Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.6 ADP] silnik nie zapala mimo że kręci, paliwo jest, iskra jest


mati05069723

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. 

Z góry przepraszam za błędy ale jest to mój pierwszy post na forum i niestety dotyczy problemu z uruchomieniem silnika. 

Audi a4 b5 95r, 1.6 ADP 101KM

Sprawa wygląda następująco: Chwilę po odpaleniu samochód zgasł i nie dało się go ponownie uruchomić, kręcił ale ani troche nie chciał załapać. Silnik kręci, benzyna do listwy wtryskowej dopływa, prąd na wtryskach i fajkach świec jest. Pasek rozrządu był luźny wiec, pomyślałem że przeskoczył. Zdjąłem pas przedni, Jednak nie zdążyłem się przyjrzeć czy rozrząd był dobrze ustawiony  bo brat go rozebrał i zaczął krecić wałem korbowym i wałkiem rozrządu. :facepalm: Mam nadzieje że silnik nie jest kolizyjny bo parokrotnie ustawiliśmy źle rozrząd i kręciliśmy wałem korbowym.  Teraz ustawiony jest według schematu, pierwszy tłok ustawiony w GMP  , palec w kopółce na pierwsz tłok ,znaki ustawione prawidłowo, ale dalej nie odpala. Moje pytanie brzmi jak sprawdzić czy zawory nie są uszkodzone i co dalej mam robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest kolizyjny i tu mogą pojawić się schody... Może uszkodzony jest czujnik położenia wału i dlatego nie chciał odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawię zdjęcia jak został ustawiony rozrząd bo po zakręceniu silnikiem i przyłożeniu foli do rury dolotowej powietrza można było zauważyć że powietrze nie było zasysane.

 

Jak można sprawdzić czy zawory nie są uszkodzone, nie zdejmując głowicy?

20170318_131002.jpg

20170318_130950.jpg

Zawartość dodana 46 minutes later

Okazało się ze, koło pasowe powinno być ustawione do drugim symbolu [zdjęcie].  Spowodowało to obrót wału korbowego o 90 stopni, a co za tym idzie przemieszczenie się tłoka z dolnego położenia w górne. Silnik był więc kręcony gdy tłok zamiast być w GMP był w DMP. Nie wiem jak to jest możliwe skoro silnik jest kolizyjny ale odpalił. 

I tu pojawia się kolejny problem ponieważ odpala tylko gdy prawie całkowicie zatka się dolot powietrza zostawiając tylko niewielki otwór. w czym może być problem?

20170318_154244.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kompresje na cylindrach. Jeśli będzie na którymś 0 albo 1-2 bary to głowica do wymiany ewentualnie zawory. Silnik jest kolizyjny i jak kręciliście na źle ustawionym rozrządzie to już nie ma o czym marzyć, ale dla pewności sprawdźcie kompresje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...