Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Drgania pomiędzy 1-2 tyś. obrotów


kuba252525

Rekomendowane odpowiedzi

Czy wiecie dlaczego moja A4 dostaje dziwnych drgan(wibracji)kiedy wskazowka na obrotomierzu jest dokladnie na srodku pomiedzy pierwszym,a drugim tysiacem obrotów?te drgania znikaja dokladnie na dwie kreski przed drugim tysiącem obrotów.Nie ma ich na 1 i 2 biegu,na 3 nie są zbyt duze...a najwieksze na 6 biegu.Bardzo prosze o pomoc.Moj samochod to audi a4 z 98r. 2,5tdi V6 quattro..z chipem na 180KM.Przebieg 267 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolejny.Widać ze masa osób to ma niezalezie od silnika i nikt nie wie co to jest.Te drgania objawiają sie tym ze telepie sie lewarek zmiany biegów i czujesz takie wibracje na całym aucie jak byś jechał na pokrzywionych lub niewyważonych kolach ? nie ? i najbardziej sie objawiają na 5 i 6 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wiecie dlaczego moja A4 dostaje dziwnych drgan(wibracji)kiedy wskazowka na obrotomierzu jest dokladnie na srodku pomiedzy pierwszym,a drugim tysiacem obrotów?te drgania znikaja dokladnie na dwie kreski przed drugim tysiącem obrotów.Nie ma ich na 1 i 2 biegu,na 3 nie są zbyt duze...a najwieksze na 6 biegu.Bardzo prosze o pomoc.Moj samochod to audi a4 z 98r. 2,5tdi V6 quattro..z chipem na 180KM.Przebieg 267 tyś.

mocny soft potężny moment i dwumas juz nie ogarnia tego wszystkiego.... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wihajster jeśli to takie drgania jak ja mam u mnie to nie jest to dwumas !

Zresztą walniety dwumas będzie sie tez objawiał szarpaniem przy ruszaniu z względu na luzy i rożnymi odgłosami.

Nie są to tez poduszki pod silnikiem-Sprawdzone empirycznie mam wymieniony dwumas ze sprzęgłem , poduszki , no i cały silnik zresztą ale to taki detal :wink4:

Ja osobiście upatruje przyczyny gdzieś w układzie paliwowym.Walniety ktorys pomopowtryskiwacz lub powycierane krzywki , niewłaściwy kat itp ale w sumie to nie mam pojecia :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dzieki za odpowiedz!...widze,ze nie jestem sam w z tym problemem..nie znam sie na samochodach,ale chyba nie jest to dwumas,bo z tego co wiem,to powinienem miec jeszcze chyba drgania na pedale sprzegla(a ich nie mam),gdyby to mialo byc kolow dwumasowe....ale moge sie mylic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuba252525 mam nowy dwumas juz drugi i nowe sprzęgło kompletne a drgania na pedale mam dalej takie same wiec nie jest to żadna wskazówka odnośnie uszkodzenia dwumasa.[br]Dopisany: 03 Luty 2009, 09:50_________________________________________________kuba252525 bylo pare tematow o tym i nik nie wie gdzie tego szukac i co jest przyczyna.

Dzisiaj oddaje auto do ASO i bede walczyl o wymiane wtryskiwaczy na podstawie nie usuietej usterki zwiazenej z moja sprawa ( dluga historia ) dam znac czy cos wskuralem i czy cos pomoglo jak wymienia.W kazdym razei widac ze problem jest masowy o dotyczy modeli B5,B6, i B7 z silnikami rzedwymi R4 1,9 i 2,0 jak i tymi V6......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wiecie dlaczego moja A4 dostaje dziwnych drgan(wibracji)kiedy wskazowka na obrotomierzu jest dokladnie na srodku pomiedzy pierwszym,a drugim tysiacem obrotów?te drgania znikaja dokladnie na dwie kreski przed drugim tysiącem obrotów.Nie ma ich na 1 i 2 biegu,na 3 nie są zbyt duze...a najwieksze na 6 biegu.Bardzo prosze o pomoc.Moj samochod to audi a4 z 98r. 2,5tdi V6 quattro..z chipem na 180KM.Przebieg 267 tyś.

