Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 AEB po programie szarpie na gazie


zax99

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Pojeździłem zadowolony trochę moją A4Q i zapragnąłem mieć trochę więcej mocy. Zrobiłem program, wyszło 178 koni, 253 Nm.

Ponieważ instalacja gazowa była już w aucie, zmieniłem jakiś czas temu wtryskiwacze z Han na Baracudy.

Po programie przy wciśnięciu ponad połowy gazu przerywał, szarpał, poprosiłem o wymianę przewodu na 8mkę, reduktor do 250 koni.

Problem polega na tym, że:

- na gazie przy wciśnięciu gazu ponad połowę powiedzmy od 3000 obrotów auto zamula, szarpie, im wyższe obroty tym mocniej szarpie. Za to po przekroczeniu magicznych 5000 obrotów po wciśnięciu 100% gazu auto idzie jak wściekłe

- na benzynie jest ok. Ale wg wskazań FISa pali 20L / 100 km przy normalnej jeździe po mieście. Moment faktycznie dostępny jest z samego dołu, auto rusza jak ośka, nie jak quattro ;)

Sondę zmieniłem (uniwersalna, na 4 wtyczki). Świece Beru zmieniane na początku roku, cewki z 2 lata temu na Beru.

Dodatkowo w załączniku przesyłam wykres z lambdy... Zachowuje się dość dziwnie.

Co proponujecie sprawdzić?

Pozdrawiam,

Kamil

lambda.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej mocy i to jeszcze w quattro nie musiałeś wymieniać reduktora na mocniejszy żeby auto normalnie jeździło.

Jeżeli Hany były zielone/gold to też nie musiałeś ich zmieniać, bo barracudy zachowują się prawie identycznie.

Kup kabel za 30zł do LPG, ściągnij program i wrzuć ustawienia map/mnożnika z lpg.

Na 100% instalacja jest niewyregulowana.

I daj sobie spokój z wymianą części bez podstawowej diagnozy.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To magiczne przekroczenie 5000 obrotów i zanik problemów, wynika z tego że sterownik gazu przełącza silnik na benzynę, ponieważ jest tak ustawiony lub "widzi", że nie wyrabia i przełącza na benzynę.

Kolega Emejcz ma racje, kup kabel do LPG, ze złączem pod swój sterownik i wtedy będzie możliwość wyregulowania tego. Jeśli nie chce Ci się bawić z ręczną regulacją to oddaj auto do jakiegoś ogarniętego gazownika, tylko że to już będzie wywalanie kasy, którą możesz zaoszczędzić robiąc to sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...