Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Seat Exeo 1.8t 2009r


9tomek5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Wiem ze to nie audi ale to jedna grupa ;)
(Audiczki przy kupnie niestety były standardowo wyposażone w szpachle :/)
Wiec padł wybór na Exeo...
Do rzeczy 
Niepokoi mnie ta praca na zimny silniku 
A podczas zagrzania (jazdy około 20km na ciężkiej nodze ) zapala się kontrolka niskiego ciśnienia silnika ciśnienie przy Ok 3tys obrotów na ciepłym dochodzi do 5 bar 
Czujnik ciśnienia nowy olej castrol 5w30 (wcześniej long life..) 
Pytanie moje do was ile mogę rządac zwrotu od sprzedawcy? Co w nim siedzi? Czy najlepiej oddać go sprzedającemu 
Pozdrawiam 
Link do pracy silnika
https://youtu.be/r3k9auUxQkM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolkę ciśnienia oleju może powodować uszkodzony napinacz łańcuszka rozrządu. Na jałowych jakie było ciśnienie na ciepłym? Główna przyczyna w tych silnikach tej kontrolki to zawalony smok olejowy.  Ori napinacz w aso 2,5 tys. Zamienniki to loteria ale tysiaka trzeba przeznaczyć na komplet dobrych części jeśli byłby to napinacz...

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie wydaje się być w porządku. Jak jest dobrze rozgrzany silnik to słychać jakieś niepokojące dźwięki z okolic napinacza? Jak możesz to nagraj jeszcze raz filmik po odpaleniu na zimnym skupiając się głównie na napinaczu (tylna część głowicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Temperatura wody miała około 70 stopni.

Tu grzechocze trochę ale jak temperatura w układzie ma powyżej 90 to nic nie słychać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakby napinacz. Trzeba ściągnąć pokrywę zaworów i dokładniej się przyjrzeć. Przy okazji wymiany polecam czyszczenie smoka olejowego, aby mieć pewność, że z ciśnieniem oleju będzie ok w przyszłości. Kiedyś miałem przypadek grzechotania przy niskich obrotach ale zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Okazało się, że łańcuszek tarł o głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z kontrolką zażegnany

Powód raczej standard w 1.8t zatkany smok a dla pewności wymieniona pompa olejowa na nową 

Dzięki wszystkim za pomoc :)

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...