Założyłeś nowy temat dotyczący problemów z przepływomierzem. Nie wiem czy ci pomogę ale jak kupiłem wadliwy przepływomierz Boscha to w zakresie obrotów 1800-2000 tyś. występowało u mnie szarpanie powodujące drgania. Przepływomierz ten podawał błędne wartości. Może twoje problemy są związane z tym przepływomierzem :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się trochę że za bardzo to uogólniacie.W starszych modelach drgania spowodowane są przeważnie zużyciem pewnych elementów związanych z wiekiem auta(poduszki, plecionka, dwumas) a u Ciebie w B7 są w dość młodym aucie więc powód raczej nie będzie ten sam.W 2-letnich B5 czy B6 takie usterki raczej nie występowały więc nie jest to to samo w B5, B6 czy B7 moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuba252525 sprawdz na postoju czy tez czujesz te drgania.U mnie jest tak :

na postoju przy troszke ponad 1200 obr. czuje ewidentne rytmiczne bujanie karoseri spowodowane przez uklda paliwowy ewidentnie czuc jak PD sie gubia.Przy 1600 obrotow przeradza sie to w wibracje.

W trakcie jazdy ze wzgledu na ogolene obciazenie silnika ten zakres przenosi sie 1800-2000 tys obrotow i odczuwalne jest na 5 i 6 biegu lub jak jest auto zimne po cale nocy to czuje to wyraznie tez na 3 i 4 biegu.Moze krzywki napedajace PD sie z przbeigiem wyrabiaja i powoduja takie jaja.NIe mam pojecia.W aucie jest wszusyko nowe nowy silnik glowica turbo EGR .... dwumas ze sprzeglem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze nie tylko ja mam stresa z tymi wibracjami,choć ja mam benzynke.U mnie wibruje w okolicach 65-75 km/h,też na wyższych biegach,lecz tylko podczas utrzymywania prędkości i przy puszczaniu gazu,podczas przyśpieszania nie.Poduchy wymienione,sprzęgło jest też ok,przynajmniej tak sie zachowuje.Dwumas nie wydaje żadnych dzwięków,szrpnięć podczas ruszania,gaszenia silnika,wydech sprawdzony.Na postoju jest ok w całym zakresie obrotów. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś takiego w B5 2.5 tdi na 6 biegu przy obrotach ok.1500 odnosiło się wrażenie jak by autem lekko zarzucało ,a na postoju lekko trzęsło.Stawiałem na dwu mas ,a okazało się,że była pęknięta łapa pod skrzynią.

Po wymianie łapy i poduszki wszystko wróciło do normy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..sprawdzalem dzisiaj te drgania....wystepuja na 1500 obrotow..i tylko podczas jazdy..na postoju ich nie ma...(chyba,ze juz mam sie czepiac..to na postoju przy Tysiacu są lekkie..i taki nizszy dzwiek silnika...)....dodatkowo powiem Wam...ze jak sie te drgania koczyly przy prawie 2 tys.to zaczynaly mi sie inne wibracjei drgania...i to 3x wieksze!!!!..od 70-80km/h..no i juz sie załamalem,ze cos znowu sie zwaliło....Kazano mi sprawdzic podpore wału...sprawdzilem,jest ok....no i...jakies kilka dni pozniej....drgania zaczely sie robic przy wiekszej predkosci...100...120....az teraz ich nie ma!!!!!!!!!jestem w szoku!!!!zastanwaiam sie...czy po prostu gdzies "tam" zalegał twardy lód...i teraz odpadl...nie wiem...smiesznie to az brzmi...ale drgan nie ma....jedze 140km/h i jest ok..poki co....(moze reszta tez sie sama naprawi..hahaha???))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...