Skocz do zawartości

rohace

Pasjonat
  • Postów

    69
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O rohace

Informacje

  • Imię
    Aleksander
  • Miasto
    Brodnica

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

912 wyświetleń profilu

Osiągnięcia rohace

1

Reputacja

  1. Witam A4 B7 BFB 163KM 3 komplety tarcz i ciągle biją im więcej km tym bardziej aż w końcu nie nadają się do jeżdżenia bo walą przy 60km/h . dziś założony 3 komplet jest lepiej jak zawsze na początku ale z każdym km będzie coraz gorzej. Dodatkowo odczuwalne są delikatne drgania podczas jazdy lub/i przyspieszania no i wiadomo podczas hamowania na razie wszystkie wymienione drgania/bicia są odczuwalne od 140 do 100km/h ale tak było przy każdym nowym komplecie. Wszystko zaczęło się ( jak dobrze pamiętam) od zmiany hamulców z 312 na 320 na razie tylko przód tył został ori. Co zrobiłem: -zużyłem już 2 komplety ( trzeci siedzi założony ale go zdejmę żeby nie rozwalić kolejnych) - wyważenie felg Planuję zrobić jeszcze zbieżność Może ona mieć wpływ ? Uprzedzając pytanie mierzenia piast - w okolicy nie ma żadnego mechanika, który uważa to za sensowne stąd pytanie czy jest jakiś w okolicy Brodnicy, Żuromina co by to zrobił? Kolejne kroki jakie chce podziałać to: - oczywiście znaleźć mechanika do piast, ale czy są jeszcze jakieś inne przyczyny które mogę zrobić zanim go znajdę bo może nigdy nie znajdę - założyć stare hamulce jednak leżą one rok i cholera wie czy się nadają bez regeneracji nie wspominając ze mam już dość ciągłego zwalania zacisków i wymiany tarcz a gdzie tu spowrotem zaciski... Wiele osób twierdzi ze to wina zacisków ale co do tego mogą mieć zaciski, jeżeli nic nie obciera? itp.?
  2. Witam od jakich modeli i wersji silnikowych pasuje jarzmo tył do Audi a4 b5 1.9 Tdi 1996 rok - tarcza 245 od Poliftowego 245 też pasują ?
  3. a 16 et 42 podejdzie? z 2.0 TDI B7 dokladnie taka: Felgi stalowe 16" 5x112 et42 AUDI VW SKODA SEAT Lubicz Górny • OLX.pl WWW.OLX.PL 200 zł: 200 zł: felgi stalowe 7Jx16" 5x112 et42 piasta 57.1mm Felgi sprawdzone proste w ładnym stanie Cena za 4szt możliwa wysyłka
  4. Witam planuje swap hamulców 320/288 Czy ta felga i stalówka podejdzie? Alufelga: R18 225/40 ET 35 R216 18X8JJ Stalówka: R16 205/55 ET 50
  5. Siemka Również jestem po montażu prawego IC w B7 1.8T. Użyłem zestaw z 2.0 TFSI B7. Wzorowałem się na poście użytkownika cysiek18 z 11 strony tematu (5 maj 2018) oraz poprawce z 7 maja 2021. *!!!Dodaję, że jestem laikiem ale chciałem się podzielić z wami moim projektem. Graty: 1) AUDI A4 B7 2.0 TFSI PRAWY INTERCOOLER (8E0145806M) 2) WĄŻ IC RURA AUDI A4 B7 2.0 T TFSI (8E0145708M) 3) AUDI A4 B7 2.0 TFSI UCHWYT IC PRAWY (059145814B) 4) AUDI A4 B7 2.0 TFSI KIEROWNICA POWIETRZA a)zderzak zwykły - (8E0117336J) b) zderzak Sline - (8E0117336N) 5) Kolanko Silikonowe 90st (lepsze z mniejszym kątem np 80st ale takiego chyba nie da się dostać) 54mm ja dałem 56mm. 6) wyspawany pod wymiar trójnik ( mogę polecić spawacza który mi zrobił szybko i dobrze) 7) AUDI A4 B7 2.0TFSI WĄŻ PRZEWÓD RURA IC-TURBO (8E0145790G) 8) zaslepka SAI gotowa lub samozrobiona 