Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 17748 oraz P0340


16dodo1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zapalił mi się Check Engine i po sprawdzeniu Vagiem wyskoczyły dwa błędy, a mianowicie 17748 Czujnik pozycji wału rozrządu/czujnik prędkości obrotowej silnika; niewłaściwa korelacja. ( stały ). I błąd od zmiennych faz rozrządu ale nie mam zdjęcia jego kodu więc dokładnie nie napisze co tam było. Jeden i drugi czujnik zostały wymienione na nowe i błąd z zmiennymi fazami zniknął  ( czujniki wymienione na najdroższe jakie były dostępne ).  Niestety błąd 17748 pozostał. Czy jest to może wina źle dopasowanego czujnika pod dany rodzaj silnika ? 

Po wymianie czujników gdy znów Check Engine wyskoczył został jeszcze raz podłączony VAG i wskoczył błąd P0340 ( zamiennie z 17748) tzn. gdy błąd został skasowany to wyskakuje P0340, a gdy znów zaświeci się Check to wskakuje 17748 ;/ 

P0340 Czujnik położenia wału korbowego/ wałku rozrządu; usterka

Dodam że rozrząd był wymieniany dwa lata temu, w miedzy czasie był wymieniany napinacz zmiennych faz rozrządu wraz z pompą oleju ( jakieś 8 miesięcy temu ) . Auto chodzi normalnie tzn. nie odczuwam spadku mocy, nieraz odpala troszkę słabiej ( chwile dłużej kręci ) . 

Ma ktoś jakiś pomysł lub spotkało go coś podobnego ? 

Pozdrawiam :))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd nie odnosi się do któregoś z czujników, a oznacza problem w synchronizacji rozrządu, czyli mowiąc w skrócie rozrząd jest przestawiony, celem potwierdzenia musałbyś zlogować kanał 093. Generalnie z objawów które opisujesz obstawiałbym napinacz zmiennych faz który był wymieniany, pewnie to jest jakiś zamiennik. Oczywiście najlepiej byłoby sprawdzić wszystko czyli ustawienie rozrządu na pasku czy jest na znakach i potem dalej czyli ustawienie na wałkach pod pokrywą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, napinacz był wymieniany na jeden z najlepszych ( kolega mechanik, duże zniżki ma na części) . 

Ok mogę sprawdzić ten kanał 093 ale jak możesz powiedzieć to czego mam tam szukać :) ?

Jeśli to rozrząd przeskoczył lub ustawienia na wałkach są nieprawidłowe to jak mogło się to stać ? Nieprawidłowa eksploatacja auta ? Czy może wina czegoś innego ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprawdzone i jest ok. Co teraz ? Na innym forum pisali coś o zmiennej fazie rozrządu, żeby tam szukać ? ale co i gdzie ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...