Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap czy pchać kase? AFF, 1.9 TDI


nevi

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, posiadam A4 B5 99r 75km, czyli AFF. AFF jest to 1z zmulony komputerem. Mam wielki dylemat bo mam drugą audiczkę AFN porobioną na 140km i przesiadka do tego muła to wielka różnica. Nie wiem czy pchać kase w ten silnik i wymieniać wtryski, kompa żeby mieć przynajmniej te 130km czy po prostu zrobić swapa na jakiś lepsze silnik. Słyszałem różne opinie o moim silniku, np. że 75 km to nie dostawał w dupe i pewnie jest w dobrej kondycji. Zaraz wypłata więc muszę podjąć jakąś decyzje, jakie będą koszty? Czy da rade zrobić to samemu?

Edytowane przez nevi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zdrowka silnika to nie bardzo ma sie moc do tego.

Trupa mozna zrobic nawet z 1,0.

Jak cala buda zdrowa to ja bym juz poszedl w vnt.

Musisz zmienic turbo wtryski kompa uklad na podcisnienie.

Nie wiem jak z pompa ale jak jest taka sama jak w zeciorze to zostaje.

Koszta.

Turbo 500 awx moim zdaniem za ta kase warte swej ceny w porownaniu do afn.

Tymbardziej ze musisz i tak zmienic turbo albo nie ale o tym za chwile.

Wtryski 216 ok 700zl.

Komp 100.

Program ok 500zl.

Przejsciowka do awx ok 60zl uklad podc ok 100.

Wyladujesz w granicach 160km.

Albo dajesz turbo z francuza zmieniasz wtryski na 216 do tego kompa i program.

Turbo chyba z cytryny jest na wg i dmuchnie spokojnie tyle co te z afn.

Dobry znajomek mial tak u siebie i zapierdzielalo to dobrze.

Swapa na co chcialbys zrobic na pb jak tak to tylko na 2,7bt bo 1,8 T jest dobra jednostka ale tutaj nie zdzialasz nic za mala kase...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

8 minut temu, wesz82 napisał:

Co do zdrowka silnika to nie bardzo ma sie moc do tego.

Trupa mozna zrobic nawet z 1,0.

Jak cala buda zdrowa to ja bym juz poszedl w vnt.

Musisz zmienic turbo wtryski kompa uklad na podcisnienie.

Nie wiem jak z pompa ale jak jest taka sama jak w zeciorze to zostaje.

Koszta.

Turbo 500 awx moim zdaniem za ta kase warte swej ceny w porownaniu do afn.

Tymbardziej ze musisz i tak zmienic turbo albo nie ale o tym za chwile.

Wtryski 216 ok 700zl.

Komp 100.

Program ok 500zl.

Przejsciowka do awx ok 60zl uklad podc ok 100.

Wyladujesz w granicach 160km.

Albo dajesz turbo z francuza zmieniasz wtryski na 216 do tego kompa i program.

Turbo chyba z cytryny jest na wg i dmuchnie spokojnie tyle co te z afn.

Dobry znajomek mial tak u siebie i zapierdzielalo to dobrze.

Swapa na co chcialbys zrobic na pb jak tak to tylko na 2,7bt bo 1,8 T jest dobra jednostka ale tutaj nie zdzialasz nic za mala kase...

 

 

Jedyna normalna odpowiedź od dłuższego czasu a meczę się w tym temacie od dłuższego czasu. Audi ma nastukane 300km przebiegu, 3 właściciel. Pali ze strzała na zimnym i gorącym, nie ma wycieków, silnik czysty aż jestem zdzwiony. Nie dymi, no może puści chmurke przy 4,5 tys. Jedyne co, to gdzieś jest nieszczelność od turbiny i zamiast takiego "sss" robi takie "szzyyy" więc nie ma takiego doładowania ani mocy. Więc nie wiem czy to może też znaczyć o kondycji silnika. Jeśli jest tak jak mówisz, to bardzo mnie to cieszy. AWX wejdzie na spokojnie do tego silnika? Gdzieś czytałem, że ktoś miał problemy. W jednej wypłacie sie nie wyrobie ale teraz planuje zmienić wtryski/kompa i bedzie te 120km a potem turbo. 

