Jump to content
IGNORED

Oryginalne radio a info na FISie.


Recommended Posts

Posted

Siemano, tak się ostatnio zastanawiałem. Od jakiegoś dłuższego czasu mam ori radio Concert I, auto z fabryki wyjechało z ori fisem.
I nurtuje mnie pytanie skoro posiadam ori radio to czemu nie wyświetlają mi się na FISie informacje? Tak jakby radio nie było połączone z licznikiem.
Ktoś rozkminiał oco chodzi? :co:

Posted
9 minut temu, Brzeziak napisał:

Siemano, tak się ostatnio zastanawiałem. Od jakiegoś dłuższego czasu mam ori radio Concert I, auto z fabryki wyjechało z ori fisem.
I nurtuje mnie pytanie skoro posiadam ori radio to czemu nie wyświetlają mi się na FISie informacje? Tak jakby radio nie było połączone z licznikiem.
Ktoś rozkminiał oco chodzi? :co:

A może posiadasz "oriradio" ale nie posiadasz już "orilicznika"? albo ktoś babola w kodowaniu postawił przy jakichś zabawach/kombinacjach.

Posted

Licznik to VDO więc raczej to nie jego wina. Co do kodowania to może faktycznie ktoś tam coś mieszał, tego nie mogę wykluczyć. Wiem na pewno że jak montowałem Concerta to w kostce była wypięta linia K. Musiałbym sprawdzić czy idzie to jakoś zakodować.
Ma może ktoś jakąś rozpiskę?

Posted

Ktoś coś na ten temat podpowie? Jeśli nie pójdzie tego zakodować to będę się wpinał przewodami w instalacje.

Posted

Tu masz rozpiskę dla Symphony II, sprawdź , może się pokrywa większość (tak sądzę):

Po wyreżaniu pełnego komputera pokładowego :cool1: brakowało mi tylko informacji z Radia wyświetlanego w górnej części FIS'a. :no: Wymieniłem radio na Symphony II + can adapter wiec nadarzyła się okazja do tego moda. :naughty:

Licznik przedliftowy (brak numeracji manualnego zegarka)
Radio Symphony II + CAN adapter z funkcją FIS (200zł)

Potrzebne nam będą 3 kabelki (50 cm powinno wystarczyć). Od strony licznika wpinamy się w czerwoną kostkę od FIS (20pin). Poniżej rozpiska w które piny się wpiąć.
connector, 20-pin
1 -Consumption signal
2 -not used
3 -not used
4 -not used
5 -Ambient temperature
6 -Gear indicator
7 -not used
8 -not used
9 -Coolant level
10 -Hydraulic system pressure
11 -On-board computer - Reset
12 -Radio/telephone - Clock
13 -Radio/telephone - Data

14 -On-board computer, left
15 -Radio/telephone - Enable
16 -Tail lights/dipped beams
17 -Glow plug relay
18 -On-board computer, right
19 -Brake light
20 -not used

Kabelki przeciągamy za konsolą do kieszeni radia. Tam podłączamy je albo bezpośrednio do radia jeśli jest to radio bez CAN albo do adaptera jeśli takowy posiadamy :gwizdanie:

Radio (mini ISO zielona) Licznik (kostka 20 PIN czerwona)

pin pin
8. Clock 12 -Radio/telephone - Clock
9. Data 13 -Radio/telephone - Data
10. ENA 15 -Radio/telephone - Enable

Fajna stronka z rozpiskami poszczególnych radioodtwarzaczy :good:
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isooem.htm

Do radia bądź CAN adaptera wpinamy się taką kostką (zdjęcie)
Jeśli chodzi o sprawy manualne to wszystko :good: Uruchamiamy samochód, włączamy radio i cieszymy się RDS'em na FIS :naughty:

Jeżeli jednak komuś nie zadziała, trzeba podpiąć VAG i zmienić kodowanie:
17-Instruments > 7-recode > xx1xx


Pozdrawiam :hi:

Posted
W dniu 2.11.2017 o 21:28, Decybell napisał:

Tu masz rozpiskę dla Symphony II, sprawdź , może się pokrywa większość (tak sądzę):

Po wyreżaniu pełnego komputera pokładowego :cool1: brakowało mi tylko informacji z Radia wyświetlanego w górnej części FIS'a. :no: Wymieniłem radio na Symphony II + can adapter wiec nadarzyła się okazja do tego moda. :naughty:

Licznik przedliftowy (brak numeracji manualnego zegarka)
Radio Symphony II + CAN adapter z funkcją FIS (200zł)

Potrzebne nam będą 3 kabelki (50 cm powinno wystarczyć). Od strony licznika wpinamy się w czerwoną kostkę od FIS (20pin). Poniżej rozpiska w które piny się wpiąć.
connector, 20-pin
1 -Consumption signal
2 -not used
3 -not used
4 -not used
5 -Ambient temperature
6 -Gear indicator
7 -not used
8 -not used
9 -Coolant level
10 -Hydraulic system pressure
11 -On-board computer - Reset
12 -Radio/telephone - Clock
13 -Radio/telephone - Data

14 -On-board computer, left
15 -Radio/telephone - Enable
16 -Tail lights/dipped beams
17 -Glow plug relay
18 -On-board computer, right
19 -Brake light
20 -not used

Kabelki przeciągamy za konsolą do kieszeni radia. Tam podłączamy je albo bezpośrednio do radia jeśli jest to radio bez CAN albo do adaptera jeśli takowy posiadamy :gwizdanie:

Radio (mini ISO zielona) Licznik (kostka 20 PIN czerwona)

pin pin
8. Clock 12 -Radio/telephone - Clock
9. Data 13 -Radio/telephone - Data
10. ENA 15 -Radio/telephone - Enable

Fajna stronka z rozpiskami poszczególnych radioodtwarzaczy :good:
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isooem.htm

Do radia bądź CAN adaptera wpinamy się taką kostką (zdjęcie)
Jeśli chodzi o sprawy manualne to wszystko :good: Uruchamiamy samochód, włączamy radio i cieszymy się RDS'em na FIS :naughty:

Jeżeli jednak komuś nie zadziała, trzeba podpiąć VAG i zmienić kodowanie:
17-Instruments > 7-recode > xx1xx


Pozdrawiam :hi:

Mam właśnie taką rozpiskę pod b5, ale dzięki za chęci i pomoc:drinks:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...