Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Ignition lock defective - stacyjka czy moduł komf. ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej,

Mam problem z Audi i bardzo bym prosił o pomoc.

Auto stało 3 tygodnie nie ruszane na parkingu "pod chmurką" po czym wróciłem do kraju, złapałem kluczyki i zamierzałem wyjeździć trochę paliwka i ogólnie pośmigać.

Auto odpaliło normalnie, następnie wyjeżdżając z parkingu tj. po 300m zapaliła się kontrolka przekreślonego klucza " ignition lock defective ". Szybko zgasiłem i już do chwili obecnej nie ma możliwości zainicjowania rozruchu.

Pierwsze co mi przyszło do głowy to wstawić samochód do ciepłego garażu na kilka dni i podjechać z kolegą i VCDS-em, tak też zrobiłem jednak auto nadal nie reaguję na "start", kluczyk widzi, etap zapłonu działa poprawie, sprzęgło widzi, po nagrzaniu świec żarowych i inicjacji odpalenia po prostu się nic nie dzieje.

Gniazdo + kluczyk przeczyszczone i przedmuchane spr. powietrzem, bateria w pilocie wymieniona 2 miesiące temu.

Z tego co dowiedziałem się na Forach kolejnym krokiem jest wymiana stacyjki 250-320 zł koszt grata w ASO, jednak może to być również wina modułu komfortu który już kosztuje 1470 zł w ASO.

Jak sprawdzić co dokładnie jest problemem ? Dodam, że blokada kluczyka działa poprawnie i utrzymuje go w gnieździe, w ciągu 2 lat użytkowania miałem kilka razy (4 - 5) problem, że nie mogłem wyjąć kluczyka i po ponownym wciśnięciu/wyciśnięciu już się udawało.

 

 

Wojtek

Edytowane przez woj0
Opublikowano

pasuje kompa podpiac i sprawdzic błedy

wczesniej naładuj AKUMULATOR

Opublikowano

mam logi z vcds-a, wrzuce asap

 

Opublikowano (edytowane)

Wymiana stacyjki, ale możesz też przedmuchać sprężonym powietrzem i czasem przechodzi na dłuższy czas.  To na 99% nie wina komfortu, skoro miałeś wcześniej już jakieś objawy/blokowania stacyjki etc. Generlanie dosyć powszechny problem w a4,a5

Edytowane przez audikrk_
Opublikowano (edytowane)

audi blad.png

Zawartość dodana 9 minutes later

wymiana stacyjki chyba na nic sie zda :( jest oferta na portalu o@x ale wg otrzymanych informacji musze zdemontowac cały komplet BCM 2, rygiel (jak jest), gateway, stacyjka licznik + kluczyk + 1200 blaszek O_x, to chyba trochę dużo to raz i dwa to tak jakbym wysłał zamek od drzwi do domu aby ktoś zrobił coś, wiece o co mi chodzi... ? :D 

 

załączam również 2 błędy z odisa które udało mi się odczytać 03.03.2017 

audi blad 2.png

Edytowane przez woj0
Opublikowano (edytowane)

wymiana modulu komf + robota + kodowanie około 2100 :( --> ASO

ale na pierwszy rzut idzie czujnik położenia pedału sprzęgła, z tego co się dowiedziałem posiada on potencjometr (wcisk/wycisk) który działa bo byłem w stanie z kolegą odczytać wartości + auto nie wyświetla info "please press clutch pedal..."  ale również jest tam przekaźnik który mógł paść i nie daje sygnału do komfortu o czym mówi pierwszy wstawiony przeze mnie błąd, dobrze kminie >?

tutaj opisano co to za czujnik --> 

ale patrząc na ten temat --> http://www.audizine.com/forum/showthread.php/684715-Have-to-almost-put-my-foot-through-the-floor-on-the-clutch-to-start-car 

zaczynając od wypowiedzi  jimrobbington 01-03-2016 07:57 PM

obserwuję pewne podobieństwa.

Miałem wymienione sprzęgło + dwumas około 11kkm temu + po krótkim czasie około 2kkm od wymiany przy 50-60% docisku sprzęgła silnik dopiero zaczynał ciągnąć gdzie po wymianie było praktycznie od samego początku tj 95-99%, pomyślałem, że tak powinno być ale z tego co rozumiem powyżej w temacie Panowie opisują podobne wrażenie/objawy i nie jest to nomalne zachowanie... Dodam, że bardzo dbam i nie katuje Audiolki więc sprzęgło aktualnie powinno być jak nowe

Edytowane przez woj0
Opublikowano

nikt nic ? :/

Opublikowano

Akumulator jest naładowany? widac że kasuje Ci się data i godzina. Zacząłbym od wyeliminowania baterii.

Opublikowano

świetna rada... godzina się skasowała ponieważ po dwóch wizytach z kompem brakowało prądu i trzeba było naładować.

 

Opublikowano

problem masz na 99% w bcm choc czasami zdarza sie takrze że rygiel stawia takie opory. Kierownica jest odblokowana cały czas ?? Nie blokuje sie ? Są 2 a nawet trzy możliwości naprawy :) 1.wyłaczenie rygla 2. zrobienie synchro 3. wymiana bcm.

Opublikowano

Opanowałeś?

Problem nie jest w komforcie- masz zapłon...

z tego co widzę nie widzi ci pedału sprzęgła

sprawdz w parametrach  . Wyślij kompletny autosan, a nie 1 moduł.tak to można zgadywać..

Opublikowano

Temat opanowany. Okazało się, że podczas naprawy mechanior źle ułożył wiązkę która idzie od komory silnika do kabiny i po prostu się przetarła... ;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...