Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Webasto nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem auto już z niedziałającym Webasto. Myślę, że problem leży tylko w 'kabelkach'. Na zdjęciu mam takie wolne dwie wtyczki i nie mam pojęcia jak i gdzie je połączyć. Widać,że coś tambyło kombinowane. Ktoś może doradzi jak to ogarnąć ? VCDS pokazuje oczywiście błąd połączenia.

 

IMG_6246.jpg

IMG_6247.jpg

IMG_6248.jpg

IMG_6249.jpg

Opublikowano

a piec wogole jest ? na zdjeciach tego nie widać ale powienien być na lewej podłużnicy pod weżami

Opublikowano
W dniu 29.12.2017 o 23:34, hans_quattro napisał:

a piec wogole jest ? na zdjeciach tego nie widać ale powienien być na lewej podłużnicy pod weżami

Fabrycznie piec w B7 1.8T jest pionowy w nadkolu. na podłużnicy były tylko dokładane.

Co do tych wtyczek na zdjęciu to żadna nie jest od webasto. Tzn. jedna może jest od zaworu blokowania płynu chłodzącego z webasto, którego w B7 1.8T już nie było fabrycznie i wtyka zostaje nie podłączona ale to tak ma być.
Fabrycznie wiązka do pieca idzie prosto z kabiny w lewym nadkolu. Jest to osobna wiązka która idzie z białej kostki na słupku A (koło lewej nogi kierowcy) prosto do pieca webasto (na piecu jest sterownik do którego wpięta jest wiązka prosto z kabiny).
Żeby zobaczyć piec trzeba ściągnąć lewe koło i nadkole plastikowe i obok zbiorniczka spryskiwaczy powinien być pionowy piec webasto i do niego wpięta wiązka z kabiny. Drugi jej koniec jest tak jak pisałem na lewym słypku A. Od tego bym zaczął sprawdzanie bo jak nie można się połączyć z piecem to albo jest coś nie tak z tą wiązką albo coś jest nie tak ze sterownikiem zamontowanym na piecu.
No chyba że masz jakiś słaby kabelek który nie potrafi połączyć się ze sterownikiem webasto?

Opublikowano

Kurcze nie dostałem powiadomienia o odpowiedzi, sorki.

Piec oczywiście jest pionowy, pierwsze co sprawdziłem zdejmując koło i nadkole. VAG wywala błąd komunikacji.

 

Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
   Controller: 8E0 909 518 AQ
   Component: 1.8L R4/5VT     G   0020
   Coding: 0011581
   Shop #: WSC 06335
   VCID: 7F7180FF6EE5
1 Fault Found:
17887 -  Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure
            P1479 - 008 -  Implausible Signal
Readiness: 0110 1101

 

Address 08: Auto HVAC       Labels: 8E0-820-043.LBL
   Controller: 8E0 820 043 BM
   Component:   A4 Klimaautomat   3233
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 00000
   VCID: 6DAD4AB73489
2 Faults Found:
00819 -  High Pressure Sensor (G65)
            07-00 -  Signal too Low
01207 -  Control Module for Auxiliary Heater (J364)
            49-00 -  No Communications

Opublikowano
W dniu 11.01.2018 o 10:23, kdawid napisał:

Fabrycznie piec w B7 1.8T jest pionowy w nadkolu. na podłużnicy były tylko dokładane.

Co do tych wtyczek na zdjęciu to żadna nie jest od webasto. Tzn. jedna może jest od zaworu blokowania płynu chłodzącego z webasto, którego w B7 1.8T już nie było fabrycznie i wtyka zostaje nie podłączona ale to tak ma być.
Fabrycznie wiązka do pieca idzie prosto z kabiny w lewym nadkolu. Jest to osobna wiązka która idzie z białej kostki na słupku A (koło lewej nogi kierowcy) prosto do pieca webasto (na piecu jest sterownik do którego wpięta jest wiązka prosto z kabiny).
Żeby zobaczyć piec trzeba ściągnąć lewe koło i nadkole plastikowe i obok zbiorniczka spryskiwaczy powinien być pionowy piec webasto i do niego wpięta wiązka z kabiny. Drugi jej koniec jest tak jak pisałem na lewym słypku A. Od tego bym zaczął sprawdzanie bo jak nie można się połączyć z piecem to albo jest coś nie tak z tą wiązką albo coś jest nie tak ze sterownikiem zamontowanym na piecu.
No chyba że masz jakiś słaby kabelek który nie potrafi połączyć się ze sterownikiem webasto?

