Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 ASB] BŁĄD 013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)


OLO_GDA

Rekomendowane odpowiedzi

wlasnie auto stracilo ciąg i mam tai błąd . skasowałem ale powrócił...

ktos cos? co to za kontroler, gdzie jest i jak go zdiagnozowac??

009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged

P242F - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 104788 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 1134 /min

(no units): 98.7

(no units): 28.0

(no units): 39.5

Temperature: 47.2°C

Absolute Pres.: 0.0 mbar

Pressure: 0 mbar

013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction

P3348 - 004 - No Signal/Communication

Freeze Frame:

Fault Status: 01100100

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 5

Mileage: 106188 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 798 /min

Torque: 85.8 Nm

Speed: 14.6 km/h

Temperature: 87.3°C

Duty Cycle: 80.9 %

Voltage: 14.52 V

Duty Cycle: 89.2 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeka Cię regeneracja DPFa...

jeździsz jak dziadek do kościoła pewno :decayed:

nie wiem czy w 3.0tdi robi się to tak samo jak w starych kiblach, może sprawdź (jest opis na forum)

[br]Dopisany: 17 Styczeń 2009, 18:55_________________________________________________aa

ten czujnik jeszcze, teraz kurde zauważyłem... on się znajduje przy turbinie, zobacz czy coś się nie rozłączyło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlsanie siedze i czytam co i jak,

a raczej nie od jazdy delikatnej bo wlasnie po powrocie z warszawy gdzie deptalem jak zly..

ale teraz tak. znalazlem procedure czyszczenia DPFa w 3.0 tdi i jest ona inna niz w 2.0

robi sie ja w miejscu, po wpisaniu czegos tam auto samo sobie wypala dpf. a jak masz pecha to nawet cale sie wypala ;]

tylko ze ta procedura nie chce ruszyc jak sa jakies zapisane bledy :wallbash:

a ja mam wlasnie ten blad (i jeszcze blad wentylatora bo od kupna nie mam czasu zmienic sterownika wentylatorow)

do tego ten blad dotyczy sterownika na turbo i dzisiaj zmienil sie na cos takiego ze komunikacja jest ale brak prawidlowej adaptacji... nigdzie nie znalazlem porzadnego info na ten temat.

dzis jest taki error:

013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction

P3348 - 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

siedze i kminie... i nic. HELP!!!

-----------

aha. bledu od dpfa juz nie ma dzis...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien ten czujnik, one zdaje się czasem padały.

No niestety nie jest tani... koło 300/400stówek olo....

No najlepiej byłoby, jakbyś podmienił z innego auta i zobaczył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle ze to nie czujnik a regulator turbiny. tak jak starsze byly podcisnieniowo regulowane. tak tu jest regulator, z silniczkiem ktory steruje lopatkami. i wszystko luzno chodzi. a w etce nawet nie wystepuje to cos jako osobna czesc. a przecie nie wymienie tak dla jaj turbiny...

do tego wyczytalem dzies ze kupujac uzywany sterownik i tak trzeba dokonac adaptacji bo nie bedzie dobrze chodzil.

wiec chcialbym sie dowiedziec jak ja przeprowadzic i sprobowac na moim sterowniku.

jaki login musze wpisac w moim silniku zeby dostac sie do adaptacji , bo cos tam wyszukalem na necie ale zadnych konkretow a moze bym posprawdzal rozne opcje...

--------------

juz widze stado chetnych do rozkrecania turbny w celu podmiany tego :D:kox::polew:[br]Dopisany: 17 Styczeń 2009, 19:35_________________________________________________naszukalem sie i znalazlem jak sie robi te nastawy .

w engine -> basic settings wybieramy grupe 33

to wszystko na odpalonym silniku

wciskamy hamulec i gaz do oporu i wciskamy ON/OFF zeby wlaczyc adaptacje...

obroty wzrastaja do okolo 1000 i autko robi sobie jakies pomiary i sie ustawia....

niestety u mnie to nie pomoglo. tyle ze blad zmienil sie spowrotem na :

013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction

P3348 - 004 - No Signal/Communication

czyli calkowity brak komunikacji... wyglada tez ze jak robie test VAGiem to sterownik turbiny nie reaguje i nie zmienia nastawow.

najpierw spokojnie sprawdze okablowanie, potem wtyczki a jak nie znajde to rozbiore zobaczyc czy w srodku cos sie nie upalilo... jakbym mial skad to bym podmienil zeby sprawdzic czy sie nie rozwalilo samo z siebie.

ciekawe czy bardzo szybka jazda przez okolo 100 km (srednia ponad 200 km/h) mogla az tak rozgrzac turbine zeby cos sie upalilo w kontrolerze?

kurcze chyba te auta sa przygotowane na takie traktowanie... a stalo sie dzien po testowaniu ile fabryka dala... zaczyna mnie wkurzac ta niemiecka 'niezawodnosc'

tak patrze ze temat sie bardziej nadaje do działu o dieslach niz do VAGowania. ale moze te nastawy sie komus przydadza..

pre_pl skad masz tą cene? wystepuje to jako czesc zamienna? w mojej etce o tym nie slyszeli :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozebralem i widac spalony element na plytce sterownika.

rozpadl sie i nikt nie wie co to. znalazlem na allegro taki sterownik z uszkodzona wtyczka. jutro powinienem miec u siebie i zlozyc z dwoch jeden. mam nadzieje... ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest jakiś numer vagowski na tym ? Kurde, zdejmowalne to świństwo i żeby nie można było dostać ??

Podaj linka do allegro może co ?

Czytałem wypowiedź theresiasa (ross-tech), który napisał :

"wymienić to, widzieliśmy wiele zepsutych sterowników*"

*sterownik,sensor,gówno - ja tam nie wiem jak to nazwać :)

OLO, porób może zdjęcia, co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest numer vagowski, ale nie wystepuje w ETCE,

jakies foty mam,

jak bede wymianial to porobie jak to zrobic. bo dojscie tez takie ze sie poplakac mozna, ale sama elektronike mozna wymienic bez zdejmowania turbiny a to juz sukces.

__________________________

wszystkie numerki ze sterownika:

5900 110 7032

059 145 725 E (ten jest chyba VAGowski)

A2C53106046

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos jeszcze mial ten problem i sam sie z nim uporal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc Olo gda mam problem z a6 3.0tdi P3348 błąd sie kasuje i wraca spowrotem i nie mam mocy turbo jakby wcale nie chodziło.

Jak włączam zapłon to sterownik niby pracuje. Fajnie by było jak byś mógł dac jakieś namiary i moze pomódz przez tel.

Byłbym bardzo wdzięczny Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...