rycchhu Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 Witam, mam następujący problem, silnik od czasu do czasu na trasie dławił się i wypadał zapłon na 3 cylindrze. Błąd P0300 i P0303. Później było tylko gorzej, wypadało częściej i elektronika odłączała całkowicie cylinder. Wymieniłem wszystkie cewki, wszystkie świece i wtryskiwacz na 3 cylindrze, ponadto podmieniłem go w razie gdyby od nowości był kiepski. Zaciekawił mnie stan kolektora, poniżej zdjęcie, przy 3cylindrze był wypalony. Przeczyściłem go dokładnie, nie ma żadnych dziur. Nic nie pomogło. Silnik przy zapaleniu pracuje na 4 cylindrach, przy delikatnym obciążeniu wyłącza jeden i co ciekawe cały czas 3. Dodam że podmieniałem nowe cewki i świece. Podmieniałem również czujniki od zmiany faz rozrządu które są po lewej stronie patrząc od przodu na silnik. Kompresja na wszystkich cylindrach taka sama, 12bar. Na listwie przy 2000obr/min, 150bar. Ciekawi mnie, że czujnik powietrza w kolektorze pokazuje 100stopni, a powietrze za filtrem 40'. Prośba do Was, czy spotkaliście się z podobnym problemem, na co zwrócić uwagę, co spróbować wymienić. Samochód potrzebuje na gwałt... Przebieg 220k km. silnik 2.0 211koni, quattro, 2013r.
rycchhu Posted February 11, 2018 Author Posted February 11, 2018 Problemem okazała się sprężyna zaworu dolotowego na 3 cylindrze. Była pęknięta. Zastanawia mnie skąd komputer wiedział że problem dotyczy właśnie 3 cylindra. Różnica jedynie polegała na ciśnieniu, wtedy kiedy zawór się nie domknął.
Bombioc Posted March 12, 2018 Posted March 12, 2018 Bardzo dziękuje za opisany przypadek, mam nadzieje ze u mnie tez powod będzie ten sam
winner4 Posted March 16, 2018 Posted March 16, 2018 Częsty przypadek w EA888 v2, miałem niedawno klienta z A5 1.8TFSI z podobnymi objawami, niestety sprężynki zaworowe nie należą do najtrwalszych w tych silnikach, na szczęście wymiana nie jest kosztowna.
zymlok Posted January 22, 2019 Posted January 22, 2019 hej, sorry za odkopanie ale możliwe, że mam podobny problem - auto wcześniej czasem (przy przyspieszaniu) przerywało aż odłączyło całkowicie cylinder 2 - wymieniłem cewki i świece - nie dało to żadnego rezultatu - stąd pytanko moje - gdzie dokładnie znajdują się te sprężyny, czy bez rozbierania całego silnika, mogę się jakoś do nich dostać aby je sprawdzić - niestety w okolicy mechanicy którzy się podejmują tego silnika mają terminy na za dwa tygodnie...
rycchhu Posted January 25, 2019 Author Posted January 25, 2019 (edited) W dniu 22.01.2019 o 14:11, zymlok napisał: hej, sorry za odkopanie ale możliwe, że mam podobny problem - auto wcześniej czasem (przy przyspieszaniu) przerywało aż odłączyło całkowicie cylinder 2 - wymieniłem cewki i świece - nie dało to żadnego rezultatu - stąd pytanko moje - gdzie dokładnie znajdują się te sprężyny, czy bez rozbierania całego silnika, mogę się jakoś do nich dostać aby je sprawdzić - niestety w okolicy mechanicy którzy się podejmują tego silnika mają terminy na za dwa tygodnie... Siema, niestety musisz zdzierać głowice, sprężyny są pod wałkami i nawet jak będzie delikatnie pęknięta to nie zauważysz jak nie rozbierzesz... Tu masz moją pękniętą sprężynkę. Edited January 25, 2019 by rycchhu
zymlok Posted January 30, 2019 Posted January 30, 2019 Dzięki, mechanik ustawiony na 12.02 więc pozostało tylko czekać...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now