Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Buczenie przy przyśpieszaniu 2000 - 3000 obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Coś zaczęło mi buczeć w samochodzie.  Dźwięk jest dość delikatny - próbowałem nagrać telefonem ale go nie wyłapuje - za dużo szumów. Podobny do dźwięku kiedy najedzie się np na linię namalowaną na jezdni. 

Dźwięk jest nie regularny. Przy spokojnej jeździe po mieście nie pojawia się. Mam wrażenie że pokazuje się przy pokonywaniu jakiś dłuższych tras.

To co zaobserwowałem to dźwięk pojawia się:

1 przy przyśpieszaniu w okolicach 2000 - 3000 tys. obrotów - nie zawsze

2 jadąc stałą prędkością np na 6 biegu - 120 km/h , kiedy samochód zaczyna wjeżdżać pod wzniesienie i auto ma większe "obciążenie" żeby podjechać pod górkę. 

Chciałem z tym tematem pojechać do mechanika ale przez to że buczenie pojawia się nieregularnie obawiam się że jak wsiądzie ze mną do auta to może tak być że go nawet nie usłyszy...

silnik BRD 170 KM, niedawno zmieniłem opony na letnie. Przez chwile mi przeszło że to może opony świrują ale w zeszłym roku nie miałem z nimi żadnego problemu.

 

Wrzuciłem nagranie z samochodu - WAV. Na słuchawkach na upartego słychać o czym mowa

6 i 7 sekunda nagrania ; 11 - 17 s  ; 32 s

https://ufile.io/3gxcx lub https://files.fm/u/byf7muhb

Edytowane przez ziomas
Opublikowano

Ja bym Zaczął od oględzin układu recylkulacji spalin...

Opublikowano
1 godzinę temu, SotoM napisał:

Ja bym Zaczął od oględzin układu recylkulacji spalin...

Auto dobrze wkręca się na obroty, nie muli, nie kopci - no nie wiem... 

Opublikowano

Widzę że nie jarzysz.... Do weryfikacji Układ recylkulacji spalin pod względem nieszczelności. To jest dźwięk jakby coś Gdzieś przez jakoś szparke dmuchało...

Jak również zaleca się sprawdzić połączenie rury wydechowej z DPFem  bo jak znam życie to uszczelka już dawno tam umarła i wszystko zarośnięte jest korozją i sprawdzić złącze elastyczne układu wydechowego...

Opublikowano (edytowane)

Byłem u dwóch dość dobrych mechaników. Oboje po jeździe samochodem stwierdzili że głos dochodzi raczej z lewej strony silnika - padło na intercooler, nieszczelne przewody. Auto zostało rozebrane, intercooler zbadany - zero śladów jakiegokolwiek buczenia, dziur, słabo spasowanych opasek. Po złożeniu wszystkiego auto nadal buczy.

Dzisiaj udało mi się dość wyraźnie nagrać o jakie buczenie chodzi - plik w załączniku - 1 , 2 sekunda nagrania, później przez chwilę buczy przy 5 sek. 

W silniku ani w aucie nie czuć spalinami więc to chyba raczej nie układ recyrkulacji spalin. 2 gości oglądało ten silnik pewnie by coś zauważyli że jest z tym problem przy odpalonym silniku?

W komputerze zero błędów.  Jak mówiłem żeby rzucili okiem na DPF i połączenie z rurą - nie byli za bardzo zainteresowani tematem - mówili że to raczej nie to. Weź bądź mądry i szukaj buczenia w silniku  ehhh :/ 

 

Głos 007.m4a

Edytowane przez ziomas
Opublikowano

Wiesz co, też miałem przed usunięciem dpf takie buczenie. Między innymi właśnie wtedy wiedziałem, że albo filtr się dopala, albo już jest po wypaleniu.. Nigdy nie doszlem do wniosku kiedy i co się dzieje.

Teraz, 5 kkm po wywaleniu dpf, słyszę od nowa buczenie co jakiś czas. Ktoś chyba zj***l sprawę w sofcie..

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, scania1213 napisał:

Wiesz co, też miałem przed usunięciem dpf takie buczenie. Między innymi właśnie wtedy wiedziałem, że albo filtr się dopala, albo już jest po wypaleniu.. Nigdy nie doszlem do wniosku kiedy i co się dzieje.

Teraz, 5 kkm po wywaleniu dpf, słyszę od nowa buczenie co jakiś czas. Ktoś chyba zj***l sprawę w sofcie..

Kuba - Tobie też wyje dopiero w momencie jak mu mocniej depniesz - np na "trójce" jak go ciśniesz od "dołu" od jakiś 3 tys. obrotów? Przy spokojnej jeździe to buczenie nie daje się we znaki - dopiero przy przyśpieszaniu.

Od marca mi to buczy - trochę wątpię że to wina jakiegoś wypalania - od tego czasu przejechałem ze 4 tys. kilometrów i mam cały czas to samo.  Już powinno się parę razy wypalić i zapchać od jazdy po mieście... 

Nie wiem qr**... może jeszcze paliwo zmienię na inne. Jeszcze mi po głowie chodzi że to może coś związanego z tempomatem ale to by była chyba totalna bzdura... :( 

Edytowane przez ziomas
Opublikowano (edytowane)

@ziomas Przepraszam ze odkopuje temat, ale mam identyczny dzwiek 1:1, pamietasz jak rozwiazales ten problem? U mnie pojawilo sie to po wizycie u tlumikarza, lacznik elastyczny byl dziurawy jak sito, gdy wydech zostal uszczelniony to... zaczelo tak buczec.

 

Z rzeczy waznych:
- Tlumikarz zdejmowal jakies mocowanie ( chyba od skrzyni ) - przy tym odkrecil 1 srube od wozka - potem rzecz jasna poskladal, pytanie czy to moglo miec jakis wplyw

- Zostalo wymienione zlacze elastyczne ( stare dosc mocno puszczalo )

- Zaslepiony EGR

- Brak DPFu

Edytowane przez SQTR
Opublikowano (edytowane)

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ?

Edytowane przez SQTR
Opublikowano

Ja mam podobny dźwięk i obstawiam iż spowodowany jest on pęknięciem jednej z rurek chłodnicy spalin.

Opublikowano

A tak z ciekawosci, przy tej chlodniczce jest jakas gruszka i podcisnienie ktore nia steruje, czy jak wywale wezyk od podcisnienia od tej gruszki, czy tam zawór bedzie caly czas zamkniety ? I czym ten zawor steruje ? otwiera / zamyka obieg wody czy spalin ?

Opublikowano

Rozwiązanie sprawy - podczas jazdy przy 140 KM rozsypała się turbina. Później laweta i regreneracja całego turbo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...