Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czarna Strzała / quattro / AVF / E4J...


johnnythebest

Rekomendowane odpowiedzi

Siemano

Po dłuższej przygodzie z B5 z niezawodnym silnikiem AFN przyszła pora na B6 AVF w :quattro:
Po sprzedaży poczciwej Be5iątki przyszedł czas na szukanie Be6óstki. Miałem w sumie cztery wymagania (czyli nie dużo :wink:), mianowicie: żeby był serwisowany w ASO, xenon, fotele minimum w wersji sport i najlepiej 2004 rok.

Po ponad miesiącu wertowania przeróżnych portali doszedłem do wniosku, że chyba tak łatwo nie będzie :( Pewnego dnia kilka osób z forum zaproponowało mi kontakt z Miszelem, zwlekałem kilka dni aż w końcu zadzwoniłem do niego i to był strzał w dziesiątkę!

Właśnie tego dnia dostał dokumenty Czarnej Strzały :D Opisał auto, podesłał kilka zdjęć i zapadła od razu decyzja - czekamy aż pojawi się w PL. Trochę się to przeciągało ale w końcu po trzech tygodniach zawitała do naszego kraju.

W między czasie Stanley sprawdził VIN i gitara – auto serwisowane do 28-01-2015 z przebiegiem 169 tys. km, gdzie miało tylko jednego właściciela :D Po dwóch dniach od jej przybycia do PL byłem już jej posiadaczem :dance2:    
Podsumowując auto przerosło moje oczekiwania, tzn. nie sądziłem, że uda mi się dostać taką sztukę. Ori S-line E4J, napęd quattro, serwis praktycznie do końca no i data produkcji 29.06.2004 rok, ba nawet ori dywaniki praktycznie funkiel nówki nieśmigane :kox: 

Natomiast odnośnie środka to za wiele nie ma :facepalm: ale dla mnie jest OK, będzie co modzić (o ile $$$ na to pozwolą) :wink:
Auto miało malowane kilka elementów w ASO tj. prawe tylne drzwi, błotnik, klapę i lewy tylny błotnik ale wszystko mieści się poniżej 200 mikronów więc git.


W skrócie:
Silnik: 1.9 AVF 131KM
Rok: 29.06.2004
Napęd: Quattro
Skrzynia: manual 6-biegowa
Przebieg w dniu zakupu: 180 000km
Kolor: LY9B

Z ciekawszych rzeczy jakie dała fabryka (za dużo tego nie ma):
•    PQD Zewnętrzny pakiet S-line (quattro GmbH)
•    1X1 Napęd na cztery koła
•    1BE Sportowe zawieszenie
•    PX4 Xenon plus
•    8Q3 Auto poziomowanie świateł
•    8X1 Spryskiwacze przednich lamp
•    Q1D Sportowe siedzenia
•    2K7 Wzmocnione zderzaki
•    2PV Skórzana kierownica
•    6PC Skórzany uchwyt hamulca ręcznego
•    4E0 Otwieranie klapy bagażnika z kluczyka
•    7X1 Tylne czujniki cofania
•    9AK Klimatyzacja od 16 stopni

Koła:
•    CL6 9-cio ramienne felgi 17” 1/2J x 17 ET43; Opony 235/45 R 17 93Y – lato
•    7EN Opony 205/55 R 16H ze stalowymi kołami ET42 i kołopakami – zima

 

Z uwagi, że nie dorobiłem się swoich zdjęć auta, posłużę się zdjęciami jakie podesłał mi Miszel :)

feb0ed93e9b6d96c.jpg

8a18465e40a6fcac.jpg

aacdc0e47636aae4.jpg

70030659bbc301dc.jpg

b6dbc44f44ec066f.jpg

6a037154079242cd.jpg

3de1b83fbae3a643.jpg

305469e3528753ae.jpg

 

Jak to po zakupie bywa, trzeba powymieniać kilka drobnych rzeczy więc przyszła paczka od Dzika, a w niej:
•    MOTUL SPECIFIC VW 505.01
•    Filtr oleju Knecht
•    Filtr powietrza Mann
•    Filtr kabinowy węglowy Bosch
•    Liqui Moly Engine Flush (trzeba było wypłukać Castrola)

I oto moje zdziwienie jak zobaczyłem podczas wymiany jaki był ori filtr oleju - Made in China :o

615c21accbc788e7.jpg

Z rozrządem na początku się wstrzymałem bo był wymieniany przy 127 000km ale po pewnym czasie coś mnie tknęło, żeby jednak go wymienić

i tak przyszła oto paczka od H4mm3Ra z ori rozrządem, do tego zamówiłem w ASO ori termostat bo skubany temperatury nie trzymał.

d37b941031e5a47b.jpg

 

Co do planów to powinno pojawić się:
•    Podłokietnik - done
•    Heble 320/288 - done
•    Soczewki z B8 lift - done
•    Nowe żarniki
•    Pakiet oświetlenia
•    Żarówki ledowe do wnętrza
•    Ledowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej
•    DRL
•    Ori hak - czeka na założenie
•    Program
•    Zmieniarka cyfrowa
•    Wymiana dekorów wraz z gałką zmiany biegów
•    Czarna podsufitka
•    Felgi 18”
•    Większa moc
•    4x elektryczne szyby
•    Webasto
•    …

