Wariatorem steruje zawór wysokiego ciśnienia oleju. Zawór zamontowany od strony grodzi. Wariator natomiast steruje wałkiem ssącym i pośrednio wałkiem wydechowym. Wałki podczas ruchu, naciskają na szklanki, a te na popychacze w głowicy. Popychacze z kolei odpowiadają za wlot i za wylot powietrza i spalin do i z cylindra. Zatem wariator sterując tymi elementami wpływa na działanie silnika. Nie wiem czy nowy łańcuch, który jest nie wyciągnięty jak ten stary, może mieć wpływ na działanie pozostałych elementów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djcj10 Opublikowano 27 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Dzięki za tak treściwą odpowiedź, właśnie też tak podjerzewam, stary łancuch był luźny tak samo jak i wariator ma luzy, teraz jest nowy łańcuch, a wariator nadal ten sam stary z luzami i głupieje, no cóż nie ma innej opcji jak zmiana wariatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dajmon Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Wcale nie jest powiedziane, że wina leży po stronie wariatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djcj10 Opublikowano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Więc tak można powiedzieć, że problem został rozwiązany w 95% został wymieniony wariator i dwa pierścienie na elektrozaworze, silnik chodzi teraz ciszej i pracuje równo, błąd o czujnika obrotów silnika zbyt mala oporność znikl, jedyne co pozostało to hałasujący napinacz łańcucha na ciepłym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się