Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silne bicie podczas ruszania i drgania kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pewien problem w Audi a4 b5 1.8 turbo 200hp. W aucie były wymienione przeguby wewnętrzne na półosiach, gdyż przy rozpędzaniu telepało samochodem i drążek od zmiany biegów szalał podczas przyspieszenia. Po odkręceniu półosi okazało się że lewy przegub nie ma wcale luzu, po prostu zero zaś prawy dość spory luz, więc został wymieniony tylko prawy. Po jeździe próbnej wszystko wydawało się być dobrze prawie wcale bicia nie było, było zwyczajne lekkie bicie ale prawdopodobnie z powodu niewyważonego koła. Auto od wymiany przegubu przejechało może 100-200 km i po dzisiejszej jeździe stwierdziłem że coś jest nie tak, gdy ruszam z miejsca bardzo lekko, powoli się rozpędzam to budą tak telepie jakby przednie koła trzymały się na 1 śrubie, gdy rozpędzę się szybciej bicia prawie nie czuć, zauważyłem też że gdy jadę na skrzyżowaniu redukując do 2 biegu i skręcając w prawo jadąc cały czas na biegu i z lekko wciśniętym pedale gazu nie ma bicia można powiedzieć wcale zaś gdy jadę na takim skrzyżowaniu skręcając z kolei w lewo tym samym sposobem czyli 2 bieg i lekko gaz jakby się rozpędzał bicie od razu się pojawia. Raz na może 10 razy zdarza się że rozpędzając się jak już wcześniej wspominałem na prostych kołach i powoli jest bardzo silne bicie. Czy ktoś może coś pomóc w tej sprawie ? miał ktoś coś podobnego ? Pozdrawiam 

Opublikowano

Jak końcówki i magiel ? Idzie bicie mocno na budę ? Sprawdz poduszki 

Opublikowano
34 minuty temu, jack3631 napisał:

Jak końcówki i magiel ? Idzie bicie mocno na budę ? Sprawdz poduszki 

Końcówki drążków kierowniczych są okej, nie są pierwszej nowości ale to raczej nie ich wina. Maglownica luzów prawie wcale nie ma więc ona też odpada. Bicie idzie głównie o budę, został zmieniony 1 przegub wewnętrzny i już było lepiej. Bicie występuje w dziwnych okolicznościach czasami jak jadę spokojnie na 2 biegu potrafi tak telepać że DOSŁOWNIE jakby koła zaraz przednia miały odpaść, albo jakby trzymały się na 1 śrubie. Przy przyspieszeniu jest tak samo, ma te 200 koni więc jest czym przydusić, jak się przydusi bicie jest ale trochę mniejsze, zaś gdy jadę na 5 biegu czy 6 z lekko dodanym gazem podtrzymując obroty bicia albo nie ma albo jest bardzo lekki. Podsumowując  bicie pojawia się czasami przy ruszaniu, czasami nie ma wcale, przy przyspieszeniu towarzyszy w 70%. Co do poduszek któraś jest lekko już zużyta czasami czuć ale to dopiero początek więc też mi się wydaje że to nie jej wina. Ostatecznie myślałem ostatnio o tym i obwiniam o bicie albo 2 przegub wewnętrzny albo skrzynię gdyż skrzynia to 2.7 biturbo quattro przerobiona na ośkę (zaspawany torsen). Aktualnie robię eksperyment wymieniając drugi przegub wewnętrzny który nie był jeszcze wymieniany. Jeśli bicie będzie silniejsze to będzie na 95% wina nowych przegubów wewnętrznych gdyż jako nowe posiadają niewielki luz jeśli bicie będzie takie samo jak przed wymianą 2 przegubu będzie oznaczało że wina leży po stronie skrzyni biegów. Zauważyłem ostatnio także że podczas tego bicia w trakcie przyspieszania lewarek zmiany biegów strzęsie się jakby miał wyskoczyć z biegu, co by wskazywało właśnie na przeguby wewnętrzne ale to się okaże w najbliższych dniach gdyż aktualnie staram się rozwiązać problem bicia.

Opublikowano

A jak opony nie mają guza felgi wyważone ? Posiadają dystanse ? Jaki rozstaw ? Sprawdz wszystkie poduszki silnika i skrzyni 

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, jack3631 napisał:

A jak opony nie mają guza felgi wyważone ? Posiadają dystanse ? Jaki rozstaw ? Sprawdz wszystkie poduszki silnika i skrzyni 

Koła dawałem z innej B5 na sprawdzenie i było to samo, koła zwykłe 5x112 zwykłe stalówki. Na chwilę obecną robię eksperyment z przegubami jak coś to ogarnę jeszcze poduszki. Dzięki za pomysł, będę się czepiał wszystkiego żeby wyeliminować bicie, bo ciężko się z tym jeździ. Jak sprawdzę przeguby wewnętrzne to dam znać co i jak.

