rohace Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 Witam Posiadam Audi a4 b5 1.9 TDI AHU 1996 rocznik. 320tys Auto posiadam 4 lata i padła mi kolejna trzecia już kasta (fabryczna + 2 kupione używki). link- Poprzednia skrzynia z wrzesnia 2016. Na początku CZASEM calkowicie blokowało bieg trzeci tak ze nie mogłem go wrzucic (czuc bylo opór, odbijanie). mechanik stwierdził ze to moga być poduchy ponieważ jedna przy silniku i druga przy skrzyni były uszkodzone. Umowilem sie z nim za kilka dni na wymiane. jadac na wymiane trojka raz wchodzila raz nie jednak gdy wchodzila zacząłem czuć zgrzyt w koncowej fazie jego wrzucania. PO wymiane poduch bieg juz sie nie blokowal jednak zgrzyt pozostał. Zgrzyt ten nie stawia oporu przy wrzucaniu jednak jest nie przyjemny. znacznie rzadziej sie pojawia gdy wrzucalam bieg z nizszych obrotow i wolniej tzn. mam 2gi bieg- daje gazu- wciskam sprzeglo - czekam az obroty spadna-luz-i 3ci bieg wowczas zgrzyt nie wystapuje lub jest lagodniejszy. Dzieje sie tak tylko na 3cim biegu. Dzwonilem do kilku specjalistow od regeneracji skrzyń jednak znajduja sie oni daleko od mojego miejsca zamieszkania a poza tym nie regeneruja juz tych skrzyn gdyz sie nie oplacaa. Opisalem im objawy. *jeden stwierdzil ze to synchronizator i moge na tym jezdzic poki calkiem nie siadzie i starac sie by nie zgrzytal ( nie przeciągac na 2 itp ) * kolejny stwierdził, że to wada fabryczna tych skrzyn i za tak czeste uszkadzanie skrzyn odpowiedzialne jest sprzeglo( najprawopodobniej jeszcze fabryczne jednak nie zauwazam by sie slizgalo itp) ktore musze wymienic wraz z kasta oraz że lepiej to zrobic gdyz calkowicie moze zablokowac auto i stanę. Naprawde już nie wiem jak to mozliwe i co jest tego przyczyna. W internecie znalalem kilka przypadkow tak czestego siadania skrzyn jednak nikt nie potrafi odpowiedziec dlaczego tak jest. Może ktos wie ? i co mam dalej robic bo kazdy mechanik mowi ze to nie jest normalne by w takim aucie tak padaly kasty....
JawoR36 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 Jeździj póki nie padnie, a jak padnie kup skrzynie z lifta + półosie
rohace Opublikowano 16 Listopada 2017 Autor Opublikowano 16 Listopada 2017 21 godzin temu, JawoR36 napisał: Jeździj póki nie padnie, a jak padnie kup skrzynie z lifta + półosie z jakich wersji pasują skrzynie do mojego ? wszystkie z audi b5 90KM/110KM nawet poliftowek ?
rohace Opublikowano 16 Listopada 2017 Autor Opublikowano 16 Listopada 2017 Dzis nie moglem wrzucic 1 oraz 2. Ruszylem normalnie z 1 potem nie moglem wrzucic 2 dopiero bieg 3ci wszedl dziwnie lekko. na nastepnym skrzyrzowaniu wszystko bylo po staremu 1 i 2 normalnie trojka z lekkim zgrzytem. Kontynujac jazde zauwazylem ze zgrzyt nie wystepuje lub jest lagodny mozna wnioskowac ze na zimnym silniku lub to poprostu przypadek.
rohace Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2017 Auto wciaż stoi czasem wyskocze nim czasem w jakies krótsze trasy Czy Można jezdzic na uszkodzonym synchronizatorze? Jak długo, czym to grozi ?
JawoR36 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Opublikowano 6 Grudnia 2017 15 godzin temu, rohace napisał: Auto wciaż stoi czasem wyskocze nim czasem w jakies krótsze trasy Czy Można jezdzic na uszkodzonym synchronizatorze? Jak długo, czym to grozi ? W T4 jezdzilem ponad dwa lata.
rohace Opublikowano 6 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2017 Gdzieś na forum wyczytałem, że to wada fabryczna tych aut i trzeba włożyć "mocniejsze" sprzęgło. Co to znaczy mocniejsze sprzęgło? chodzi o grubośc tarczy, marke ? Rozumie ktoś o co mogło chodzić ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się