Jump to content
IGNORED

Wypadanie zapłonu cały czas na 3 cylindrze


Recommended Posts

Posted

Witam, mam następujący problem, silnik od czasu do czasu na trasie dławił się i wypadał zapłon na 3 cylindrze. Błąd P0300 i P0303. 
Później było tylko gorzej, wypadało częściej i elektronika odłączała całkowicie cylinder. 

Wymieniłem wszystkie cewki, wszystkie świece i wtryskiwacz na 3 cylindrze, ponadto podmieniłem go w razie gdyby od nowości był kiepski. Zaciekawił mnie stan kolektora, poniżej zdjęcie, przy 3cylindrze był wypalony. Przeczyściłem go dokładnie, nie ma żadnych dziur. Nic nie pomogło. Silnik przy zapaleniu pracuje na 4 cylindrach, przy delikatnym obciążeniu wyłącza jeden i co ciekawe cały czas 3. Dodam że podmieniałem nowe cewki i świece. Podmieniałem również czujniki od zmiany faz rozrządu które są po lewej stronie patrząc od przodu na silnik.

Kompresja na wszystkich cylindrach taka sama, 12bar. Na listwie przy 2000obr/min, 150bar. Ciekawi mnie, że czujnik powietrza w kolektorze pokazuje 100stopni, a powietrze za filtrem 40'.

Prośba do Was, czy spotkaliście się z podobnym problemem, na co zwrócić uwagę, co spróbować wymienić. Samochód potrzebuje na gwałt...

Przebieg 220k km. silnik 2.0 211koni, quattro, 2013r. 

qqq.PNG

  • 3 weeks later...
Posted

Problemem okazała się sprężyna zaworu dolotowego na 3 cylindrze. Była pęknięta. Zastanawia mnie skąd komputer wiedział że problem dotyczy właśnie 3 cylindra. Różnica jedynie polegała na ciśnieniu, wtedy kiedy zawór się nie domknął. 

  • 1 month later...
Posted

Bardzo dziękuje za opisany przypadek, mam nadzieje ze u mnie tez powod będzie ten sam

Posted

Częsty przypadek w EA888 v2, miałem niedawno klienta z A5 1.8TFSI z podobnymi objawami, niestety sprężynki zaworowe nie należą do najtrwalszych w tych silnikach, na szczęście wymiana nie jest kosztowna.

  • 10 months later...
Posted

hej, sorry za odkopanie ale możliwe, że mam podobny problem - auto wcześniej czasem (przy przyspieszaniu) przerywało aż odłączyło całkowicie cylinder 2 - wymieniłem cewki i świece - nie dało to żadnego rezultatu - stąd pytanko moje - gdzie dokładnie znajdują się te sprężyny, czy bez rozbierania całego silnika, mogę się jakoś do nich dostać aby je sprawdzić - niestety w okolicy mechanicy którzy się podejmują tego silnika mają terminy na za dwa tygodnie...

Posted (edited)
W dniu 22.01.2019 o 14:11, zymlok napisał:

hej, sorry za odkopanie ale możliwe, że mam podobny problem - auto wcześniej czasem (przy przyspieszaniu) przerywało aż odłączyło całkowicie cylinder 2 - wymieniłem cewki i świece - nie dało to żadnego rezultatu - stąd pytanko moje - gdzie dokładnie znajdują się te sprężyny, czy bez rozbierania całego silnika, mogę się jakoś do nich dostać aby je sprawdzić - niestety w okolicy mechanicy którzy się podejmują tego silnika mają terminy na za dwa tygodnie...

Siema, niestety musisz zdzierać głowice, sprężyny są pod wałkami i nawet jak będzie delikatnie pęknięta to nie zauważysz jak nie rozbierzesz...

 

Tu masz moją pękniętą sprężynkę. 

50528994_1974473906192605_4836333625714671616_n.jpg

Edited by rycchhu
Posted

Dzięki, mechanik ustawiony na 12.02 więc pozostało tylko czekać... :(

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...