 

PS. Pytanko, masz może jakieś dojścia żeby kupić te części? Gdzie szukać? Allegro, olx?

Edytowane przez nevi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alle olx i tutaj szukaj.

Jak rożni sie tylko kompem to wejdzie bez problemu.

Kolega z wg robił vnt zapytam o koszta mniej więcej,no chyba ze trafi na to to sam zapewne napisze od siebie.

Polecam kol z awx poczytaj o tym dokładnie.

W czym byl problem by zamontować awx do afn???

Przejściówka i wsio pasi jak należy.

Jak bys chciał to mam przejściówkę.

Jak umiesz zmienić koło w samochodzie to z prawie wszystkim sobie poradzisz sam,powoli dasz rady.

Problemem może byc wyjecie wtrysków ale jakby co mogę pożyczyć przyrząd do tego potrzebny.

 

Edytowane przez wesz82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wesz82 napisał:

Alle olx i tutaj szukaj.

Jak rożni sie tylko kompem to wejdzie bez problemu.

Kolega z wg robił vnt zapytam o koszta mniej więcej,no chyba ze trafi na to to sam zapewne napisze od siebie.

Polecam kol z awx poczytaj o tym dokładnie.

W czym byl problem by zamontować awx do afn???

Przejściówka i wsio pasi jak należy.

Jak bys chciał to mam przejściówkę.

Jak umiesz zmienić koło w samochodzie to z prawie wszystkim sobie poradzisz sam,powoli dasz rady.

Problemem może byc wyjecie wtrysków ale jakby co mogę pożyczyć przyrząd do tego potrzebny.

 

Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś ale to jest silnik AFF a nie AFN. AFF czyli zmulony przez komputer 1z/AHU. Zmodernizować chce tą AFF. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli różni sie tylko tym ze ma kaganiec na kompie to nic to nie zmienia.

1z to tez afn ale z innymi wtryskami turbo i pompa bo tam chyba siedzi tłok 9mm ale tego nei jestem pewny.

Konstrukcja jest ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, zaczne temat tutaj bo nie ma sensu tworzyc nowego. Jestem już umówiony z mechanikiem, na pierwszy rzut oka stwierdził że silnik to 1z. Jednak doradził mi, aby założyć jakieś inne wtryski niż 0.216 bo stwierdził, że będę zostawiał za sobą chmure. Wsponiał, że lepiej włożyc jakieś 0.516 (nie wiem czy takie są, prawdopodobnie się przesłyszałem ale mówił, że od AFN'a). Dodatkowo powiedział, że zmiana na turbo jest nie opłacalna bo sterownik drogo wyjdzie. Rzucił pomysł, żeby zregenerować tą co mam a wsadzić jakiś hybrydowy środek? Wirnik? Czy coś takiego. Co o tym myslicie?

Edytowane przez nevi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak.

Skoro piszesz ze ten aff rozni sie kompem to na widok laika bedzie to zecior.

Wtryski.

Taniej wyjdzie kupic z afn bodajrze 205 ale primo malo kto je sprzedaje nowe tj masz uzywki gdzie po latach cisnienia ida w dol...

Jak masz dac np 300 za wtryski z afn to juz lepiej dolozyc i dac 216.

Dym bedzie i na tych i na tych z afn puki nie zrobisz programu pod to.

Co do zmiany na vnt bo tak dziala turbo np z afn awx to nie ma tragedii ale tu masz turbo co nie zamuli sie spalinami i nie bedzie cielo sie vnt poczytaj troche o tym.

Poprostu musisz jezdzic troche agresywniej i czasem dziada przegonic na trasie.

Jak jezdzisz jak wiesiek w tico to nie ma sensu zmieniac na vnt i zostaw sobie wg.

Pisalem Ci juz wczesniej ze masz dwie opcje.

Dopasuj to do stylu jazdy i zdecyduj sam jakie turbo bedzie lepsze.

Z tym zacinaniem vnt to nie ma tragedii.

