Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 tdi BLB, kilka bolączek


kar0lap

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!
Więc jak w temacie, mam kilka problemów z moją Audi i piszę z tego posta tutaj, bo już nie wiem gdzie szukać rozwiązań, a być może znajdzie się tu ktoś kto miał taki sam bądź podobny problem i udało się go rozwiązać, więc zaczynając:
1. na zimnym silniku, a czasami nawet na ciepłym pojawia się problem z odpalaniem, nie jest to jakiś straszny problem bo zawsze odpala i jest okej, ale czasami musi dłużej zakręcić, a czasami pali od strzała, nawet po dwudniowym postoju, co by mogło to być, aku, alternator? Komputer nic nie pokazuje, wtryski są w dobrej kondycji.

2. podczas przyśpieszania na 2 biegu w granicach obrotów 1700-2100 trzęsie mi całą manetką od zmiany biegów, nie zawsze, jedynie gdy trochę gwałtowniej przyśpieszę, po wrzuceniu na 3, problem ustępuję i na kolejnych biegach się nie pojawia, może to być poduszka, ostatnio na kanale znajomy zauważył, że jedna się już poddaje. Podobno tak zwany felerny "krzyżak", który mógł powodować drgania zmieniany przy wymianie dwumasy.

3. dziwne zgrzytanie prawdopodobnie dochodzące ze skrzyni biegów po wciśnięciu sprzęgła, cała sytuacja wygląda mniej więcej tak, rozpędzam się na 2 do około 2100 obrotów, a następnie wciskam sprzęgło i pojawia się lekkie zgrzytnięcie, problem zauważony również przy 3 i 4 biegu.

 

Na razie chyba na tyle, jeśli coś mi się przypomni, to uzupełnię post, za każdy komentarz z poradą gdzie szukać problemu bardzo dziękuję, niestety takimi sprawami muszę zająć się sam, lub chociaż próbować namierzyć problem, a następnie powierzyć go jakimś zaufanym rękom jeśli nie będę sam potrafił go rozwiązać, gdyż mój mechanik wyznaje zasadę, jeździć, obserwować, a gdy wiadomo o co chodzi, to przywieść, powiedzieć co wymienić, to się zrobi, a że mój samochód jest autem na którym mi zależy i na którego trochę czasu odkładałem pieniądze, to chciałbym aby wszystko było na tip top, wiecie pewnie o co chodzi.  :D
Jak pisałem wyżej, dzięki za każdy komentarz! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź synchronizację wałków rozrządu.

Sprawdź czy przy odpalaniu zawsze rozrusznik potrafi zrobić ponad 350 obr/min silnika.

Sprawdź czy występuje problem gdy auto ma pełny zbiornik i ustawione jest przodem w dół.

 

2. Wyeliminuj dwumas.

Wyeliminuj EGR.

 

3. Wyeliminuj sprzęgło, dwumas.

pozdr

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek to wyeliminuj tego mechanika WYMIENIACZA skoro mechanik to zaprowadzasz i ma naprawić a nie. co to za sztuka jak klient przywiezie samochod powie  wymien mi pan to i tamto, niech sam zdiagnozuje usterke i ją usunie za pierwszym razem bez wymiany połowy auta bo może celnie, sory ale wku @$#%ją mnie tacy mechanicy

 

co do szarpania to zobacz czy masz całe przeguby wewnętrzne, wystarczy że je złapiesz ręką i poruszasz góra dół, nie powinny mieć luzu(ew minimalny) do tego dojdzie pewnie zasranie smarem ich okolic

Edytowane przez gieras1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...