zaraza23 Opublikowano 27 Listopada 2017 Opublikowano 27 Listopada 2017 Kupiłem auto już z niedziałającym Webasto. Myślę, że problem leży tylko w 'kabelkach'. Na zdjęciu mam takie wolne dwie wtyczki i nie mam pojęcia jak i gdzie je połączyć. Widać,że coś tambyło kombinowane. Ktoś może doradzi jak to ogarnąć ? VCDS pokazuje oczywiście błąd połączenia.
hans_quattro Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 a piec wogole jest ? na zdjeciach tego nie widać ale powienien być na lewej podłużnicy pod weżami
kdawid Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 W dniu 29.12.2017 o 23:34, hans_quattro napisał: a piec wogole jest ? na zdjeciach tego nie widać ale powienien być na lewej podłużnicy pod weżami Fabrycznie piec w B7 1.8T jest pionowy w nadkolu. na podłużnicy były tylko dokładane. Co do tych wtyczek na zdjęciu to żadna nie jest od webasto. Tzn. jedna może jest od zaworu blokowania płynu chłodzącego z webasto, którego w B7 1.8T już nie było fabrycznie i wtyka zostaje nie podłączona ale to tak ma być. Fabrycznie wiązka do pieca idzie prosto z kabiny w lewym nadkolu. Jest to osobna wiązka która idzie z białej kostki na słupku A (koło lewej nogi kierowcy) prosto do pieca webasto (na piecu jest sterownik do którego wpięta jest wiązka prosto z kabiny). Żeby zobaczyć piec trzeba ściągnąć lewe koło i nadkole plastikowe i obok zbiorniczka spryskiwaczy powinien być pionowy piec webasto i do niego wpięta wiązka z kabiny. Drugi jej koniec jest tak jak pisałem na lewym słypku A. Od tego bym zaczął sprawdzanie bo jak nie można się połączyć z piecem to albo jest coś nie tak z tą wiązką albo coś jest nie tak ze sterownikiem zamontowanym na piecu. No chyba że masz jakiś słaby kabelek który nie potrafi połączyć się ze sterownikiem webasto?
zaraza23 Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Opublikowano 3 Lutego 2018 Kurcze nie dostałem powiadomienia o odpowiedzi, sorki. Piec oczywiście jest pionowy, pierwsze co sprawdziłem zdejmując koło i nadkole. VAG wywala błąd komunikacji. Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Controller: 8E0 909 518 AQ Component: 1.8L R4/5VT G 0020 Coding: 0011581 Shop #: WSC 06335 VCID: 7F7180FF6EE5 1 Fault Found: 17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure P1479 - 008 - Implausible Signal Readiness: 0110 1101 Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.LBL Controller: 8E0 820 043 BM Component: A4 Klimaautomat 3233 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 VCID: 6DAD4AB73489 2 Faults Found: 00819 - High Pressure Sensor (G65) 07-00 - Signal too Low 01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364) 49-00 - No Communications
zaraza23 Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Opublikowano 3 Lutego 2018 W dniu 11.01.2018 o 10:23, kdawid napisał: Fabrycznie piec w B7 1.8T jest pionowy w nadkolu. na podłużnicy były tylko dokładane. Co do tych wtyczek na zdjęciu to żadna nie jest od webasto. Tzn. jedna może jest od zaworu blokowania płynu chłodzącego z webasto, którego w B7 1.8T już nie było fabrycznie i wtyka zostaje nie podłączona ale to tak ma być. Fabrycznie wiązka do pieca idzie prosto z kabiny w lewym nadkolu. Jest to osobna wiązka która idzie z białej kostki na słupku A (koło lewej nogi kierowcy) prosto do pieca webasto (na piecu jest sterownik do którego wpięta jest wiązka prosto z kabiny). Żeby zobaczyć piec trzeba ściągnąć lewe koło i nadkole plastikowe i obok zbiorniczka spryskiwaczy powinien być pionowy piec webasto i do niego wpięta wiązka z kabiny. Drugi jej koniec jest tak jak pisałem na lewym słypku A. Od tego bym zaczął sprawdzanie bo jak nie można się połączyć z piecem to albo jest coś nie tak z tą wiązką albo coś jest nie tak ze sterownikiem zamontowanym na piecu. No chyba że masz jakiś słaby kabelek który nie potrafi połączyć się ze sterownikiem webasto? Może jest ktoś w Wlkp do kogo mogę podjechać żeby to ogarnąć, zima się kończy
zaraza23 Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Opublikowano 3 Lutego 2018 dodam jeszcze że miałem błąd hamulca (boost vacuum pressure) i zamiana wtyczek, które były poklejone taśmą izolacyjną pomogła, czyli było po prostu rozłączone. Wnioskuję że auto było lekko uderzone z góry (wjazd pod jakąś naczepę) i chyba ciut z lewego czyli tam gdzie piec, i teraz szukanie igły w stogu siana dlaczego Webasto nie działa.
