Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ustawieniem geometrii.


tracer123

Rekomendowane odpowiedzi

witam, od miesiąca walczę u mechanika z geometrią której nie da się ustawić.
zacznę od tego co jest nowe w zawieszeniu:
-wahacze przód

-tuleje w dużych wahaczach na tyle

-stabilizatory itp tył

-tuleje w sankach

-amory tył 15tys km, przód 10tys km

do tego nowe opony, nowe felgi, nowe tarcze i klocki.

samochód jedzie prosto do czasu łapania minimalnej nierówności, wtedy buja w losową stronę, jakby pływało zawieszenie.
jak wieje mały wiatr to jechać się nie da.

sprężyny są stare ale wyglądają na dobre. sprężyny obniżone z sline i są założone amory monroe z obniżonym skokiem.

gdzie szukać problemu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A układ kierowniczy jak ? Nie masz luzów na maglownicy np? Czujesz czy lata Ci przód czy tył ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu się nie ustawić? I czego? Za mało szczegółów!!!

Chodzi o przód czy tył? O Zbieżnosć czy kąty? Jeżeli przód i kąty nie możesz dojść to:

- krzywa buda

- krzywe sanki

- przesunięte przednie sanki

- krzywe wahacze / zwrotnica

 

Amortyzator przy wielowahczu dużo do geometrii nie ma. Daj wynik z pomiaru geometrii. To wróżenie z fusów taki tekst.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ kierowniczy wydaje się sztywny, reaguje na dotyk. wyraźnie czuć że lata przód.

 

zbieżność jest dobra, chodzi o kąty.
sanki robiłem w tamtym roku, wymieniałem tuleje bo były luzy, zwrotnica i wahacze też jest spoko bo wczoraj były dokładnie sprawdzone.
wyniki z geometrii mogę ogarnąć na poniedziałek ale z tego co wiem to pierwsze ustawienie było "podręcznikowe" ale niestety ciągnęło w prawą stronę, drugie, trzecie już było robione pod metodą prób i poprawek, samochód jedzie prosto jak strzała do póki nie złapie nierówności.
niepotrzebnie się w to pchałem, przed ustawianiem było o niebo lepiej.

 

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałeś że masz sprężyny z s-line. Ja jak wymieniłem kompletne zawieszenie i amory bo stare już były padnięte po prawej stronie i pojechałem na geometrie przód tył za pierwszym razem nie mógł ustawić kątów ponieważ w programie ustawił standardowe zawieszenie. Sugerował się kolorem amortyzatorów nie dowodem rejestracyjnym, dopiero za drugim razem wybrał moje zawieszenie po numerze vin ( a w mojej wersji były trzy do wyboru ) ustawił i wszystko było już ok, najwięcej problemu było z tyłem bo tam prócz amorów i hebli nic nie robiłem więc walczyli ze śrubami. Może moja odpowiedź trochę Tobie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam wymienione standardowe zawieszenie na sline, a później były zmienione amortyzatory na te z obniżonym skokiem od monroe.

Wspomnę w poniedziałek o tym i zobaczymy. 


/edit

problem rozwiązany, winna jest przekładnia kierownicza. po "złapaniu" nierówności układ kierowniczy nie korygował położeniu kół i samochód sam skręcał.

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...