Edytowane przez Adrian1727
Opublikowano

obstawiam najprawdopodobniej poduszki 

Opublikowano
Teraz, jack3631 napisał:

obstawiam najprawdopodobniej poduszki 

poduszkę czuć fakt, ale bardzo lekko stuka podczas zmiany biegów czy jeździe np w zakrętach po mieście na 2 biegu i manewrowaniu pedałem gazu ale dziwne żeby było z powodu zwykłej poduszki taki silne bicie, jakby koła w różne strony skręcały dosłownie. No nic, różne przypadki się zdarzają czasami takie drobnostki. Czas pokaże,jutro kolejne próby może przyczyna wyjdzie na jaw. 

Opublikowano

U mnie tak było tylko zamiast 1 poduszki 3 były zepsute :(

Opublikowano
Teraz, jack3631 napisał:

U mnie tak było tylko zamiast 1 poduszki 3 były zepsute :(

I takie bicie ? hmm...  trzeba będzie sprawdzić, w drugim audi 1.8 zwykłym też lekko czuje poduszkę skrzyni jak w tym 1.8t ale takiego bicia nie mam, ani trochę, prócz lekkiego stuku po puszczeniu sprzęgła nic nie zauważyłem

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, jack3631 napisał:

U mnie tak było tylko zamiast 1 poduszki 3 były zepsute :(

Kolego nagrałem film jak to wygląda. Film nagrałem zaraz po założeniu 2 NOWEGO przegubu wewnętrznego. Po wymianie drugiego przegubu na nowy (który posiada lekki luz) wydaje się że jest trochę lepiej bicie nie występuje wcale gdy jadę na biegu bez dodawania gazu ale gdy chcę przydusić konkretnie to wtedy zaczyna się bicie. Przypomnę jeszcze że koła były podmieniane ale nic się nie zmienia. Link poniżej:

Filmik nagrywany telefonem, na początku podczas przyspieszania na 2 biegu lepiej zwiększyć głośność czy filmiku czy na laptopie lepiej słychać

 

Edytowane przez Adrian1727
Opublikowano (edytowane)

Mało ci skrzynia nie wyskoczy .Moim zdaniem poduszki poszły.Nie kupuj jakiegoś taniego zamiennika bo to nie warte świeczki .Poduszki Silnika znajdziesz Febi po 65 zł może być też Meyle lub Lemforder (najdroższa opcja ) . Poduszki skrzyni Lemforder kupiłem jedną za 55 zł druga 72 zł . Na samym początku sprawdz poduchy silnika czy się nie rozwaliły i olej z nich nie cieknie a na skrzyni czy nie są popękane i nie mają luzu 

Edytowane przez jack3631
Opublikowano
Godzinę temu, jack3631 napisał:

Mało ci skrzynia nie wyskoczy .Moim zdaniem poduszki poszły.Nie kupuj jakiegoś taniego zamiennika bo to nie warte świeczki .Poduszki Silnika znajdziesz Febi po 65 zł może być też Meyle lub Lemforder (najdroższa opcja ) . Poduszki skrzyni Lemforder kupiłem jedną za 55 zł druga 72 zł . Na samym początku sprawdz poduchy silnika czy się nie rozwaliły i olej z nich nie cieknie a na skrzyni czy nie są popękane i nie mają luzu 

Ja robię auto bratu, i dzisiaj się dowiedziałem że bicie jest odkąd założona jest skrzynia z 2.7 biturbo, czy może być ona winna ? poduszki sprawdzę ;) 

Opublikowano

Panowie, na 99% jestem pewny że to skrzynia. Jestem w trakcie zmiany przegubów wewnętrznych z "NOWYCH" na oryginalne, używane bez luzów. Ale jestem też pewny że bicie będzie nadal. Dlaczego ? O tym na filmiku w poniższym linku. Przyczyną moim zdaniem jest skrzynia z tego powodu że ostatnio po zmniejszeniu koni mechanicznych auto ma dużo mniejsze bicie ale z zakrętach przy redukcji do 2 biegu i lekkim przyspieszaniu bicie się pojawia znikąd. Co o tym myślicie panowie ? 

Co do filmiku: Z drugiej strony jest mniejszy luz.

Filmik: 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...