 

I tak to w całości wygląda ;)

Pozdrawiam :hi:

Edytowane przez johnnythebest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super też mam b6 quattro od Miszela od 1.5 r i jak na razie zero awarii, jedynie same moje widzi misie :)
To miłego modzenia auta i bezawaryjnych kilometrów

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, MAJKI napisał:

No i super też mam b6 quattro od Miszela od 1.5 r i jak na razie zero awarii, jedynie same moje widzi misie :)
To miłego modzenia auta i bezawaryjnych kilometrów

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki i wzajemnie :-) Czyli zakup też Ci się udał ;-D widzę że bliźniacze mamy fury ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam kasy nie żałowałem na zakup bo co niektórzy mówili że w tej kwocie można b7 kupić, to niech kupują miałem b7 przez 6 lat i wiem jakie to b7 w przedziale 24-25 tys

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko auto, na 2017 ja bym zaczął od dekorów bo razi w oczy i podłokietnik na pewno bo to piękna sprawa.
Hamulce i lampy póki to nie pilne odłożył z całą resztą bo to pierdoły. Naciesz się autem, a później po trochu realizuj plany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

6 godzin temu, MAJKI napisał:

Ja tam kasy nie żałowałem na zakup bo co niektórzy mówili że w tej kwocie można b7 kupić, to niech kupują miałem b7 przez 6 lat i wiem jakie to b7 w przedziale 24-25 tys

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
 

Dokładnie, podzielam Twój tok myślenia i tak też zrobiłem 

6 godzin temu, 3r4 napisał:

Spoko auto, na 2017 ja bym zaczął od dekorów bo razi w oczy i podłokietnik na pewno bo to piękna sprawa.
Hamulce i lampy póki to nie pilne odłożył z całą resztą bo to pierdoły. Naciesz się autem, a później po trochu realizuj plany ;)


Dla mnie ważniejsze jest bezpieczeństwo na drodze i najpierw wole zmienić heble na większe a potem bawić się w zmianę dekorów.

BTW dla mnie są one OK, pewnie dlatego że i gałka zmiany biegów jest też w drewnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu coś się zaczęło dziać ;)

Jakiś czas temu przyszedł komplet hamulców z B7 2.0 TFSI 320/288. Aktualne klocki zaczęły się kończyć więc nadszedł czas na zmianę :naughty:

f871ca9eaecfd8b9.jpg

Heble poszły do piaskowania i malowania. Lada moment powinny wrócić i wtedy montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2018 o 11:06, Czaki89 napisał:

Super maszynka.

Dzięki! :thumbup1:

W dniu 21.01.2018 o 11:06, Czaki89 napisał:

Co tu taka cisza  ?

Zabierałem się za "apdejta" kilka razy i nie po drodze mi było :facepalm:

Ale dzięki za motywację hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniane wyżej zaciski, jarzma i osłony po gruntownej renowacji - piaskowaniu i malowaniu proszkowym.

Zastanawiałem się nad różnymi kolorami ale, że nie mogłem się zdecydować to wybrałem czarny :D

heble 1.jpg

Do tego nowe tarcze Zimmermann i klocki Ferodo + płyn hamulcowy ATE 200

tarcze 1.jpg

Chciałem zmienić postojówki na białe żeby pasowały bardziej do bixenona, zamiast kupić ledy to dałem się omamić i skusiłem się na Philips'y White Vision.

Jednym słowem wywalona kasa w błoto bo dużej różnicy nie widzę między nimi, a starymi zwykłymi żarówkami.

Będę musiał kupić przejściówkę na H5W i od Tomnika sprawdzone zapodać ledy.

postojówki 1.jpg

Między czasie standardowy przegląd (po otoczeniu widać, że dawno temu robiłem foto hehe)

olej 1.jpg

Pewnego razu podczas jazdy słyszałem małe syczenie od strony schowka, okazało się że pękł przewód powietrza doładowujacego.

Więc krótka wizyta w ASO i oto jest:

rura 1.jpg

Przyszła też zima, a że felgi stalowe 16stki nie weszły na "nowe" hamulce, trzeba było coś z tym zrobić i zamiast kupować innych alusów 16stek,

kupiłem nowe opony Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 215/50 R17. I wyszło tak jak chciałem, docelowo na zimę 17stka a na lato większe koło ;)

opony.jpg

Na dniach w końcu wziąłem się za wymianę soczewek z B8 po lifcie bo jazda na ori soczewkach mocno mnie męczyła, zwłaszcza w deszczu

B8 lift 1.jpg

Różnica spora, poniżej ori soczewki z B6

soczewki B6 1.jpg

A tutaj z B8 po lifcie

soczewki B8 lift 1.jpg

I efekt finalny na drodze :D

droga 1.jpg

Dzięki pezet202, Gac3k i Czaki89 za podpowiedzi odnośnie wymiany soczewek, robota od razu szybciej poszła :thumbup1:

Edytowane przez johnnythebest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...