Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca silnika.


xamer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Piszę z prośbą o pomoc. Silnik 1.6 ahl pracuje jakby nie palił na wszystkie cylindry. Vag nie wyrzuca błędów lecz po podpięciu lampy stroboskopowej na każdym z cylindrów iskra inaczej jest podawana.. tzn podaje w innym tempie i z przerwami, jedynie na pierwszym wygląda na ok. Z tego co się orientuje cewka czy bardziej moduł zapłonowy podaje iskrę parami tym samym powinno równo błyskać na parach powiązanych świec. Pytanie czy ktoś się z czymś takim spotkał kiedyś? Ja obstawiam cewkę/moduł lecz przed wymianą chciałbym to jeszcze ostatecznie potwierdzić. Dodam że kable + świece wymieniłem na wstępie lecz problem pozostał.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale same się raczej nie przestawily... działało ok zasiłek i po odpaleniu juz nie chodzi jak kiedyś. ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym dokonałem wymiany cewki wraz z modułem zapłonowym i problem nie ustąpił. Mam pytanie odnośnie rozrządu... da się jakoś sensownie, bez rozbierania połowy samochodu, podejrzeć znaki? Chce wyeliminować przeskoczenie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie chce mi sie wierzyć że jeśli nie pracuje na jeden cylinder to nie wywala braku zapłonu na vagu. Zawsze zaczyna sie od najprostszych rzeczy, świece i przewody kiedy wymieniane ???

Znak na wale musisz znaleźć pod zaslepką od koła zamachowego( po prawej silnika patrząc od góry), jest tez chyba kropka na kole zębatym wału ale łatwiej i dokłądniej sprawdzisz to na kole zamachowym. Znak na wałku jest na plastikowej obudowie pod kołem zębatym a na samym kole z tego co pamiętam jest nacięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kable i świece wymienione zanim zacząłem wymieniać cewkę.

To nie jest tak że nie pali na cylinder... błędów vag nie ma dlatego podłączyłem lampę stroboskopową i tam już ilość uderzeń i częstotliwość zgadzała się tylko dla pierwszego cylindra... na reszcie miałem wrażenie, że wali losowo jak sobie przypomni... po wymianie cewki nie sprawdzałem ale sprawdzę jak znajdę chwilę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału sprawdzony i działa... zarówno na gorącym i zimnym silniku. Mam tylko pytanie... bo to ten czujnik, którego szara wtyczka znajduje się za zbiornikiem wyrównawczym... jakim prawem jestem w stanie uruchomić silnik na rozłączonej wtyczce???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy oś z tego wynika? pośba o pomoc..

8AuH4rCGO9jqQAAAAASUVORK5CYII=

eRZtdffIJFCCGEEEIIIcQO+ASLEEIIIYQQQogd8A

wew1q4kUFtUlwAAAABJRU5ErkJggg==

AedD5FFZIyVtAAAAAElFTkSuQmCC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno uwalona jest sonda lambda ale raczej przez nią nie szarpałoby tak ostro i nie strzelało w wydech... samochód przypomnę chodzi na lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przeczyszczeniu wszystkich styków i kostek nastąpiła poprawa... silnik się już nie trzęsie ale dalej potrafi strzelić w tłumik oraz mocy na niskich obrotach nie ma za wiele... kolejne logi zamieszczam poniżej i się pytam... jak to możliwe żeby aż tak zapłon się zmieniał?

AePxLjPDajBOAAAAAElFTkSuQmCCAA==

 

wFI5hZoNaiYwQAAAABJRU5ErkJgggA=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli juz wszystko zostało sprawdzone bądz podmienione to zostaja niedomykające sie zawory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no fakt ale to na kompresji wyjdzie a jej jeszcze nie robiłem, no ale dalej nie wyjaśnia to tych dziwnych zapłonów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

analizuje jeszcze logi z innych źródeł tego silnika i w większości na biegu jałowym maja połowę mniejszy przepływ powietrza... pytanie co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem praktycznie rozwiązany, temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie wiem czy ja chce się dzielić taką wiedzą. Naprawdę forum godne podziwu, moja konwersacja to raczej monolog... się czułem jakbym prowadził bloga... naprawdę szacun dla wszystkich użytkowników...

winą był przewód zapłonowy który się rozpiął w fajce... dołączyłbym fotki jak to wyglądało i jak to naprawić ale zwyczajnie mi się nie chce patrząc na zaangażowanie użytkowników.

ale wiedza za wiedzę więc jak ja się podzieliłem taką wiedzą to proszę również o info jak zlikwidować tu konto bo szukam w ustawieniach i nie mogę znaleźć a szczerze mówiąc nie chce mi się otrzymywać powiadomień z tej strony i raczej zbędne mi jest forum w którym sam do wszystkiego musisz dojść....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...