Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z silnikiem CJEB.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. 3 dni temu w moim samochodzie (182tkm) zaczęły się dziwne objawy z silnikiem. Na wolnych obrotach samochód zaczął drgać i wydawać delikatny odgłos diesla, po zwiększeniu obrotów objawy ustawały. Kiedy zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie po godzinie, silnik na wolnych obrotach pracował normalnie, lecz gdy złapał temperaturę roboczą, ponownie pojawiły się w/w objawy, które po 15 minutach zaczęły narastać. Zdecydowałem, że zadzwonię po assistance i odwiozę samochód do serwisu. Kiedy zjeżdżałem z lawety silnik znowu pracował normalnie, lecz po zagrzaniu powróciły drgania, odgłos diesla i szurania pod maską. Na desce brak jakichkolwiek błędów. Po podłączeniu kompa wyszło "awaria faz rozrządu". Przy wyjeżdżaniu z garażu na parking serwisu, A5 pracowało już jak Merc beczka w dieslu i to nawet przy 1500 obrotach, oprócz tego obroty falowały. Mechanik powiedział, że albo łańcuch, albo któryś z czujników kół zębatych górnych. Samochód najwcześniej będzie diagnozowany w środę. Miał ktoś z Was podobną sytuację? Czego można się spodziewać? Czy to może być łańcuch, napinacz? Nie jest dziwne, że problem nie występuje na zimnym silniku, a na gorącym? Łańcuch przeważnie hałasuje na zimnym, a milknie na gorącym... Macie jakieś pomysły - co sprawdzić? Na Youtubie znalazłem wymianę łańcucha rozrządu w A4 z silnikiem CJEB przy przebiegu 120tkm, odgłos silnika przed naprawą bardzo podobny. https://www.youtube.com/watch?v=_rLUhGdG9sY�

 

Diagnoza - uszkodzony napinacz. Mechanik powiedział, że dlatego na ciepłym robi się głośniejszy, ponieważ olej robi się rzadszy i gdzieś napinacz go przepuszcza. Także "poprawiony rozrząd w CJEB" chyba jest mitem. Ceny części w ASO:

łańcuch 1: 327zł, łańcuch 2: 327zł, napinacz 1: 221zł, napinacz 2: 210zł, ślizg 1: 40zł, ślizg 2: 40zł, ślizg 3: 40zł, ślizg 4: 43zł, ślizg 5: 48zł, ślizg 6: 68zł, koło zębate na wał: 290zł, uszczelnienie wału: 35zł.

Ewentualnie:

łańcuch pompy oleju: 220zł, koło zębate wałka 365zł, zestaw naprawczy wałków: 925zł.

Pozdrawiam.

Edytowane przez missiek
Uzupełnienie
Opublikowano

Witam. Wymiana rozrządu nic nie dała... :facepalm: Objawy dalej te same. Macie Panowie jakieś pomysły?

Opublikowano

Witam. Sprawa rozwiązana  ;D Po miesiącu walki, wymianie łańcuchów rozrządu, wspornika wałków rozrządu, okazało się że winne były zaworki sterujące (06L109257F cena 210 sztuka). Także jak ktoś będzie miał podobne objawy, niech zacznie od zaworków, bo koszty w porównaniu z wymianą rozrządu są znikome. Pozdrawiam.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...