Skocz do zawartości

missiek

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O missiek

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Chrzanów

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Liftback
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    1.8 TFSI
  • Kod silnika
    CJEB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia missiek

1

Reputacja

  1. Witam. Sprawa rozwiązana Po miesiącu walki, wymianie łańcuchów rozrządu, wspornika wałków rozrządu, okazało się że winne były zaworki sterujące (06L109257F cena 210 sztuka). Także jak ktoś będzie miał podobne objawy, niech zacznie od zaworków, bo koszty w porównaniu z wymianą rozrządu są znikome. Pozdrawiam.
  2. Witam. Wymiana rozrządu nic nie dała... Objawy dalej te same. Macie Panowie jakieś pomysły?
  3. Witam. Czy wie ktoś z Was co może być powodem takiego komunikatu? Komunikat wyświetla się od momentu, kiedy samochód zaczął chodzić jak diesel. Nie wiem czy ma to jakiś związek... Opis tutaj:
  4. Witam. 3 dni temu w moim samochodzie (182tkm) zaczęły się dziwne objawy z silnikiem. Na wolnych obrotach samochód zaczął drgać i wydawać delikatny odgłos diesla, po zwiększeniu obrotów objawy ustawały. Kiedy zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie po godzinie, silnik na wolnych obrotach pracował normalnie, lecz gdy złapał temperaturę roboczą, ponownie pojawiły się w/w objawy, które po 15 minutach zaczęły narastać. Zdecydowałem, że zadzwonię po assistance i odwiozę samochód do serwisu. Kiedy zjeżdżałem z lawety silnik znowu pracował normalnie, lecz po zagrzaniu powróciły drgania, odgłos diesla i szurania pod maską. Na desce brak jakichkolwiek błędów. Po podłączeniu kompa wyszło "awaria faz rozrządu". Przy wyjeżdżaniu z garażu na parking serwisu, A5 pracowało już jak Merc beczka w dieslu i to nawet przy 1500 obrotach, oprócz tego obroty falowały. Mechanik powiedział, że albo łańcuch, albo któryś z czujników kół zębatych górnych. Samochód najwcześniej będzie diagnozowany w środę. Miał ktoś z Was podobną sytuację? Czego można się spodziewać? Czy to może być łańcuch, napinacz? Nie jest dziwne, że problem nie występuje na zimnym silniku, a na gorącym? Łańcuch przeważnie hałasuje na zimnym, a milknie na gorącym... Macie jakieś pomysły - co sprawdzić? Na Youtubie znalazłem wymianę łańcucha rozrządu w A4 z silnikiem CJEB przy przebiegu 120tkm, odgłos silnika przed naprawą bardzo podobny. https://www.youtube.com/watch?v=_rLUhGdG9sY� Diagnoza - uszkodzony napinacz. Mechanik powiedział, że dlatego na ciepłym robi się głośniejszy, ponieważ olej robi się rzadszy i gdzieś napinacz go przepuszcza. Także "poprawiony rozrząd w CJEB" chyba jest mitem. Ceny części w ASO: łańcuch 1: 327zł, łańcuch 2: 327zł, napinacz 1: 221zł, napinacz 2: 210zł, ślizg 1: 40zł, ślizg 2: 40zł, ślizg 3: 40zł, ślizg 4: 43zł, ślizg 5: 48zł, ślizg 6: 68zł, koło zębate na wał: 290zł, uszczelnienie wału: 35zł. Ewentualnie: łańcuch pompy oleju: 220zł, koło zębate wałka 365zł, zestaw naprawczy wałków: 925zł. Pozdrawiam.
  5. Witam wszystkich Forumowiczów!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...