Koszta nie wiem  czy pisalem ale turbo z francuza tez za darmo nie dostaniesz zas te z awx za 500 juz znajdziesz.

Zadzwonie do mojego kolesia i dowiem sie jak z kosztami bo on stal przsz takim wyborem ale aby isc powyzej chyba 170 trzeba juz dac vnt niestety.

Co do hybrydy to nie wiem jak spisuje sie ona w wg cos koles wspominal a ziomku tu z forum co robi takie cus.popytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię przycisnąć i to często. Skoro tak, to daje 216 ale pod to trzeba robić program? Jak się za to zabrać i za ile? Co do turbo, trzeba ogarnąć sterownik, tak samo ile to może kosztować? A jakieś inne drobne korekty? Zaślepienie EGR? Mam większe plany, pojazd do poprawek lakierniczych ale narazie chce się zająć silnikiem. Mogę wydawać około 1000 miesięcznie na jakieś dodatki. W planach mam jeszcze ic żeby dac w zderzak jakieś większe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak.

Co do wg to odpusc sobie hybryde.

Turbo pasuje z citroena csary czy jakos tam z wersji 90 konnej.

Ale trza je wstawic w kol wyd od vp.

Styka do ok 170 koni.turbo te wstaje pozniej a jezeli turbo z afn awx.

Jakbys sie zdecydowal to koles ma takie turbo.

 

 

Do zmiany na vnt potrzebny jest zaworek sterowania tzw n75.

Koszt ok 100zl.

Gruszka tzw kumulator cisnien wraz z rurkami itp mysle ze 50 mozna za to dac ale liczmy 100.

Turbo  np z awx juz napisalem.

Komp i teraz pytanie ilu bitowy masz???

Masz czujnik doladowania na plastikowej rurze z ic do kol???

Jak tak to nie trzeba jak masz w kompie to trzeba by ale to koszt chyba ok 100zl bo i tak musisz pod to napisac program to wtedy by zrobil to za 1 razem.

Program to roznie biora od 500 do 1,5 tys zalezy na kogo trafisz.

Ja polecam goscia z mojego podpisu.duzo ludzi juz dalo mu swoje graty do roboty i sa happy a cenowo nie jest zle...

Co do egr to jak najbardzej aut araz wszystkie wezyki z nim zwiazane.

Co do ic to mowisz o fmic.tak warto zwlaszcza latem jest mniej w dolocie co idzie z moca mniejsza temp spalania.

Jakby co tez moge z tym pomoc bo robilem taki u siebie i wyszlo tanio.

Max 3 mce i zbudujesz juz cos co bedzie jezdzilo a nie kulalo na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, więc o projekciku będę dawał znać tutaj.  Bardzo wielkie dzięki za pomoc wesz bo wykorzystałem twoje informacje i bardzo mi pomogło. Samochód od wczoraj stoi u speca, takiego mojego ziomeczka i będą w nim zmieniane wtryski na 216, robiony program, będę uszczelniał turbo bo gdzieś jest nieszczelność, zaślepiał EGR. 

 

W następnym miesiącu daje nowy ic od fmic, możecie jakiś polecić, najlepiej tak do około 500 zł ale jak trza dać więcej to dam. Fajnie by było jakby był z żółtymi rurami bo wymieniam zderzak i obklejam żółtą taśmą halogeny więc będzie pasować.

 

A już finalnie dam turbo od AWX'a i musze poszukać kogoś, kto mi zrobi pod to program. O wszystkich modach dam znać, bo szukaniem informacji do AFF miałem z lekka problem więc komuś może sie przyda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to zółte rury zbyt nie beda pasowały tylko do halogenów.

Popatrz u Piotrka w watku tj Kowi on wrzucił dobry fmic i nawet halogen zostaje ja mam od a5 ale niestety halogeny juz nie wejda..

Fmic to jedno ale jeszcze rury do niego to druga sprawa,staraj sie dawac jak najmniej łaczników silikonowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, z własnego "doświadczenia" wiem jak trudno znaleźć konkretnych informacji o AFF i jego modernizacji. Swoją przygodę opisze  w dosyć "amatorskim stylu" i przekaże to co powiedział mi kolega spec od diesli.