kdawid Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 6 minut temu, zaraza23 napisał: dodam jeszcze że miałem błąd hamulca (boost vacuum pressure) i zamiana wtyczek, które były poklejone taśmą izolacyjną pomogła, czyli było po prostu rozłączone. Wnioskuję że auto było lekko uderzone z góry (wjazd pod jakąś naczepę) i chyba ciut z lewego czyli tam gdzie piec, i teraz szukanie igły w stogu siana dlaczego Webasto nie działa. Skoro jest brak komunikacji z sterownikiem webasto to pierwsze sprawdź wiązkę między słupkiem A a sterownikiem webasto. Zdejmujesz nadkole i dostaniesz się do pieca, wypinasz wtyczkę ze sterownika bierzesz miernik i sprawdzasz przejścia między tą wtyczką biała wtyczka na lewym słupku A. Żeby się do niej dostać wystarczy zdemontować wewnętrzną osłonę lewego progu. Oczywiście bezpiecznik od webasto sprawdziłeś i jest na 100% sprawny?
zaraza23 Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Opublikowano 3 Lutego 2018 Tak , nawet wszystkie sprawdziałem. Będę za 3 tyg w Polsce to zrobię tak jak piszesz. Pracuje za granicą więc auto sobie na mnie czeka. Znowu mi nikt nie uwierzy w przebieg potem CZyli te wtyczki z góry mam zostawić w spokoju tak ? Tak już po prostu sobie będą wisieć rozumiem
kdawid Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 Tak , nawet wszystkie sprawdziałem. Będę za 3 tyg w Polsce to zrobię tak jak piszesz. Pracuje za granicą więc auto sobie na mnie czeka. Znowu mi nikt nie uwierzy w przebieg potem [emoji4] CZyli te wtyczki z góry mam zostawić w spokoju tak ? Tak już po prostu sobie będą wisieć rozumiem [emoji4]Żadna z tych wtyczek na zdjęciach nie jest do sterownika pieca. Być może jedna z nich jest od zaworu webasto ale w b7 bfb nie było już tego zaworu i wtyka zostaje nie podłączona. Ja też tak mam. Wtyka do zaworu jest nie podłączona.Wtyka która masz sprawdzić powinna być wpięta do sterownika webasto który jest przykrecony do pieca. Są w nim 2 wtyczki. Jedna to wiązka samego pieca, odrazu ja rozpoznasz bo jest krótka i obsluguje elementy zamontowane w piecu. Druga to wtyka wiązki która idzie do kabiny i tą posprawdzaj. Czy jest zasilanie i przejścia na innych przewodach. Jak nie ma komunikacji ze sterownikiem to albo nie ma zasilania albo nie ma podpiętej linii k.Plus powinien być na pinie 9 i 5 w sterowniku. Masa na 4 i 10 w sterowniku. Linia k na pinie 2. Sprawdź pierwsze zasilania i masy a później czy jest przejście między pinem 2 w sterowniku a pinem 15 w gnieździe diagnostycznym pod kierownicą. Do sprawdzenia też Can-y czyli piny 7 i 8 w sterowniku. Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się