Skocz do zawartości
IGNOROWANY

17748 camshaft position sensor (g40) engine speed sensor (g28) incor. Correlation


boro81

Rekomendowane odpowiedzi

Blad pojawił się przed wymianą rozrzadu I jest również po wymianie rozrządu . Rozrząd ustawiony w Sulejówku -1 0 0 1 , . Wymieniony dwa razy czujnik g40 i bez zmian . Dziwna sytuacja ponieważ auto po przejechaniu 20 km łapie obroty w granicach 950 obrotów na jałowym i występuje wypadanie zapłonu podczas jazdy . Odziwo przy podmianie czujnika g40 I g300 wystąpił błąd g300 , stąd decyzja na zakup drugiego czujnika. Ale było bez zmian . Auto po przejechaniu około 20 km trzyma obroty w okolicach 950 i trzęsie jakby nie chodziło na wszystkie gary . Ps. Płynu nie ubywa i nie gotuje się . 

Na pewno mam nieszczelnosc  sprawdzona grupa 33 i 32  W vcds jest odbył grupie 33 nawet do -15 . 

Na dodatek przestał działać zawór n156 przy samych gruszkach ciśnienie dochodzi do niego i dalej czujnik nie puszcza. Czytałem gdzieś , że takie cyrki mogą się dziać przy padajacym czujniku g28 . Dla pewności wymienię zawór n156. 

Zamówiłem nowy zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej , uszczelki kolektora ssacego , uszczelke miedzy kolektorem a przepustnicą i oring od dolotu do przepustnicy. W ten sposób wyeliminuje nieszczelnosc w dolocie.

Jeżeli to nie pomoże to wymienię jeszcze g28 , czy ktoś miał podobny problem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy masz jakieś inne błędy, np. w liczniku?

Błąd 17748 wskazuje na błędnie ustawiony rozrząd, albo na problemy z czujnikami wałków lub czujnikiem obrotów silnika, może też być problem z ciśnieniem oleju idącego do nastawników i fazatorów.

Piszesz, że masz problem z obrotami więc najpierw sprawdziłbym czujnik obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tygodniu wymieniam g28 i dam znać co i jak . Rozrząd ustawiony idealnie i jest nowy . Odnośnie ciśnienia oleju , fazatory by pewnie nie przechodziły testu ;)

 

 

Problem rozwiązany , cały czas wymieniałem nie ten czujnik , myślałem, że pierwszy czujnik to g40 , a co się okazało pierwszy czujnik to g300. Brak błędów i wypadania zaplonów i gruszki też działają . Pozostało już tylko wymienic zawór odmybo jest nieszczelny. Pozdrawiam 

Edytowane przez boro81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...