Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 '99 1.8 automat walka z licznikiem.


piter2607

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Zeszłej zimy, podczas odpalania auta z kabli umarły mi zegary (VDO 8D0920900), jako że auto było pilnie potrzebne do jazdy, zrobiłem (raczej kolega kasowarką zrobił) immo off, i siu. I tutaj zaczyna się moja walka, kupiłem licznik o tym samym oznaczeniu, też VDO, wpinam kostki, odpalam auto i niby wszystko ok, dopóki nie zmniejszyłem jasności podświetlenia. Auto zaczyna szarpać, nie chce reagować na gaz, śmierdzi siarką. Pomyślałem więc, że kupiłem jakiś uszkodzony licznik. Trafiła mi się manetka od passata b5 ze sterowaniem fisem, więc kolejne zegary kupiłem oznaczeniu 8D0920932 też VDO.  Dołożyłem wiązkę, przełożyłem "patyk" w manetce i wszystko gra do momentu odpalenia auta. Znowu to samo po ściemnieniu podświetlenia. Dodam, że miga też podświetlenie przycisków na desce, radio nie ma podświetlenia przycisków, nie mogę się z licznikiem ani z ECU połączyć vcdsem, ogólnie jaja. Podpowiedzcie o co może chodzić. 

P.S. Liczniki Jaegera z a4 b5 2000 2.5tdi tiptronic nie powodują takich objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś masz sknocone w instalacji. Sam licznik nie będzie powodował braku reakcji na gaz itd. jedynie może powodować miganie podświetlenia konsoli.

Skupił bym się raczej na sprawdzeniu masy itp.

Załącz immo, ustaw kodowanie i zaadaptuj tak jak się należy 

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę połączyć się z zegarami w aucie. Kombinować na stole?

Właśnie połączyłem się z licznikiem na stole (full fis). No i kodowanie wygląda w porządku. Niestety ze swoim (spalonym) nie mogę się połączyć. Hm jakiś pomysł jak sprawdzić linię K czy ma przejście w aucie? Może poszło napięcie po K i dlatego takie jaja się dzieją. Dodam, że ECU też mam zmieniony, bo mój krzyczał błąd ROM

 

Film z objawami:

 

I kolejne szukanie po omacku. Co może być, że kiedy otwieram drzwi (wszystkie oprócz kierowcy) to jest ok?

 

Edytowane przez piter2607
aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem dzisiaj, że ktoś już coś dłubał za zegarami, mianowicie:
 

Niebieska kostka piny 7, 9, 24, 28
Zielona 5, 28

mają naciągniętą rurkę termokurczliwą pod tym peszlem, więc pewnie były cięte. Z pinologii wynika, że w niebieskiej pocięto wszystkie masy (7,9,24) i sygnał prędkościomierza (28), a w zielonej linie K (5) i W (28).  Z tego co pamiętam, to za mojej kadencji nikt tam łapek nie pchał, więc poprzedni właściciel miał problem z IMMO? Przecięte linie K i W mogą o tym świadczyć. Sprawdziłem napięcia w OBD2 w aucie

pin 4- GND (jest przejsćie do masy-symbol diody na mierniku)

piny 16 ,13- +13,8V na odpalonym aucie

pin 7- +12V na odpalonym aucie

Dziwne jest to, że na zegarach jaegera (8d0 920 900R) auto zachowuje się normalnie, natomiast na VDO (8d0 920 900B, oraz 8d0 920 932) dzieją się właśnie te dziwne akcje.

Kiedy otwieram któreś drzwi oprócz drzwi kierowcy temperatura wydaje się być prawidłowa, jutro zobaczymy czy połączę się z ECU i licznikiem przy otwartych drzwiach. 

I zostaje jeszcze kontrolka rezerwy (wskaźnik paliwa).

Zegary VDO na stole pracują idealnie, wskaźniki idą ślicznie do końca itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...