Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Znika napięcie na kostce pompy paliwa po podłączeniu do pompy


crossu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

AUDI A4 B5 SEDAN 1.8 ADR PB + LPG 

 

Geneza zdarzenia:

Wszystko było w jak największym porządku, w sobotę rano pokonałem trasę ok. 90km, auto zostawiłem na parkingu uczelni o godz. 8, koło godziny 11 też przeparkowałem się w inne miejsce, zero problemów. Kolejnym razem (godz. 14), wsiadłem do samochodu, auto odpaliło bez najmniejszych problemów, JEDNAK po 7 sekundach zgasło. Próbowałem kilkakrotnie odpalić ponownie ale bezskutecznie, stan ten utrzymywał się do poniedziałku, gdy chcąc sprawdzić czy odzywa się pompa samochód odpalił bez najmniejszych problemów, zrobiłem małą trasę wszystko było ok. Wieczorem tego dnia znowu sytuacja się powtórzyła, tym razem obroty zaczęły falować -> zgasł -> kręcił, ale nie odpalał. 

 

Opis problemu:

Po dokładnym obejrzeniu sprawy okazało się, że pompa nie daje paliwa, jednak:

1. Pompa po podłączeniu na krótko prosto z akumulatora (podpiąłem się pod + poprawdzony pod wzmacniacz, masa została z kostki) działa normalnie.

2. Podczas kręcenia rozrusznikiem pojawia się napięcie na kostce (ok. 11V+)

3. Gdy podłącze kostkę do pompy napięcie momentalnie spada do 0V. 

4. Bezpiecznik nr 28 /sprawny/

5. Przekaźnik nr 208 /reaguje na zapłony w stacyjce (porusza się mechanizm, ale czy jest w 100% sprawny nie sprawdzałem)/

 

Pytanie:

A więc wie ktoś może dlaczego kostka traci napięcie po podłączeniu do pompy?

 

Czekam na Wasze pomysły,  z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj podłączyć + z kostki o pompy a masę bezpośrednio z nadwozia. Skoro na + jest ok to może gubi gdzieś mase

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ecobuda napisał:

Spróbuj podłączyć + z kostki o pompy a masę bezpośrednio z nadwozia. Skoro na + jest ok to może gubi gdzieś mase
 

Tylko jak podłączałem na krótko to specjalnie wziąłem tylko + ze wzmacniacza, masa była z kostki i wszystko chodziło jak powinno. 

 

Edytowane przez crossu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zadtąp przekaźnik mostkiem z drutu, jak pompą będzie chodzić to przekaźnik do wymiany

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które piny połączyć?

@update

Pod obciążeniem zwykłej żarówki też traci napięcie. Połączyłem + prosto z bezpiecznika i wszystko chodzi. Wygląda więc że wina leży w przewodzie bezpiecznik -> pompa

Edytowane przez crossu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po drodze jest jeszcze chyba przekaźnik. Sprawdź to.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ecobuda napisał:

A po drodze jest jeszcze chyba przekaźnik. Sprawdź to.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

Ze schematu który znazłem w internecie od bezpiecznika leci prosto od pompy, podłączyłem nowy przewód. Na razie wszystko jest ok, pompa działa, samochód odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na mój gust, gdzieś masz przerwę w zasilaniu (przerwany przewód) nie jest to łatwe do namierzenia. Musisz jechać po kablu od pompy do przekaźnika

Edytowane przez GOLI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...