16dodo1991 0 Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Witam, ostatnio zapalił mi się Check Engine i po sprawdzeniu Vagiem wyskoczyły dwa błędy, a mianowicie 17748 Czujnik pozycji wału rozrządu/czujnik prędkości obrotowej silnika; niewłaściwa korelacja. ( stały ). I błąd od zmiennych faz rozrządu ale nie mam zdjęcia jego kodu więc dokładnie nie napisze co tam było. Jeden i drugi czujnik zostały wymienione na nowe i błąd z zmiennymi fazami zniknął ( czujniki wymienione na najdroższe jakie były dostępne ). Niestety błąd 17748 pozostał. Czy jest to może wina źle dopasowanego czujnika pod dany rodzaj silnika ? Po wymianie czujników gdy znów Check Engine wyskoczył został jeszcze raz podłączony VAG i wskoczył błąd P0340 ( zamiennie z 17748) tzn. gdy błąd został skasowany to wyskakuje P0340, a gdy znów zaświeci się Check to wskakuje 17748 ;/ P0340 Czujnik położenia wału korbowego/ wałku rozrządu; usterka Dodam że rozrząd był wymieniany dwa lata temu, w miedzy czasie był wymieniany napinacz zmiennych faz rozrządu wraz z pompą oleju ( jakieś 8 miesięcy temu ) . Auto chodzi normalnie tzn. nie odczuwam spadku mocy, nieraz odpala troszkę słabiej ( chwile dłużej kręci ) . Ma ktoś jakiś pomysł lub spotkało go coś podobnego ? Pozdrawiam :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Błąd nie odnosi się do któregoś z czujników, a oznacza problem w synchronizacji rozrządu, czyli mowiąc w skrócie rozrząd jest przestawiony, celem potwierdzenia musałbyś zlogować kanał 093. Generalnie z objawów które opisujesz obstawiałbym napinacz zmiennych faz który był wymieniany, pewnie to jest jakiś zamiennik. Oczywiście najlepiej byłoby sprawdzić wszystko czyli ustawienie rozrządu na pasku czy jest na znakach i potem dalej czyli ustawienie na wałkach pod pokrywą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16dodo1991 0 Opublikowano 5 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Witam, napinacz był wymieniany na jeden z najlepszych ( kolega mechanik, duże zniżki ma na części) . Ok mogę sprawdzić ten kanał 093 ale jak możesz powiedzieć to czego mam tam szukać ? Jeśli to rozrząd przeskoczył lub ustawienia na wałkach są nieprawidłowe to jak mogło się to stać ? Nieprawidłowa eksploatacja auta ? Czy może wina czegoś innego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16dodo1991 0 Opublikowano 16 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2017 Wszystko sprawdzone i jest ok. Co teraz ? Na innym forum pisali coś o zmiennej fazie rozrządu, żeby tam szukać ? ale co i gdzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się