Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu cały czas na 3 cylindrze


rycchhu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem, silnik od czasu do czasu na trasie dławił się i wypadał zapłon na 3 cylindrze. Błąd P0300 i P0303. 
Później było tylko gorzej, wypadało częściej i elektronika odłączała całkowicie cylinder. 

Wymieniłem wszystkie cewki, wszystkie świece i wtryskiwacz na 3 cylindrze, ponadto podmieniłem go w razie gdyby od nowości był kiepski. Zaciekawił mnie stan kolektora, poniżej zdjęcie, przy 3cylindrze był wypalony. Przeczyściłem go dokładnie, nie ma żadnych dziur. Nic nie pomogło. Silnik przy zapaleniu pracuje na 4 cylindrach, przy delikatnym obciążeniu wyłącza jeden i co ciekawe cały czas 3. Dodam że podmieniałem nowe cewki i świece. Podmieniałem również czujniki od zmiany faz rozrządu które są po lewej stronie patrząc od przodu na silnik.

Kompresja na wszystkich cylindrach taka sama, 12bar. Na listwie przy 2000obr/min, 150bar. Ciekawi mnie, że czujnik powietrza w kolektorze pokazuje 100stopni, a powietrze za filtrem 40'.

Prośba do Was, czy spotkaliście się z podobnym problemem, na co zwrócić uwagę, co spróbować wymienić. Samochód potrzebuje na gwałt...

Przebieg 220k km. silnik 2.0 211koni, quattro, 2013r. 

qqq.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem okazała się sprężyna zaworu dolotowego na 3 cylindrze. Była pęknięta. Zastanawia mnie skąd komputer wiedział że problem dotyczy właśnie 3 cylindra. Różnica jedynie polegała na ciśnieniu, wtedy kiedy zawór się nie domknął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za opisany przypadek, mam nadzieje ze u mnie tez powod będzie ten sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częsty przypadek w EA888 v2, miałem niedawno klienta z A5 1.8TFSI z podobnymi objawami, niestety sprężynki zaworowe nie należą do najtrwalszych w tych silnikach, na szczęście wymiana nie jest kosztowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, sorry za odkopanie ale możliwe, że mam podobny problem - auto wcześniej czasem (przy przyspieszaniu) przerywało aż odłączyło całkowicie cylinder 2 - wymieniłem cewki i świece - nie dało to żadnego rezultatu - stąd pytanko moje - gdzie dokładnie znajdują się te sprężyny, czy bez rozbierania całego silnika, mogę się jakoś do nich dostać aby je sprawdzić - niestety w okolicy mechanicy którzy się podejmują tego silnika mają terminy na za dwa tygodnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2019 o 14:11, zymlok napisał:

hej, sorry za odkopanie ale możliwe, że mam podobny problem - auto wcześniej czasem (przy przyspieszaniu) przerywało aż odłączyło całkowicie cylinder 2 - wymieniłem cewki i świece - nie dało to żadnego rezultatu - stąd pytanko moje - gdzie dokładnie znajdują się te sprężyny, czy bez rozbierania całego silnika, mogę się jakoś do nich dostać aby je sprawdzić - niestety w okolicy mechanicy którzy się podejmują tego silnika mają terminy na za dwa tygodnie...

Siema, niestety musisz zdzierać głowice, sprężyny są pod wałkami i nawet jak będzie delikatnie pęknięta to nie zauważysz jak nie rozbierzesz...

 

Tu masz moją pękniętą sprężynkę. 

50528994_1974473906192605_4836333625714671616_n.jpg

Edytowane przez rycchhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...