 

Jakiś tydzień temu po rozmowach z koleżką wyżej, który udzielił mi dosyć ważnych informacji odstawiłem swoją furmankę do koleżki, który zajmuje się dieslami. W planach było zmienić wtryski i zrobić program, napaliłem się na 216. Podobno po założeniu 216 tak kopcił, że nie było widać za nim nic więc zmienił je na wtryski od AEL'a 170km, czyli to są chyba 210 w serii i ani nie dymi a leci dobrze. 

Oczytałem się wiele opinii i większość z nich twierdząco przystawała że AFF to 1z, a tak konkretnie jest to silnik AHU z 16bitowym kompem. Po wymianie wtrysków mechanior zadzwonił i powiedział, że lepiej dać jeszcze turbo za jednym podejściem. Podjechałem do takiego auto komisu, złomiarza który ma w ciul części do niemców, na pułce leżało może z 10 turbinek do AWX'a wiec miałem w czym wybierać, wyrwałem ja za 400 zł, rzekomo nie ma żadnych luzów i wyglądała ładnie, był tylko na niej naciek od EGR'a. Wyciągnięta od Passata, przebieg 100tys mil. Do turbinki trzeba dokupić kolektor WYDECHOWY, a ja przez przypadek wziąłem ssący ale cóż, jestem mało kumaty. Do tego trzeba było jeszcze spływ oleju i przejściówkę. Auto stoi już tydzień u mechanika, dziś dostałem telefon że jest problem z wydechem, bo katalizator w 90 różni się od tego w 110 - położeniem. Nie miałem skąd ogarnąć już takich części, a bez samochodu trudno wytrzymać więc kumpel wyciął kata i miał to jakoś poskładać w całość. Tyle z tego, do tego dochodzi program w nastepnym miesiącu na 135koni, bo ziomek na więcej nie robi dla bezpiecznego silnika.  W dalszych planach intercooler fmic w zderzak. Jak odbiorę samochód to zrobię zdjęcia. 

- wtryski - 210 od AEL'a, 170km - 400zł
- komp od AFN'a, zmienna geometria działa - 200zł
- turbo AWX - 400zł
- kolektor wydechowy, downpipe (taka rurka od turbo), spływ oleju - 100zł

 

Edytowane przez nevi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem samochód, wszystko za***iście. Tylko zaczęło mi cieknąć z pompy paliwa, możliwe że to przez dawkę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebnie bawiles sie w tak male wtryski.

Albo masz od alh albo ale albo agr tych co podales ni ma.

Masz wtryski z 90 i tyle dales 400a za 700 mialbys nowki wzm z ustawionym cisnieniem.

 

Dales turbo od awx to teraz paliwa mu brakuje i szkoda bo zamiast tych 135 bezpiecznie byloby 150 alw co kto woli.

Ktoredy cieknke pompa????

Dawla nic nie zmienia no chyba ze ktos  tykal cisnienie pompy to wtedy mogl dac za duze i mamy wycieki.kolektor od awx zostaw sobie tj kup przejsciowke i zmontuj bedzie mial wiecej tlenu.

Acha czepie sie ale skad wiesz ze masz tyle koni?????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, z pompy wtryskowej już nie cieknie, winowajcą była prawdopodobnie górna pokrywka i uszczelka. Co do wytrysków to zaszła pomyłka, to są wtryski od 160 albo 170 konnego LT'ka z VW. Programu jeszcze nie robiłem więc na tą chwile jest 110km, program dopiero za miesiąc i zrobię pewnie te 150 kuca ale teraz idzie nieźle. Tylko troche się boje, bo mnie straszyli, że do 130 jest bezpiecznie a ja lubie mu deptać. 

Edytowane przez nevi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznie to jest do 200 koni jak dobrze napisany program ( polecam kolege ciahciah ) a niebezpiecznie jest jezdzic na niesprawdzonych wtryskach i zmianach mechanicznych bez programu bo moc mniejsza ale dawni nie dograne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...