Może jest ktoś w Wlkp do kogo mogę podjechać żeby to ogarnąć, zima się kończy :)

 

Opublikowano

dodam jeszcze że miałem błąd hamulca (boost vacuum pressure) i zamiana wtyczek, które były poklejone taśmą izolacyjną pomogła, czyli było po prostu rozłączone.

Wnioskuję że auto było lekko uderzone z góry (wjazd pod jakąś naczepę) i chyba ciut z lewego czyli tam gdzie piec, i teraz szukanie igły w stogu siana dlaczego Webasto nie działa.

Opublikowano
6 minut temu, zaraza23 napisał:

dodam jeszcze że miałem błąd hamulca (boost vacuum pressure) i zamiana wtyczek, które były poklejone taśmą izolacyjną pomogła, czyli było po prostu rozłączone.

Wnioskuję że auto było lekko uderzone z góry (wjazd pod jakąś naczepę) i chyba ciut z lewego czyli tam gdzie piec, i teraz szukanie igły w stogu siana dlaczego Webasto nie działa.

Skoro jest brak komunikacji z sterownikiem webasto to pierwsze sprawdź wiązkę między słupkiem A a sterownikiem webasto.
Zdejmujesz nadkole i dostaniesz się do pieca, wypinasz wtyczkę ze sterownika bierzesz miernik i sprawdzasz przejścia między tą wtyczką biała wtyczka na lewym słupku A. Żeby się do niej dostać wystarczy zdemontować wewnętrzną osłonę lewego progu.

Oczywiście bezpiecznik od webasto sprawdziłeś i jest na 100% sprawny?

Opublikowano

Tak , nawet wszystkie sprawdziałem. Będę za 3 tyg w Polsce to zrobię tak jak piszesz. Pracuje za granicą więc auto sobie na mnie czeka. Znowu mi nikt nie uwierzy w przebieg potem :) 

CZyli te wtyczki z góry mam zostawić w spokoju tak ? Tak już po prostu sobie będą wisieć rozumiem :)

Opublikowano
Tak , nawet wszystkie sprawdziałem. Będę za 3 tyg w Polsce to zrobię tak jak piszesz. Pracuje za granicą więc auto sobie na mnie czeka. Znowu mi nikt nie uwierzy w przebieg potem [emoji4] 
CZyli te wtyczki z góry mam zostawić w spokoju tak ? Tak już po prostu sobie będą wisieć rozumiem [emoji4]
Żadna z tych wtyczek na zdjęciach nie jest do sterownika pieca. Być może jedna z nich jest od zaworu webasto ale w b7 bfb nie było już tego zaworu i wtyka zostaje nie podłączona. Ja też tak mam. Wtyka do zaworu jest nie podłączona.
Wtyka która masz sprawdzić powinna być wpięta do sterownika webasto który jest przykrecony do pieca. Są w nim 2 wtyczki. Jedna to wiązka samego pieca, odrazu ja rozpoznasz bo jest krótka i obsluguje elementy zamontowane w piecu. Druga to wtyka wiązki która idzie do kabiny i tą posprawdzaj. Czy jest zasilanie i przejścia na innych przewodach. Jak nie ma komunikacji ze sterownikiem to albo nie ma zasilania albo nie ma podpiętej linii k.
Plus powinien być na pinie 9 i 5 w sterowniku. Masa na 4 i 10 w sterowniku. Linia k na pinie 2. Sprawdź pierwsze zasilania i masy a później czy jest przejście między pinem 2 w sterowniku a pinem 15 w gnieździe diagnostycznym pod kierownicą. Do sprawdzenia też Can-y czyli piny 7 i 8 w sterowniku.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...