9) zakrętka od pepsi i tasma izolacyjna Schemat jak to wygląda w 2.0tfsi: Schemat 2.0 SAI: SAI podzieliłem na 2 etapy 1) od kombi zaworu do metalowej rurki wzdłuż silnika 2)od tej metalowej rurki do pompy i z pompy do filtra W moim przypadku zacząłem od du... strony i zacząłem demontować SAI od dołu (od pompy) a najgorsze tj. kombi zawór zostawiłem na koniec. Podejście do niego jest masakryczne i łatwo obrobić łeb. Potrzebny dobry nieobrobiony klucz(imbus L rozmiar 5 jak dobrze pamiętam)+ dokładne układanie klucza w śrubę + "chińskie" sprawne rączki i pójdzie. *z początku użyłem zmęczonego klucza i lekko obrobiłem łeb, użyłem nowego i srube udało się jeszcze wykręcić. Aby dostać się do kombi zaworu musiałem rozpiąć wtyczki z cewek i przełożyć wiązkę gdzies na bok by nie przeszkadzała a następnie zdemontować odmę tak by był dostęp do kombizaworu - nie rozpinałem wszystkich rurek tylko tak by móc przełożyć odmę na bok. Gdy mamy dostęp proponuję włożyć dłoń za silnik i wybadać "teren" starając się zlokalizować 3 interesujące nas sruby wchodzące w blok mocujące kombizawór do silnika. Bierzemy imbus L i staramy się je wykręcić dobrze lokując klucz w srubie i obierając kierunek ODKRĘCANIA! . Trzymają dosć mocno aż potrafi ten delikatny klucz odginać ale jak pusci to albo obje..scie łeb albo po prostu pusciła i dalej będzie z górki można spróbować wykręcić palcami. Wywalamy kombizawór i wszystko do metalowej rurki wzdłuż silnika. Mały wężyk zaslepiamy srubą/srubką - ja chyba zrobiłem to srubą 6 i zaslepiamy otwór w silniku zaslepką gotową lub samorobioną\. *Jak poradzilismy sobie z tym można zdjąć zderzak już na tym etapie ale i bez tego zdejmiecie pompę jednak skoro macie w planie montować IC za jedną robotą to warto go zdjąć już teraz. Ja zdjąłem również lampy i podejrzewam, że jest to konieczne. Dołączam film na którym jest demontaż zderzaka, lamp oraz lewego IC , który warto profilaktycznie przepłukać z zewnątrz i wypłukać wewnątrz np benzyną ekstrakcyjną - jego demontaż i ponowne włożenie było trochę problematyczny nie poszło tak łatwo jak na filmie. Rozbieramy ten tunel powietrza obok filtra by mieć dostęp to wyjścia SAI w filtrze powietrza. Potem od spodu auta rozpinamy 2 węże + wtyczkę od pompy i demontujemy pompę. Znajduje się ona w mocowaniu które przykręcone jest na 3 albo 4 śruby chyba 10tki. Ja zacząłem wyciągać samą pompę z mocowania ale podejrzewam że da się ściągnąć całość tj pompę z mocowaniem jeśli nie to pompa w mocowaniu znajduje się na gumach ja wysunąłem te gumy i pompa chyba wyszła ( nie pamiętam dokładnie). Następnie usunąłem rurkę idącą do metalowej rurki (w kierunku silnika). Plastikowa schodzi łatwo zaś metalowa przykręcona jest na 2 śruby ( chyba torxy). Po odkręceniu żeby ją wyciągnąć musiałem się trochę nagimnastykować ale wyszła. Rozpinamy rurkę idącą do filtra i otwór w filtrze zaślepiamy nakrętką od pepsi owiniętą kilka razy taśmą izolacyjna by zwiększyć nieco jej średnice - nakrętkę trzeba wcisnąć tak by nie wypadła z lekkim oporem. Zabezpieczamy wtyczkę jakąś folią, taśma przed wilgocią i lokujemy ją gdzieś np na trytytkę. MONTAŻ PRAWEGO