Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie oleju 1.9TDI AVG


micgan

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy,

chciałbym zasięgnąć pomocy w waszej wiedzy i doświadczeniu otóż wkońcu (wiem, że powinno to być zrobione pierwszego dnia po zakupie) zalałem Audiczkę MOTULEM X-Clean C3 5W40 z wcześniejszą płukanką LiquiMoly i zmierzyłem ciśnienie oleju, pomiar był dokonany również przed zmianą na starym oleju Mobil 1 10W40.
Wyniki pomiaru:

Mobil 1 10W40
2000 obr. ~-4,7bar
wolne obr. ~-1,6bar

MOTUL 5W40
2000 obr. ~- 3,3 bar
wolne obr. ~- 1,03 bar
 

i teraz pytanie zasadnicze - czy to dobrze, że wyniki tak spadły ?? bo ogólnie sprawa jest tego typu, że samochód mam teraz (pierwszy raz) u takiego starszego Pana, mechanika z powołania pod każdym względem jeśli chodzi o ogólną uczciwość, estetykę i dokładność pracy nie ma mu nic do zarzucenia ale temat oleju to była jedyna sporna sprawa gdzie ten Pan tłumaczył mi, że dla tych samochodów/pomp szczególnie z takim przebiegiem powinien zostać 10W40, samochód jest jeszcze u niego także nie wiem jak i czy wogóle zmieniła się "kultura" pracy silnika

teoretycznie 3,3bara przy 2000obr. to chyba dobrze bo z tego co wyczytałem wymagane są 2bary i właśnie tu chciałbym się Was drodzy forumowicze poradzić czy spadek wartości ciśnień może nam coś powiedziec o kondycji silnika ? albo o czym mogą świadczyć tak duże wartości na 10W, czy warto jest coś sprawdzić tak aby motor służył bezawaryjnie jak najdłużej.

201708251251qpq.jpg

20170825125113.jpg

20170825125122.jpg

20170825125132.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA oleju 10w  ciśnienie jest wyższe bo jak wiadomo jest gęstszy od 5w ale na obu ciśnienia

oleju są można powiedzieć dobre no i trzeba brać pod uwagę zużycie wału korbowego ,pompy oleju itd.

Moim zdaniem  dobry będzie i 5w i 10w zależy od warunków eksploatacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematow oleju jest od zarypania.

Do Ciebie dobry bedzie tak jak wlales i trzymaj sie tego.a olej jak jest rozgrzany to jeden kij czy 10 czy 5.

Mechanik starej daty moze i dobry ale do turbo powinno sie lac 5w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem, że do turbo 5W :) pytanie brzmi co może nam powiedzieć różnica ciśnień na obu olejach, pomijając turbo czy dla samochodu lepiej, że na 5W przy wolnych obrotach jest 1bar niż na 10W 1,6 bara (nie chce wchodzić w polemike jaki olej lać bo to wiadomo)?
i jak to jest ogólnie z tym ciśnieniem 2 barów bo zakładam z tego co mi się udało ustalić że jest to wartość minimalna, ile taka zdrowa jednostka powinna mieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie oleju to nie jest wartosc po ktorej stwierdzisz ze motorownia jest zdrowa.

Proponuje zajrzec jak wyglada smok czy nie jest zatkany

Tulejka na walku posrednim wyrabia sie z czasem prze co cisnienie tez jest dupowate.

Moze silnik bym nie dogrzany na 10w stad taki wynik.

Moze robiac plukanke syf przykal lekko smok.

Ja bym sie nie przejmowal.

Profi zdjal miche i wyczyscil smoka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z racji, że jestem kompletnym laikiem to chciałbym się jeszcze dowiedzieć jeśli to możliwe bez drwin ze mnie :) czy dobrze rozumiem, że jeśli smok będzie zapchany to nie będzie prawidłowego ciśnienia? bo jeśli tak to by znaczyło że tragedi narazie nie ma i byłbym skłonny do pojeżdżenia na tym świeżym oleju do następnej wymiany żeby silnik się trochę jeszcze doczyścił dzięki 5W i wtedy przeprowadziłbym operacje płukanka+zrzucenie misy i czyszczenie, chyba że wcześniej odezwie się czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt jeszcze nie zadrwil z Ciebie:wink:

Powiem tak.

Producent samochodu zaleca by przy 2tys obr cisn wynosilo conajmniej 2 bary.

Sam juz wiesz czy masz dobre czy zle.

Powinienies jeszcze zmierzyc przy 3 tys i zaraz po odp i sprawdzic jak zawor sie zachowuje ale to juz na luzie bo moim zdaniem nie masz czego szukac.

Smoka tak jak pisalem profi bym przeczyscil ale jak robilbym samemu,jak masz dawac mechaniorowi to szkoda kasy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...