jaro1370 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Witam posiadam auto tak jak w temacie. Lekko faluja obroty przy utrzymywaniu stalej predkosci oraz minimalnie drga na postoju i lewarku d. W/w objawy tylko na zimnym aucie po rozgrzaniu wszystko ustepuje i jedzie jak powinno. Czytalem ze moze to byc konwenter oraz ze sama wymiana oleju moze pomoc. Auto ma 200tys przebiegu i nie wiadomo czy kiedykolwiek olej byl wymieniany. Wiem ze trzeba sciagnac miske wyczyscic filtr te magnesy po czym zalozyc na nowej uszczelce i zalac nowego oleju. Nastepnie prze 30-40 stopniach nagrzania sprawdzic jego poziom. Czy oprocz tego trzeba wykonac jakies inne czynnosci ? Na czym polega adaptacja tej skrzyni ? Mam zamiar zrobic to sam gdyz mam dostep do kanalu. Jaki olej tam zalac, slyszalem ze oryginalny zf jest najlepszy tylko ze nie znan jego kodu. Wpadlem na pomysl zeby nie czyscic tego fitra tylko po poprostu spuscic stary olej i wlac nowy co otym myslicie ? Prosze o jakies istotne uwagi i porady pozdrawiam.
afroo. Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Wymieniasz filtr, uszczelkę miski, uszczelkę miedzianą korka spustu i olej. Olej kup ori ZF Lifeguard 8. Adaptacja polega na wrzucaniu na parę sekund po kolei każdej pozycji lewarka od P do S i z powrotem na wciśniętym hamulcu nożnym i odpalonym samochodzie na równej powierzchni i rozgrzanym oleju.
jaro1370 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2017 Okej dzieki za podpowiedz. Rozumiem ze przy wymianie pozycja lewarka to p. Gdy juz wymienie odpalam auto rozgrzewm i przechpdze wszystkie pozycje. Udalo mi sie znalezc olej w/w za 67zl ile mniej wiecej go tam wejdzie ? Kolo 6l ? Bo pewnie cale 9l nie zleci. Jeszcze jakies rady, musze na cos szczegolnego uwazac ? Nwm za co firmy wolaja sobie 1500zl jak koszt tych uszczelek filtra i oleju nie przekracza 400zl.
afroo. Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 (edytowane) Wchodzi około 6 litrów. Miałem 7 litrów i jedna bańka mi została nie ruszona. Firmy wołają dużo bo nie każdy się podejmuje i nie każdy ma odpowiednie narzędzie do zalewania skrzyni. Muszą na robociźnie zarobić. Olej też swoje kosztuje. Po rozgrzaniu sprawdzasz poziom oleju i dolewasz do pełna, przechodzisz adaptację i warto jeszcze raz zajrzeć do oleju. Jak się przelewa to zakręcasz i jazda próbna. Nie oszczędzałbym na oleju i brał ori ZF z dobrego źródła. To samo filtr i uszczelki, lepiej zainwestować w ori z aso bo tego nie zmieniasz co roku. Edytowane 20 Grudnia 2017 przez afroo.
jaro1370 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2017 (edytowane) A u cb jaki byl koszt tego filtra i uszczelek ? Bo nie umiem znalesc, zakladam ze kolo 100zl bo ile tez moga chciec za fitr i uszczelke. A co nyslisz o olejach ravenol ? Sa za 44 zl na allegro ? Nie bedzie to tansza opcja a i tak lepsza niz stary olek w skrzyni ? Dzieki za zainteresowanie. Myslisz ze po wymianie objawy jakie mam moga ustapic ? Zastanawia mnie to ze dzieje sie tak tylko na Zimnym gdy teoretycznie olej jest gesty, moze jest juz wypracowany ? Edytowane 20 Grudnia 2017 przez jaro1370
baloquattro Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 W dniu 2017-12-20 o 18:33, afroo. napisał: Wchodzi około 6 litrów. Miałem 7 litrów i jedna bańka mi została nie ruszona. Firmy wołają dużo bo nie każdy się podejmuje i nie każdy ma odpowiednie narzędzie do zalewania skrzyni. Muszą na robociźnie zarobić. Olej też swoje kosztuje. Po rozgrzaniu sprawdzasz poziom oleju i dolewasz do pełna, przechodzisz adaptację i warto jeszcze raz zajrzeć do oleju. Jak się przelewa to zakręcasz i jazda próbna. Nie oszczędzałbym na oleju i brał ori ZF z dobrego źródła. To samo filtr i uszczelki, lepiej zainwestować w ori z aso bo tego nie zmieniasz co roku. Cześć chciałbym sam przeprowadzić statyczna wymianę oleju. Pisząc o narzędziu do zalewania skrzyni co masz na myśli ? Czy wymieniając statycznie dolewałeś dokładnie tyle samo oleju co zleciało czy dodatkowo kontrolowałeś stan po nagrzaniu do odpowiedniej temp. Gdzie kupić oryginalny olej ZF Lifeguard 8 i jak sprawdzić jaki olej mam teraz zalany ? Przy stateczniej wymianie nie wszystko wyleci i jeżeli będę miał inny olej niż Lifeguard 8 mogą się nie mieszać.. Dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się