IC: Bierzemy mocowanie i przykładamy w miejsce mocowania SAI - staramy się tylko dopasować otwory nic nie przykręcać jeszcze. Mocowanie przychodzi na 3 śrubki i pasuje idealnie. Jeśli mamy już ogarnięte jak to ma być wkładamy IC w mocowanie i razem z IC przykręcamy mocowanie śrubami, które mocowały pompę SAI. Orurowanie: Wykręcamy rurę idącą od turbo do pasa i wywalamy a montujemy kupioną ( w moim przypadku (8E0145790G) z 2.0TFSI). Mocujemy rurę (8E0145708M) do górnego wyjscia IC ( narazie lekko załapujemy by móc jeszcze nią manewrować, wkładamy trójnik i dopasowywujemy kolanko - trzeba będzie je przyciąć. Ja dałem jak najkrótsze ramiona tak by opaski trzymały co spowodowało ze rura od pasa wżynała się w kolanko co mogło spowodować jego pęknięcie dlatego użyłem kolanka 56mm i wygląda to lepiej - czas pokaże jak będzie. *Zrobiłem po swojemu więc ten etap może lepiej zrobić wg instrukcji cysiek 11 i po prostu zamiast skracać kolanko, skrócić ori rure z TFSI. Jak wszystko pasuje załapujemy opaski i ustawiamy trójnik pod zawór DV tak by nie było zgięć węży. Warto poluzować obie opaski na DV i wtedy ustawiać jego położenie. Ściągamy opaski na gotowo i tyle, składamy wszystko. Wszystko gra , jedynie można się przyczepić do tego kolanka gdyż wg mnie za ostro idzie w górę dlatego lepsze by było z kątem nieco mniejszym jak 90st. Ale jest dobrze.
  6. Nie znam tego kabla ale podejdzie on do logów w B7 ?
  7. Win 7 Niestety nie i nawet nie wiem co to jest. Jak byś mógł rozwinąć lub nakierować co zrobić
  8. i jeszcze dodam, że pół roku temu zrobiłem logi ale był to metoda prób około 20 razy pałowałem auto z 1.5 obr do 7 tys obr by zrobic pełne 4 rodzaje loga. Teraz wolałbym tego nie robić w ten sposób
  9. Witam Mam kupiony klon jak na zdj. Sprawdzanie błędów, adaptacje itp wychodzą dobrze. Problem pojawia się z logami statycznymi i dynamicznymi. Już Podczas pracy np w blokach pomiarowych potrafi rozłączyć połączenie z samochodem by po chwili znów się połączyć (czasem trwa to chwile czasem kilkanaście sekund). Działa to na zasadzie jak np czasem WAM rozłączy myszkę pojawia się charakterystyczny dźwięk zerwania połączenia myszka nie działa/nie reaguje po chwili pojawia się dźwięk nawiązania połączenia i myszka działa/reaguje - może ktoś tak miał z myszką to u mnie jest to samo z kablem. Myszkę też mi rozłącza ale to rzadkość przy vcds w blokach pomiarowych jest to co chwile. Uniemożliwia to zrobienia loga zwłaszcza dynamicznego. Dodam że pendrive dyski zewnetrzne zero problemów z rozłczeniem. Miał ktoś taki problem i go rozwiązał ?
  10. rohace

    filterek paliwa

    Witam a4 b5 1.9 Tdi AHU 90km 96' czy po wymianie tego filterka paliwa ( znajduję się on w nasadce w którą wkręca się filtr paliwa) trzeba coś odpowietrzać czy tylko zalać do pełna ropą i włożyć go ?
  11. Dzieki super, a wiesz może gdzie mozna to taniej kupić, zamiennik albo z chin... Cena 180 PLN powala
  12. Witam posiada ktoś numer emblematu ?
  13. Chcę zalać właśnie tego Ravenol mtf2 75w 80 Jak ci się sprawował/sprawuje? Z perspektywy czasu polecasz ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...